arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۳

تقوي: تاريخ مصرف اصولگرايي تمام نمي شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور گفت: اصولگرايي يعني حمايت از امام و رهبري، فرمايشات و انديشه‌هاي آنها، اصولگرايان همه افرادي هستند كه معتقدند كشور بايد بر محور ارزش ها و انديشه هاي الهي و ديني اداره شود.

به گزارش مهر، حجت الاسلام سيد رضا تقوي در گردهمايي بزرگ اصولگرايان استان يزد اظهار داشت: اصطلاح اصولگرايي توسط مقام معظم رهبري وارد ادبيات سياسي ما شد و موج عظيمي در كشور ايجاد كرد و عده بسيار زيادي گرد محور اصولگرايي جمع شدند.

وي بيان كرد: اصولگرايي توانست به سرعت در ذهن و ضمير انسانها جا باز كند و مردم به خاطر محوريت دين، اخلاق، اعتقاد و احكام در اصولگرايي به اين انديشه علاقمند و گرد آن جمع شدند.

رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور با بيان اينكه عده اي گمان مي كنند با شكست اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري يازدهم، اصولگرايان كنار رفته و تاريخ مصرفشان گذشته است، بيان كرد: در طول هشت سال گذشته، كارهاي ارزشمندي توسط اصولگرايان انجام شده كه با آمار و ارقام قابل دفاع است اما ضعف هايي نيز داشتيم كه بايد آنها را بپذيريم.

رقبا بر روي ضعفهاي اصولگرايان برنامه ريزي كرده اند

وي تصريح كرد: عده اي كه خود را رقيب اصولگرايان مي دانند، بر روي اين ضعف ها برنامه ريزي كردند تا بتوانند سياه نمايي كنند و حتي طوري قدم برداشتند كه جريان اصولگرايي در آينده نتواند كمر راست كند و به تدريج به حاشيه برود و از ذهن ها فراموش شود.

تقوي خاطرنشان كرد: اصولگرايان اكنون بايد محكم و قوي بايستند نه اينكه ضعيف و افسرده و گوشه گير شوند زيرا اين روحيه با روحيه اصولگرايي سازش ندارد و نمي خواهيم مجموعه اصولگرايي، يك مجموعه يخ زده و بي خاصيت باشد بلكه بايد يك مجموعه اثرگذار باشد.

تقوي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه عده اي گمان مي كنند اكنون که جريان ديگري غير از اصولگرايي به ميدان آمده و دولت را در دست گرفته است، اصولگرايان با آن مخالفت خواهند كرد، افزود: ما براي مخالفت با دولت نيامده ايم گرچه در هشت سال گذشته نيز هر اشتباهي كه از دولت سر زد، اصولگرايان اولين منتقدان دولت بودند.

اصولگرايان تابيع نظر و انديشه هاي رهبري در مورد حمايت از دولت هستند

وي خاطرنشان كرد: اصولگرايان تابع نظر و انديشه هاي رهبري هستند و هنگامي كه رهبري فرمودند دولت بايد مورد حمايت قرار گيرد، ما نيز تابع سخنان ايشان هستيم و معتقديم اين حركت ما مايه نشاط جامعه و كمك به دولت است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در بخش ديگري از سخنان خود بيان كرد: ما همگرایی را دنبال می‌ کنیم، برخی می ‌گویند شما در آینده نگاه سیاسی ندارید؟ این حرف اشتباه است، ما یک کار بیهوده انجام نمی‌دهیم.

تقوی خاطرنشان کرد: حتما این همگرایی آثار سیاسی هم دارد ولی اكنون ما وجهی نمی‌بینیم برای این که کار کنیم، برخی می‌گویند برای انتخابات مجلس لیستتان چیست كه پاسخ اين است ما تا همگرایی نداشته باشیم، این حرف‌ها را نداریم.

تا به همگرايي نرسيم به موفقيت دست نخواهيم يافت

وی اضافه کرد: ما تا زمانی که به اینجا نرسیم که هر اصولگرایی که در مجلس بود را از خودمان بدانیم ولو اینکه مستقل و یا از حزب‌های مختلف باشند، نمی‌توانیم موفق شویم.

تقوی اضافه کرد: چندماه در مورد یک منشور اصولگرایی برای انتخابات مجلس پیش رو در کمیته مشترک جامعه روحانیت و مدرسین بحث کردیم که بر اساس آن اصولگرایی 12 باید و 12 نباید دارد.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران افزود: هر کسی این موارد را داشته باشد و در عمل هم به آن مقید باشد، در فهرست اصولگرایی جا می‌گیرد.

اسلام، جمهوري اسلامي، خط و سيره امام و ولايت فقيه اركان منشور اصولگرايي هستند

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: این منشور اصولگرایی یک مبانی دارد، اسلام، جمهوری اسلامی، خط و سیره امام، ولایت مطلقه فقیه چهار مورد این مبانی هستند.

وي همچنين از برپايي همايش هم انديشي و همگرايي اصولگرايان در 10 استان كشور خبر داد و گفت: اين همايش ها تاكنون در البرز، سيستان و بلوچستان، اصفهان، شيراز، همدان و ... برگزار شده و با استقبال خوبي نيز مواجه بوده است.
نظرات بینندگان