arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۸۲۶
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۳

افزایش سطح هشدار در انگلیس به بالاترین حد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد: در پی اقدامات داعش و در واکنش به این گروه تروریستی سطح هشدار در کشور را افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس درسخنانی تلویزیونی گفت: انگلیس برای نخستین بار در سه سال گذشته سطح هشدار و تهدید ملی را به بالاترین حد خود رسانده است. این سطح هشدار پیشتر در حد بالا بوده است.

این تغییر در پی اقدامات داعش و پیشروی‌های این گروه تروریستی در عراق و سوریه و قتل یک خبرنگار آمریکایی در اوایل ماه جاری میلادی صورت گرفته است.

کامرون همچنین اعلام کرد: عامل قتل این خبرنگار لهجه بریتانیایی داشت و دست کم 500 تن از اتباع انگلیس برای پیوستن به داعش در عراق و سوریه کشور خود را ترک گفته‌اند. داعش هم‌اکنون بزرگترین و خطرناک‌ترین تهدید برای امنیت انگلیس است.

وی داعش را یک ایدئولوژی مسموم افراط‌گرا خواند که باید با آن مقابله شود و گفت: ما نمی‌توانیم با این ایدئولوژی موافق باشیم. ما باید با آن در داخل و خارج مقابله کنیم.

نخست‌وزیر انگلیس گفت: لندن محدودیت‌های بیشتری را درباره سفر اتباع خارجی اعمال می‌کند.

وی همچنین از تصمیم رییس‌جمهوری آمریکا در انجام حملات هوایی در عراق علیه مواضع داعش حمایت کرد اما به مساله حضور انگلیس در این عملیات اشاره‌ای نکرد و افزود: انجام حملات نظامی در عراق علیه مواضع داعش تنها یک گزینه است. به عقیده من غرب باید برای چندین سال و چند دهه با ایدئولوژی افراط‌گرایی مقابله کند.
نظرات بینندگان