arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۳

اظهارات سخنگوی کاخ سفید درباره شهروندان غربی عضو داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری گفت آمریکا تلاش می کند شهروندان غربی را که در کنار داعش جنگیده اند زیر نظر داشته باشد.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان جاش ارنست گفت می توانم این را تایید کنم که دولت انگلیس هشدار تروریستی را افزایش داده است؛ مقامات ارشد کاخ سفید و دیگر مقامات دولت با همتایان انگلیسی خود در این خصوص در ارتباط هستند و من شما را در خصوص علت افزایش این سطح به مقامات انگلیسی ارجاع می دهم. به صورت کلی می توانم این را بگویم که این تهدید، به جنگجویان خارجی باز می گردد که گذرنامه انگلیسی دارند، جنگجویانی که در کنار داعش در سوریه بودند.
وی ادامه داد این تهدیدی است که آمریکا نیز روی آن متمرکز است و با متحدان خود در انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی برای مقابله با آن همکاری می کند. این همکاری با مجاری اجرای قانون و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی صورت می گیرد.
ارنست گفت در خصوص آمریکا نیز باید بگویم که انتظار نمی رود تغییری در سطح هشدار تروریستی صورت گیرد ولی این تصمیمی است که باید وزارت امنیت داخلی بگیرد ولی تا جایی که من می دانم، طرحی برای تغییر این مساله صورت نگرفته است.
وی افزود میزان تهدیدی که ما از آن آگاهیم به اندازه ای نیست که انگلیسی ها درک کرده اند و درباره آن تصمیم گرفته اند. ماه هاست که ما به دنبال شهروندان غربی اعم از آمریکا و اروپا هستیم که تصمیم به سفر به اروپا یا منطقه گرفته اند، در کنار نیروهای داعش سلاح برداشته اند. آنان تهدید به شمار می آیند زیرا آموزش های نظامی دیده اند و تمایل خود را برای فداکردن جانشان برای هدف هایشان نشان داده اند. این افراد، گذرنامه غربی دارند و همین امر باعث می شود آزادی رفت و آمد داشته باشند، به غرب باز گردند و اقدامات خشونت بار صورت دهند. برای همین هم آمریکا در کنار دیگر شرکای خود اوضاع و تحرکات این افراد را زیر نظر دارد. اینترپل در این تلاش ها نقش دارد، کشورهای دیگر منطقه ای نیز هستند که از تلاش های آمریکا برای نظارت بر اوضاع حمایت می کنند.
وی افزود آمریکا همواره در برابر اقدامات ضد تروریستی خود را تطبیق می دهد؛ برخی از این اقدامات مشهود و برخی نامشهود هستند. به هر روی، این تهدیدی است که ما آن را پایش می کنیم و در داخل دولت و با کشورهای دیگر در سراسر دنیا به بحث می گذاریم.
وی با اشاره به همکاری دولت آمریکا با دولت عراق و برخی کشورهای منطقه برای مقابله با داعش گفت همکاری نظامی ما شامل حمایت از کردها و دولت عراق است که همکاری های نظامی گسترده ای را شامل می شود. از دیگر سو، اقدام نظامی دولت آمریکا نیز بخشی مهم از راهبرد ماست و رئیس جمهور اجازه اقدام نظامی در عراق را داده است و این اقدامات نظامی نیز نتایج مثبتی را در پی داشت. در هفته های اخیر، با اقدام نظامی آمریکا، از یک فاجعه انسانی در سنجار جلوگیری به عمل آمد و توانستیم جلوی پیشروی سریع داعش به اربیل را بگیریم. همچنین با کمک نظامی آمریکا، موفق شدیم سد موصل را باز پس بگیریم.


منبع: واحد مرکزی خبر
برچسب ها: تروریست ، داعش ، اربیل ، تروریست
نظرات بینندگان