arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۳

لاریجانی: آغاز مطالعات دو لایحه دولت برای حمایت از تولید در مجلس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 «علی لاریجانی» با اعلام اینکه دولت دو لایحه برای حمایت از بخش تولید به مجلس شورای اسلامی ارایه کرده است، گفت: خوشبختانه مطالعات این دو لایحه در مجلس شروع شده است و به طور حتم ظرف چند ماه آینده در مجلس به تصویب می رسد.

رییس مجلس شورای اسلامی عصر پنجشنبه در آیین کلنگ زنی دهکده گردشگری زیتون در قم البته در چند روز گذشته نشست هایی را با روسای کمیسیون های مربوطه برگزار کرده ام تا این کمیسیون ها در سه هفته آینده این لوایح را مطالعه و نهایی کنند تا در اوایل مهرماه سال جاری به صحن علنی ارجاع شود.

دهکده گردشگری زیتون در کیلومتر 17 آزاد راه قم – تهران قرار دارد و شامل بخش های متعدد مانند گلخانه، پرورش ماهی، باغ پسته و پرورش کُروکودیل است.

لاریجانی، حمایت بانک ها را از بخش تولید و صنعت امری ضروری برشمرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در دیدار با هیات دولت بر رونق بخش تولید تاکید کردند که به طور حتم این موضوع خواست ملت ما نیز می باشد، از این رو بانک ها و بخش های اجرایی باید برای رفع مشکلات همکاری کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قم از قابلیت های متنوعی در حوزه صنعت و کشاورزی برخوردار است و برای اینکه این استان یک جهش در آبادانی داشته باشد باید به بخش تولید بخصوص حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری توجه ویژه ای داشته باشد تا ظرفیت ها بالفعل شوند. داد: البته در این رابطه برخی کاستی هایی وجود دارد که مسوولان باید در رفع آنان کوشش کنند.

وی با اشاره به بازدید و افتتاح چند پروژه در استان قم در این روز گفت: این پروژه ها نشان می دهد که این استان با وجود داشتن آب و هوای خشک و گرم از قابلیت های متنوع و گوناگونی برخوردار است و می توان با برنامه ریزی از ظرفیت ها و توانمندی های آن به درستی استفاده کرد.

لاریجانی با اشاره به ویژگی های استان قم از جمله قرار داشتن در مرکزیت کشور و نزدیکی به پایتخت گفت: این موضوع می تواند به ارتقا و رشد حوزه تولید در این منطقه کمک کند.

لاریجانی افزود: در حال حاضر بعضی از کارخانه های استان قم می توانند با ظرفیت بسیار بالایی کار کنند، اما این واحدها به علت نبود سرمایه در گردش به صورت نیمه وقت محصول هایشان را تولید می کنند.

وی تصریح کرد: در این رابطه عقل حکم می کند که با سرمایه گذاری های صورت گرفته، صنایع و کارخانه ها با حداکثر ظرفیت کار کنند تا مساله بیکاری جوانان رفع شود؛ از این رو مسوولان باید از سرمایه گذاری های انجام شده حداکثر استفاده و بهره را ببرند و از استعدادها پشتیبانی شود.



لاریجانی اضافه کرد: خوشبختانه در استان قم مدیران برای کمک به بخش تولید، وحدت دارند که این علاقه برای بخش تولید بسیار سودمند است و مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه کمک های لازم را انجام می دهد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان