arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۳

ابوترابی فرد: فرجی دانا از مسیر اخلاق عدول نکرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت که رضا فرجی دانا، وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه استیضاح از مسیر اخلاق عدول نکرد و دفاع وی نشان داد که به اصول اعتقاد دارد و یک بسیجی کارمند است.

حجت الاسلام «سیدمحمدحسن ابوترابی فرد» روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز بسیج کارمندان و تجلیل از شهدای شاخص قشر کارمندی در شهرکرد افزود: در مجلس بر اینکه فرجی دانا براصول اعتقاد دارد بحثی نبود، روش مدیریت او برای اداره آموزش عالی مورد انتقاد بود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که شخصی که به عنوان وزیر علوم سکاندار آینده آموزش عالی کشور می شود، بتواند دغدغه نمایندگان مجلس را رفع کند.

وی گفت: بحث و نظر بر روی مدیریت آموزش عالی و فضای ملتهب این حوزه جدی است و اگر این امر ادامه پیدا کند برای آموزش عالی کشور خوب نیست.

***

دفاع مقدس بزرگترین سرمایه ملت ایران است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دوران هشت ساله دفاع مقدس بزرگترین سرمایه ایران، اسلام و مظلومان جهان و نتیجه سعی و تلاش مردم مبتنی بر اصول است.

حجت الاسلا م ابوترابی فرد افزود: باید در عمل و برنامه ها نگاه به قله و هدف عالی و نهایی باشد نه اهداف کوتاه مدت که اگر در دفاع مقدس نگاه معطوف به این بود موفقیت های دوران دفاع مقدس شکل نمی گرفت.

وی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس امام راحل نقشه راهی ارائه کردند که بر ارکان نظام سلطه لرزه انداخت و این نگاه و هدفگذاری نتیجه اش خلق دفاع و مقاومت اسلامی در بیروت، لبنان و غزه بود.

حجت الاسلام ابوترابی افزود: دفاع مقدس نماد استقامت و پایداری ملت ایران است و غزه بعد از 51 روز مقاومت در برابر چشمان بهت زده جهان، رژیم صهیونیستی را وادار به قبول شکست و پذیرش شرایط تعریف شده از سوی رزمندگان فلسطینی کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در شهرکرد گفت: در برنامه های ریزی های کشوربه خصوص در عرصه های اقتصادی باید آینده نگر باشیم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد اظهار کرد: سبک مدیریت باید درعرصه اقتصاد تغییر کند تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت های موجود کشور حرف اول را در آسیا بزنیم.

وی در خصوص نگرانی کشورهای غربی و امریکا نسبت به ایران گفت: ایران در چند سال اخیر جزو چند کشور دفاعی جهان بوده است.

ابوترابی فرد ادامه داد: اقتدار امروز ایران حاصل مردم سالاری است که در کشور نهادینه شده و این قدرت به آسانی برای هیچ کشوری حاصل نمی شود.

وی اظهار کرد: برای دست یافتن به قدرت اقتصادی باید نقشه راه را عوض کنیم در این رابطه همه مسوول هستیم تا برای متوازن شدن حجم دولت و ارتقاء وظایف حاکمیتی و جلوگیری از درگیر شدن در مسائل اجرایی به دولت کمک کنیم.

در این مراسم ازخانواده شهید ˈغلامعلی نیکخواهˈ شهید شاخص بسیج کارمندان چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

شهید غلامعلی نیکخواه معاون عمرانی استانداری آذربایجان غربی در 12 بهمن ماه سال 1361 به دست منافقان کوردل و مزدور آمریکایی در بین راه تکاب به مهاباد حین انجام مأموریت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان