arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۶ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۳

معاون رییس جمهوری: دولت در مسیر اعتدال و فرا جناحی حرکت کرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید طی یک سال گذشته در مسیر اعتدال و فراجناحی حرکت و عمل کرده است.

حجت الاسلام مجید انصاری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان افزود: دولت طی یک سال گذشته در تلاش برای بهره گیری از تمام صاحب نظران و نخبگان کشور بود و در این زمینه فراجناحی عمل کرده است.

وی یادآورشد: رییس جمهوری همچنان بر سر عهد خود با مردم هست و از هیچ تلاشی برای خدمت رسانی و رفع مشکلات دریغ نمی کند.

حجت الاسلام انصاری اظهار کرد: دولت تدبیر و امید با آغاز فعالیت قانونی، تمام تلاش خود را برای شناسایی مشکلات و کاهش تورم به کار بست و برطرف کردن مسائل اقتصادی را در اولویت برنامه ها قرار داد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری نتیجه تلاش یک ساله دولت تدبیر و امید را کاهش تورم 44 درصدی کشور به 21 درصد برشمرد و از افزایش بودجه سال جاری نسبت به سال 92 خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: بودجه سال 92 کشور به 130 هزار میلیارد ریال می رسید در حالی که این رقم امسال به 230 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه با کاهش تورم، نشانه های خروج از رکود آشکار شده است، رسیدن به دوره رونق اقتصادی را مستلزم برقراری آرامش در کشور عنوان کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری فضای کشور طی یک سال گذشته را شاهد آرامش توام با نشاط برشمرد و چنین فضایی را زمینه ساز ورود سرمایه گذاران برای اجرای طرح های صنعتی و سرمایه گذاری خواند.

وی به تلاش دولت برای روان سازی بانک ها، برطرف کردن موانع در مسیر تولید کشور، قانون مداری و اختصاص 80 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به بخش تامین آب کشور اشاره کرد و این مبلغ را مختص تامین آب مناطق روستایی و محروم، مبارزه با خشکسالی، توسعه آبیاری نوین و مهار آب در نقاط مرزی برشمرد.

حجت الاسلام انصاری به موفقیت دولتمردان در مذاکرات هسته ای اشاره کرد و از شکسته شدن دیوار تحریم ها و آزاد شدن بخشی از مطالبات ارزی ایران خبر داد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری همچنین از سفر رییس جمهوری به استان زنجان در آینده نزدیک خبر داد.
نظرات بینندگان