arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۷۰۲
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۳

حجت‌الاسلام شهرستاني: فتوای آیت‌الله سیستانی شرایط عراق را تغییر داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران حرکت داعش در عراق را به موریانه تشبیه کرد و افزود: فتوای آیت‌الله سیستانی شرایط را تغییر داد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام جواد شهرستانی ظهر پنج شنبه در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت با اشاره به توطئه دشمنان برای جهان اسلام اظهار داشت: امروز دشمنان همواره تلاش مي‌كنند تا در ميان رخنه مسلمانان ايجاد كنند.

وی با اشاره به اهمیت کارهای تشکیلاتی و اتحاد میان جوامع اسلامی افزود: با این حال ما در امور جمعی موفق نیستیم و به اندازه کافی وحدت را میان خودمان ایجاد نکرده‌ایم.

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران با اشاره به اینکه دشمن تلاش می‌کند تا از درون به ما ضربه بزند ادامه داد: حفظ وحدت در جوامع اسلامی مهم‌ترین چیز است چرا که هر چه به مسائل داخلی بیشتر مشغول شویم، دشمن فرصت برای ضربه‌ زدن به ما را بیشتر پیدا می‌کند.

نباید به مسائل داخلی سرگرم شد

وی گفت: مديريت صحيح و كارهاي دسته جمعي اثرات بسياري دارد و موجب مي‌شود كه اثربخشي آن نيز روز به روز گسترش يابد.

حجت‌الاسلام شهرستانی خاطرنشان کرد: در همین کشور ایران استعدادهای خوبی در موضوعات مختلف وجود دارد. مثلا شخصیت‌هایی داریم که توان گرفتن جایزه اسکار را دارند اما با مشغول شدن به حواشی استفاده خوبی از استعدادهای درونی نمی‌بریم در حالیکه یهود توانسته با هالیوود افکار خود را پیش ببرد.

وی در ادامه سخنان خود حرکت داعش در عراق را به موریانه تشبیه کرد و افزود: فتوای آیت‌الله سیستانی شرایط را تغییر داد و مقام معظم رهبري در ديداري فرمودند قطعا به آيت‌الله سيستاني الهام شد و آن فتوا را صادر كردند.

نماینده‌ آیت‌الله سیستانی بیان داشت: این گروه کمتر از یک سال است که ‏اعلام موجودیت کرده ولی سر و صدای زیادی به پا کرده و حتی با گروه قبلی خود یعنی القاعده هم ‏وارد جنگ شده است.

پشت پرده گروه‌ داعش برنامه‌ریزی‌های دقیق و ‏چندساله‌ای وجود دارد

حجت‌الاسلام شهرستانی گفت: پشت پرده این گروه‌ها برنامه‌ریزی‌های دقیق و ‏چندساله‌ای وجود دارد. آنچه از این گروه‌ها در ظاهر می‌بینیم تعداد اندکی هستند ولی ‏پشتیبانان فراوانی دارند. برخوردهای شیعیان با این گروه هم کمتر از چیزی بود که انتظار می‌‌رفت.  

وی افزود: همه اینها نشان می‌دهد دشمن در کارهای تشکیلاتی توانسته موفق عمل کند و اهداف باطل خود را با این روش پیگیری کرده است.

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران با اشاره به برگزاری جشن‌های دهه کرامت تصريح كرد: بركات بسياري ائمه معصومين(ع) دارند و ما در اين مكتب اربابي داريم كه ما را تنها نگذاشته فقط به شرطي كه طبق  دستورات آنها حركت كنيم.
نظرات بینندگان