arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۱ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۳

تدوین توافقنامه چهارجانبه گردشگری سلامت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی از تدوین توافقنامه چهارجانبه بین دستگاه‌هایی مرتبط در حوزه گردشگری سلامت خبر داد و گفت: در گردشگری سلامت هر چهار توریست یک شغل ایجاد می‌کند.

به گزارش فارس از تبریز، مرتضی رحمانی‌موحد بعد از ظهر امروز در جلسه مشترک با مسئولان استانی آذربایجان شرقی اظهار کرد: گردشگری انواع مختلفی دارد که در این بین بحث گردشگری سلامت با توجه به موقعیت کشور ما مقوله بسیار قابل توجهی است.

وی ادامه داد: اگر در گردشگری عادی از بابت هر هفت توریست یک شغل ایجاد می‌شود در گردشگری سلامت هر چهار توریست یک شغل ایجاد می‌کند.

رحمانی موحد با تاکید بر اینکه در حیطه گردشگری سلامت نیاز به مدیریت فرابخشی داریم، اظهار کرد: هم اکنون برای توسعه گردشگری سلامت زیرساخت‌های دانشگاهی، پزشکی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود است و قابلیت داریم این ظرفیت‌ها را افزایش دهیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی برپایی این نشست را برگرفته از توجه ویژه به این نوع گردشگری عنوان کرد و افزود: با توجه به فرابخشی بودن گردشگری سلامت علوم پزشکی، میراث فرهنگی و وزارت خارجه فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌اند که موجب تدوین توافق نامه چهار جانبه بین این نهادها شده است.

وی یادآور شد: همچنین در شورای راهبردی گردشگری سلامت تفاهم شده در سطح معاونت دستگاه‌ها یک دبیرخانه برای پیگیری باشد و آیین‌نامه‌ای نیز برای اجرایی شدن آن به تصویب رسیده است.

رحمانی‌موحد اظهار کرد: هم‌اکنون زیرساخت‌ها و تسهیلات در این حوزه آماده سرمایه‌گذاری است و امیدواریم خروجی این آیین نامه از طریق هم‌افزایی‌ها مدیریت شده و منجر به رفع نابسامانی‌های این حوزه شود.
نظرات بینندگان