arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۳

روسیه 12 شعبه از رستوران "مک دونالد" را تعطیل کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرکت مک دونالد با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که 7 رستوران تعطیل شده این شرکت در جنوب روسیه قرار دارند.

مک دونالد اعلام کرد این اقدام توسط ناظران بهداشت غذا در روسیه صورت گرفته و 100 رستوران دیگر این شرکت به دلیل عدم رعایت اصول و مقررات بهداشتی تحت بازرسی قرار دارند.

مک دونالد اعلام کرده است برای ادامه فعالیت خود در روسیه تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد و به دقت در حال اصلاح موارد مدعایی ناظران بهداشتی است.همچنین مک دونالد اعلام کرده است به این تصمیم اعتراض دارد و اعتراض خود را از مجاری قانونی پیگیری خواهد کرد.

تحقیقات بهداشتی در رستورانهای مک دونالد در روسیه ، بعد از تنش بین این کشور و آمریکا در مورد اوکراین آغاز شده است. آمریکا ، روسیه را به دلیل بحران اوکراین ، به تحریم های بیشتر تهدید کرده بود.باراک اوباما روز پنج شنبه، روسیه را مسئول خشونت ها در شرق اوکراین معرفی کرد و مدعی شده بود که نیروهای روسی به خاک اوکراین تجاوز کرده اند. وی گفته بود در پاسخ به این اقدامات روسیه ، تحریم های جدیدی علیه این کشور وضع می کند که روسیه را به شدت منزوی خواهد کرد. این انزوا به گفته باراک اوباما ، از زمان پایان جنگ سرد ، بی سابقه خواهد بود.

در پاسخ به این اظهارات اوباما ، سرگئی لاوروف ، وزیر خارجه روسیه گفت که کشورش تمام تلاش های خود را به کار می گیرد تا از منافع مشروعش دفاع کند.

گفتنی است مک دونالد 440 فروشگاه و رستوران در روسیه دایر کرده است.
نظرات بینندگان