arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۶ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۳

توصیه نماینده ولی فقیه به حجاج ایرانی: پرهیز از انجام هرگونه رفتار تفرقه آمیز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت به حجاج ایرانی توصیه کرد از انجام هرگونه رفتار تفرقه آمیز که دامنه اختلاف بین امت اسلامی را گسترش دهد، خودداری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ˈسید علی قاضی عسگرˈ روز جمعه در پیامی به همایش توجیهی داوطلبان حج تمتع در مشهد، توضیحات لازم را به حجاج برای داشتن سفری معنوی و سراسر برکت ارایه کرد.

در پیام سرپرست حجاج ایرانی آمده است: حج رکنی از ارکان اسلام و یکی از جامع ترین عبادات است، خداوند متعال برکات و منافع فراوان را در حج قرار داده است که به عنوان نمونه می توان به آمرزش گناهان، استجابت دعا و دستیابی به بهشت اشاره کرد.

قاضی عسگر افزود: این منافع و برکات را کسانی دریافت خواهند کرد که با اخلاص در این راه قدم نهاده و بر محنت های گذشته زندگی خویش خط بطلان کشیده و زمینه را برای دستیابی به تقوا فراهم کنند و با تمام خشوع و خضوع برای تحقق ارزشهای دینی و اخلاقی تلاش کنند.

وی اظهار کرد: سفر حج ˈعبادت عمرˈ لقب گرفته و معمولا بیش از یکبار این فرصت برای عموم مردم فراهم نمی شود، روزها و شبهای این سفر به سرعت می گذرند و آنان که زمینه بهره وری از این روزها و شبها را برای خود فراهم نکرده باشند فرصتها را از دست داده و در پایان جز حسرت و پشیمانی نصیب دیگری نمی برند.

وی خطاب به حجاج تاکید کرد: از این رو تلاش کنید آمادگی لازم را برای بهره برداری هر چه بیشتر از برکات و فیوضات این سفر نورانی بدست آورید.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت گفت: مکه و مدینه محفل وحی و بخشهای آن محل نزول قرآن کریم است، قرائت و فهم نورانی این کتاب آسمانی در حرمین شریفین تاثیری شگرف در روح و روان حج گزاران دارد لذا از انس با قرآن کریم و بهره گیری از فرامین بلند و برکات آن در طول سفر غفلت نورزید که ما هر چه داریم از برکات این کتاب نورانی و الهی است.

قاضی عسگر با بیان اینکه اخلاق اسلامی یکی از ویژگی های مهمانان خداوند است، افزود: در این سفر جمعی با همسفران خود بر مهر و مدارا و اخوت اسلامی رفتار کنید و در برخوردها و رفت و آمدها صبور و بردبار باشید و با همه کریمانه رفتار نمایید تا شیرینی سفر برای همیشه در کام شما باقی بماند.

وی خطاب به زایران گفت: شما سفیران و پیام آوران انقلابی بزرگ و شهیدانی سرافراز هستید، ملتهای مسلمان دنیا چشم امید به ایران اسلامی دوخته اند و با نگاه ویژه ای به زایران ایرانی می نگرند و تمام اعمال و رفتار ما را زیر نظر دارند.

وی تاکید کرد: از این رو به مصداق کلام نورانی امام صادق (ع)، کوشش کنید در این سفر زینت مکتب اهل بیت (ع) باشید و با شرکت در نمازهای جماعت حرمین شریفین و نیز انس با قرآن کریم و دعا و رفتار کریمانه، عشق و معرفت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را در دلها جاودان و پایدار نمایید.

سرپرست حجاج ایرانی اظهار کرد: اعمال و مناسک حج هر چند سخت و طاقت فرسا نیست لیکن نیازمند دقت و توجه جدی است.

قاضی عسگر گفت: از این رو در تمام جلسات و برنامه های آموزشی حضور داشته، دانش و آگاهی های دینی خود را افزایش دهید تا بتوانید از این سرزمین نورانی که یادآور خاطرات و تاریخ صدر اسلام است درس های عملی و راه و رسم زندگی نوین و جدید را از مکتب خدا و رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه اهل بیت (ع) بیاموزید و در بازگشت به ایران اسلامی آن آموزه ها را به خانواده و نزدیکان خود منتقل نمایید.

وی افزود: زحمت و مشقت، لازمه هر سفر به ویژه این سفر مقدس و نورانی است، میلیونها انسان در زمان و مکانی خاص برای فریضه حج گرد هم می آیند لذا در طول سفر صبور بوده و به مقابله با مشکلات برخیزید و نهایت همکاری را با خادمان خود در بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که با تمام توان در خدمت شما یاران عزیز هستند، داشته باشید.

وی اظهار کرد: از آنجا که برکات و فواید این سفر معنوی فراوان است لذا شیطان نیز در کمین انسان می نشیند تا وی را از فیوضات بزرگ حج محروم کند، بازارگردی بی هدف و توجه بیش از اندازه به خرید سوغات و غفلت از بهره گیری معنوی زمینه ساز موفقیت شیطان است.

وی گفت: سعی کنید از هدر دادن فرصت ها و هزینه های زاید و تشریفات پس از سفر کاسته و مبالغی از این بخش را برای ساختن مدارس و رسیدگی به امور بینوایان و کمک به محرومان مصرف کنید تا خداوند طبق وعده ای که در قرآن داده است پاداش مضاعف به شما عنایت فرماید.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: بانوان بزرگوار و شیرزنان وفادار به اسلام و انقلاب توجه داشته باشند که شعاع نورانی انقلاب اسلامی هم اکنون بلاد مختلف اسلام را تحت تاثیر خود قرار داده و خیل عظیمی از حاجیان مکه و اهل بیت (ع)، جلوه های انقلاب اسلامی را در رفتار و اعمال زائران ایرانی جستجو می کنند.

وی تاکید کرد: به تمام خواهران زایر اکیدا توصیه می کنم در طول سفر حجاب و پوشش اسلامی خود را کاملا مراعات و با اخلاق و رفتار و منش خویش الگوی بانوان جهان باشند.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت افزود: شرایط میهن اسلامی بسیار حساس و مهم است، موج افراط گری و خشونت بسیاری از کشورها را فراگرفته و فتنه ها به مسلمانان هجوم آورده اند.

قاضی عسگر ادامه داد: رژیم سفاک و کودک کش اسرائیل مسلمانان بی پناه و مظلوم غزه را به خاک و خون کشیده است و خانه و کاشانه هایشان را ویران ساخته و اختلاف افکنی آمریکا و متحدان او همچنان ادامه دارد و هر روز در کشورهای اسلامی قربانی می گیرد.

وی تاکید کرد: ضروری است بیش از گذشته به رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری توجه نموده و از گسترش دامنه اختلاف و تفرقه جلوگیری به عمل آورید.

وی افزود: اکیدا توصیه می کنم با رعایت شعار حج سال جاری یعنی ˈمعنویت، خودباوری و اعتقاد اسلامیˈ مراقب توطئه های دشمنان باشید و جمع را به کانون معنویت، بیداری و وحدت امت اسلامی تبدیل و از هر گونه گفتار و رفتار تفرقه آمیز به دشت پرهیز نمایید.

سرپرست حجاج ایرانی اظهار کرد: همه عزیزان را به خشوع، حضور در نمازهای جماعت، مهربانی با مهمانان خداوند و پرهیز از وقت گذرانی های بیهوده دعوت می کنم و از شما می خواهم فضای این سفر روحانی را از انگیزه های دنیایی و مادی دور نمایید و دلهای خود را به خالق متعال پیوند بزنید.

وی افزود: امام زمان (عج) همه ساله در موسم حج حضور دارند و در عرفات و در جوار زایران مشغول مناجات با خدا هستند لذا در این سفر نورانی رفتار و اعمال خود را به گونه ای تنظیم نمایید که موجب خشنودی و رضایت امام زمان (عج) را فراهم آورید و در اماکن و زمان های خاص برای حضور آن محبوب دلها دعا نمایید و در مصاف آن حضرت باشید.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان