arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۵ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۳

ایران در نامه‌ای به سازمان ملل تجاوز پهپاد صهیونیستی به حریم هوایی کشورمان را محکوم کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نسیم نوشت: نماینده ایران در سازمان ملل در این نامه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن محفوظ دانستن حق انجام هرگونه اقدام دفاعی، نسبت به چنین اقداماتی که عواقب جدی برای متجاوز در پی خواهد داشت، هشدار می‌دهد.

متن نامه مذکور بدین شرح است:

جناب آقای بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد
جناب آقای مارک لیال گرانت رئیس شورای امنیت
جناب آقای جان اش رئیس مجمع عمومی

بدین وسیله به اطلاع می‌رساند روز شنبه برابر با ۲۳ ماه اوت جاری یک فروند پهپاد رژیم اشغالگر قدس با پرواز بر فرار آسمان جمهوری اسلامی ایران طی یک ماموریت با هدف جاسوسی از محل تاسیسات هسته‌ای نطنز به حریم هوایی ایران تجاوز کرد که توسط نیروهای جمهوری اسلامی ایران سرنگون شد. این اقدام رژیم صهیونیستی که متعاقب تهدیدهای مکرر این رژیم علیه ایران صورت گرفته است، نقض آشکار تمامیت ارضی و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران و بر خلاف اصول حقوق بین‌الملل و مفاد منشور ملل متحد می‌باشد. این اقدام تجاوزکارانه صلح و ثبات منطقه‌ای را مورد تهدید قرار داده و لازم است جامعه بین‌الملل و به ویژه شورای امنیت سازمان ملل آن را به شدیدترین وجه محکوم کند.

جمهوری اسلامی ایران ضمن محفوظ دانستن حق انجام هرگونه اقدام دفاعی در حفاظت از سرزمین خود، نسبت به چنین اقدامات تحریک کننده‌ای که عواقب جدی برای متجاوز در پی خواهد داشت، هشدار می‌دهد.

همچنین درخواست می‌شود این نامه به عنوان سند شورای امنیت منتشر شود.

حسین دهقانی
سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران - نیویورک
نظرات بینندگان