arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۳

خادم: احتمال رای آوردن نامزد ایران در انتخابات فیلا کم است/ علت مانع تراشی ا فعال نبودن کشتی زنان در ایران است

امیر رضا خادم درباره روند برگزاری انتخابات هیات رییسه فیلا و موانع موجود فراروی وی در این انتخابات، اظهار داشت: فعال نبودن کشتی زنان ومخالفت اصولی ما با رژیم صهیونیستی سبب شده است تا رقیبان ما از این عوامل برای کشتی ایران در کسب کرسی های جهانی مانع تراشی کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نامزد ایران در انتخابات هیات رییسه فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا) با اشاره به نفوذ و ارتباطات اعضای فعلی این هیات و رییس فدراسیون بین المللی کشتی گفت: با حضور این افراد که بار دیگر نامزد شده اند، شانس من برای کسب آرای لازم اندک است.

به گزارش انتخاب امیر رضا خادم  درباره روند برگزاری انتخابات هیات رییسه فیلا و موانع موجود فراروی وی در این انتخابات، اظهار داشت: فعال نبودن کشتی زنان ومخالفت اصولی ما با رژیم صهیونیستی سبب شده است تا رقیبان ما از این عوامل برای کشتی ایران در کسب کرسی های جهانی مانع تراشی کنند.

وی بابیان اینکه فدراسیون کشتی ایران اکنون علاوه برتوانمندی مدیریتی توانسته ارتباطات بسیار خوبی را با فدراسیون بین المللی کشتی( فیلا) برقرار کند،گفت:هرچند درحال حاضر ذهنیت خوبی از کشتی ایران در فیلا ایجادشده است که نقطه قوتی است، اما رقیبان کار را برای ما کمی سخت می کنند.

وی بااشاره به نامزدهایی ازروسیه، آلمان وازبکستان برای حضور درهیات رییسه فیلا گفت:این افراد باتوجه به نفوذبالایی که در کمیته بین المللی المپیک و فیلا دارند،شانس کسب کرسی را دارندو از سوی دیگر رییسان کنفدراسیون کشتی آفریقا و اروپا نیز نامزد هستند که این عوامل نیز موفقیت ما را در این انتخابات به خطر می اندازد.

خادم با اشاره به حضور خود به عنوان نامزد ایران در انتخابات ادوار گذشته هیات رییسه فیلااظهارداشت:باتوجه به سابقه حضورم درکشتی درآن مقطع توانستم آرایی کسب کنم اما درحال حاضر با توجه به مواردی که بیان شد امکان رای آوردن ما در انتخابات فیلا ضعیف است.

این کارشناس خبره فدراسیون کشتی در عین حال با بیان اینکه هرچند با رایزنی هایی که بین فدراسیون کشتی ایران با رییس فیلا صورت گرفته است، شانسی برای خود قایل است،اظهارداشت:نمی توان نسبت به قول های رییس فیلا خوشبین بود، زیرا هرکدام از این نامزدهاارتباطات معناداری را با رییس فدراسیون بین المللی فیلا برقرار کرده اند.

قهرمان پیشین کشتی جهان اظهارامیدواری کرد که با توجه به برقراری ارتباطات مستمر با فیلا و برخی اعضا در این دوره بتواند سهمی را در هیات رییسه فیلا کسب کند.

انتخابات هیات رییسه فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا)روزشنبه (15 شهریور)با حضور 21 نامزد در هتل رادیسون تاشکند پایتخت ازبکستان در حالی برگزار می شود که امیررضا خادم با سابقه فعالیت در کشتی و با کسب دو مدال برنز بازیهای المپیک 1992بارسلون و1996 آتلانتا و همچنین مدال طلای پیکار های جهانی 1991 در وارنا بلغارستان و مدال برنز رقابت های 1990توکیو ژاپن برای حضور در هیات رییسه فیلا معرفی شده است.

وی علاوه بر سوابق قهرمانی جهان و المپیک، دارای سابقه ریاست فدراسیون و تعاملات مدیریتی با جمعی از رییسان فدراسیون های کشتی کشورهای دیگر و اعضای هیات رییسه فیلا بوده است

چهره های سرشناس این انتخابات از جمله هگودوش رییس فدراسیون کشتی مجارستان، میخاییل مامیاشویلی رییس فدراسیون کشتی روسیه، آلبروس تدیف رییس فدراسیون کشتی اوکراین،فواد مسکوت رییس کنفدراسیون کشتی آفریقا، آخروجان روزیف عضو فعلی هیات رییسه فیلا ازبکستان، پدرو فیلپو رئیس کنفدراسیون کشتی آمریکای جنوبی هستند.

در این کنگره علاوه بر برگزاری انتخابات هیأت رییسه، انتخابات برای تعیین رییس فیلا، با حضور نناد لالوویچ تنها نامزد این سمت نیز برگزار می شود.

گفته می شود رقابت برای کسب 8 صندلی هیات رییسه در این جمع در حالی برگزار می شود که از میان آنها باید حتما یک عضو زن هم حضور داشته باشد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان