arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۸ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۳

ارائه وام با سود پایین به زنان متقاضی تولید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور وزیر صنعت و معدن و تجارت گفت: اولویت دولت تدبیر و امید این است که کشور را به سمت تولید حرکت دهد.

به گزارش ایسنا سهیلا جلودارزاده که در نشست کمیته صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج سخن می گفت، افزود: ما در پنج زمینه صنایع غذایی و کشاورزی، صنعت نساجی، بهداشتی و آرایشی و بازرگانی برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده ایم که زنان کشورمان بتوانند در این زمینه ها برای کشور مفید واقع شوند.

وی با اشاره به اینکه در چند ساله اخیر خرابی‌هایی برای صنعت تولید انجام شد، گفت: اولویت دولت این است که کشور را به سمت تولید حرکت دهد و در حال حاضر تعداد زیادی از کارخانه های کشور بدون فعالیت هستند که ما این خرابی ها را در آینده درست خواهیم کرد.

جلودارزاده نقش زنان در کشور را بسیار مهم ارزیابی و بیان کرد: فعالیت زنان در صنعت کشور بسیار کم رنگ است و این در حالی است که این زنان هستند که به فرزندان خود کارکردن را می آموزند.

وی ادامه داد: زنان کشورهای پاکستان و بنگلادش بیشترین فعالیت را در زمینه اقتصادی دارند و زنان ایرانی می توانند در زمینه تولید برای کشور بسیار فعال تر از زنان این دو کشور باشند.

مشاور وزیر صنعت و معدن و تجارت با اشاره به اینکه زنان قالیباف نسبت به سطح کاری که انجام می دهند دستمزد ناچیزی دارند، تصریح کرد: بیمه زنان قالیباف تصویب شده که گامی مثبت در صنعت قالیبافی است.

جلودار زاده عنوان کرد: با یک سرمایه کوچک می توان یک واحد تولیدی کوچک بنا کرد و حتی این واحد تولیدی می تواند در آپارتمان محل زندگی شان باشد.

وی با بیان اینکه فرهنگ کار و مصرف در کشور ما لطمه دیده تأکید کرد: فرهنگ کار در میان زنان را نمی توان از شهر شروع کرد بلکه باید از جایی شروع شود که اهل کار و تلاش هستند و کار وتلاش نیز در روستاها بیشتر است.

مشاور وزیر صنعت و معدن و تجارت ادامه داد: زنان کشور نباید خود را وابسته به کمک دولت بدانند باید خودشان با جدیت و همکاری مشکلات مربوط به نقش زنان در اقتصاد کشور را حل کنند.

وی ضمن انتقاد از گرفتن وام و تسهیلات بانکی با سود بالا توسط زنان گفت: ما تفاهم نامه ای با صندوق مهر امام رضا(ع) امضاء خواهیم کرد که وام هایی با سود کمتری به زنانی که در صنعت می خواهند گامی بردارند، داده شود و با همکاری دولت صندوقی تشکیل خواهیم داد و بعد سرمایه گذاران متقاضی سرمایه گذاری خواهند کرد.

مشاور وزیر صنعت و معدن و تجارت اضافه کرد: کارگروهی بریا برسی واحدهای تولیدی زنان و فعالان اقتصادی زن تشکیل شده که در تلاش هستیم این کارگروه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز تشکیل شود تا با هم فکری همدیگر مشکلات اقتصادی زنان فعال اقتصادی را بررسی و برطرف کنند.

نظرات بینندگان