arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۱ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۳

بازسازی نوار غزه 20 سال زمان نیاز دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک گروه بین‌المللی متخصص در ارزیابی امور بازسازی پس از جنگ اعلام کرد بازسازی خانه‌های از بین رفته نوار غزه 20 سال به طول خواهد انجامید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این گروه تحت عنوان Shelter Cluster که ریاست آن به طور مشترک بر عهده آژانس پناهندگان سازمان ملل و صلیب سرخ است در گزارشی بر پیچیدگی‌های مربوط به برنامه بازسازی کلی نوار غزه که به گفته برخی مقامات فلسطینی ممکن است بالغ بر 6 میلیارد دلار هزینه ببرد، تاکید کرد.

این در حالی است که اخیراً مصر و نروژ از امکان برگزاری یک کنفرانس حامیان مالی نوار غزه در ماه آینده میلادی صحبت کرده‌اند اما هنوز تدابیری برای چنین کنفرانسی اندیشیده نشده است.

گروه Shelter Cluster در گزارشی گفت: در جریان جنگ اخیر میان اسرائیل و نوار غزه 17000 واحد مسکونی در نوار غزه از بین رفته یا شدیداً آسیب دیده‌اند و 5000 واحد مسکونی هنوز در نوار غزه به دلیل آسیب‌های مربوط به جنگ‌های قبلی نیازمند بازسازی هستند.

این گروه همچنین گفت: نوار غزه با کمبود 75000 واحد مسکونی روبرو است.

به گفته این گروه ارزیابی زمان 20 ساله بر پایه این فرضیه بوده که از ظرفیت گذرگاه حمل و نقل میان اسرائیل و غزه برای نقل و انتقال 100 کامیون مصالح بازسازی در هر روز استفاده شود.
نظرات بینندگان