arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۶۵۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۹ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۳

تشریح جزئیات نتیجه آزمون وجود پالم در لبنیات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل سازمان استاندارد استان تهران با تشریح جزئیات نتیجه آزمون وجود پالم در لبنیات، گفت: هیچ موردی از شیر و ماست حاوی روغن پالم نبود.

مسلم بیات  در مورد آزمون وجود پالم در محصولات لبنی اظهار داشت: در تهران از 55 واحد تولیدی محصولات لبنی، نمونه‌برداری انجام شده و علاوه بر این، از سطح شهر نیز 60 مورد نمونه‌برداری صورت گرفت که نتایج آنها برای تطبیق به سازمان مرکزی استاندارد ارائه شد تا با نتایج سایر استان‌ها تطبیق داده شود.

وی با بیان اینکه در نمونه‌برداری‌های این سازمان، هیچ مشکلی از نظر مصرف روغن پالم در شیر و ماست توزیعی در تهران به ویژه توسط برندهای معتبر وجود نداشت، گفت: شیر پاستوریزه و استریلیزه هیچ مشکلی از نظر وجود روغن پالم نداشتند.

بیات با بیان اینکه در مورد خامه مشکلات جزئی وجود داشت، گفت: در مورد پنیر نیز دو محصول از پنیر خامه‌ای دارای مشکل بود که گزارش آن به سازمان مرکزی استاندارد ارائه شد.

وی تأکید کرد: در مورد شیر و ماست توزیعی در تهران که از 12 استان به تهران ارسال می‌شوند، آزمون‌ها انجام شد و هیچ مشکلی وجود نداشت.

اعلام نتیجه آزمون آب تهران به صورت محرمانه به شورای شهر

مدیرکل استاندارد تهران در ادامه با بیان اینکه نتایج آزمون آب شهر تهران به زودی استخراج خواهد شد، اظهار داشت: وزارت بهداشت مسئول نظارت بر آب شهری است، ولی ما نیز هر سال آزمون‌هایی را در این مورد انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت کار نمونه‌برداری از آب شهری را از مخازن توزیع انجام می‌دهد، ولی ما این نمونه‌برداری را از سطح شهر مانند مدارس یا قنادی‌ها انجام می‌دهیم.

وی تأکید کرد: نتیجه این بررسی‌ها به صورت محرمانه برای شورای شهر ارسال خواهد شد که پیش‌بینی می‌کنیم این کار را تا یک ماه آینده انجام دهیم.

انجام آزمایش‌های جدید بر روی آب معدنی

بیات در مورد ارزیابی کیفیت آب معدنی که در تهران توزیع می‌شود نیز گفت: نمونه‌های آب معدنی از همه برندهای توزیعی در تهران جمع‌آوری شده تا از نظر شیمیایی، فلزات سنگین، آلودگی میکروبی، بسته‌بندی و موارد دیگر مورد تست‌ قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به ایجاد فضای کم‌ آبی در کشور، آزمایش آب‌ معدنی از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این، آب آشامیدنی عرضه شده در بطری‌ها را نیز بررسی خواهیم کرد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان