arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۳

معاون رییس جمهوری: احیای سند چشم انداز، الزامی قانونی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون امور مجلس رییس جمهوری گفت: حرکت در مسیر سند چشم انداز توسعه، گامی در راستای اقتصاد مقاومتی و احیای این سند، الزامی شرعی و قانونی است.


حجت الاسلام مجید انصاری جمعه شب در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات استان زنجان درجمع خبرنگاران با اشاره به بی توجهی متولیان در عمل به سند چشم انداز طی سال های گذشته، افزود: دولت تدبیر و امید اهتمام ویژه به احیای سند چشم انداز دارد.

وی اظهار کرد: رشد اقتصادی کشور در سال 91 منفی 7/5 و به قولی منفی 3/6 بود در حالیکه الزام سند چشم انداز بر رشد متوسط هشت درصد بوده است.

معاون امور مجلس رییس جمهوری کاهش رشد منفی اقتصاد کشور براساس برنامه ریزی دولت به 8/3 دهم طی سال را مطلوب خواند و گفت: دولت رشد اقتصادی کشور در سال آینده را به طور قابل توجهی شتاب خواهد داد.

انصاری اظهار کرد: با وجود تنگنای مالی، اهتمام دولت بر ترمیم بودجه و افزایش مشارکت بخش غیردولتی برای سرمایه گذاری است.

وی افزود: فعالیت های دولت در زمینه اقتصاد و دیپلماسی خارجی مانع توجه به مقوله فرهنگ نشده و گام های مناسب در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری اعم از تئاتر، سینما و سایر هنرها برداشته شده است.

معاون رییس جمهوری گفت: تعامل دولت یازدهم و مجلس شورای اسلامی کم نظیر است و تا کنون رییس جمهوری با مجمع نمایندگان 22 استان دیدار داشته و چندین جلسه مشترک نیز میان دولت و مجلس برگزار شده است.

وی افزود: حضور هفتگی نمایندگان دولت در مجلس، برگزاری برنامه های هم اندیشی و مشورت در برنامه های تخصصی برای امور مختلف اعم از اصلاح لایحه بودجه و خروج کشور از رکود از دیگر تمهیدات در راستای تعامل بیش از پیش مجلس و دولت است.

معاون رییس جمهوری به طرح بیش از 920 سوال ازسوی نمایندگان مجلس از دولت اشاره کرد و گفت: پاسخ دولت به سوال ها، به موقع بوده است.

حجت الاسلام انصاری بر لزوم ادامه تعامل مناسب دولت و مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان