arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۹۰۷
تعداد نظرات: ۹۶ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۸ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۳

عصبانیت کیهان از رئیس‌جمهور حقوقدان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حسین شریعتمداری از سخنان دیروز رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه "محرومیت از حقوق اجتماعی حکم دادگاه می‌خواهد" و "نمی‌پذیریم که کسی بخواهد بر مبنای توهمات، فردی را محکوم کند"، انتقاد کرد.

شریعتمداری در سرمقاله امروز روزنامه کیهان آورده است:

«دیروز خبرنگار کیهان در کنفرانس خبری رئیس‌جمهور محترم کشورمان با اشاره به تاکید اخیر رهبر معظم انقلاب که «فتنه را خط قرمز نظام» دانسته و توصیه کرده بودند وزرا با فتنه‌گران فاصله‌گذاری کرده و به تعهدات خود در جریان رأی اعتماد پایبند باشند، از جناب دکتر روحانی پرسیده بود دولت برای تحقق توصیه‌های رهبری چه برنامه‌ای دارد؟ و رئیس‌جمهور محترم در پاسخ، ضمن تاکید بر این که دولت برای عملیاتی کردن تمام نکات مورد نظر رهبر معظم انقلاب برنامه‌ریزی کرده است، اظهار داشتند: «ما در چارچوب قانون عمل می‌کنیم، معیار ما قانون خواهد بود و کسی اگر محکومیتی دارد و محکومیتش برای این است که طرف از حقوق اجتماعی محروم شود، یعنی دادگاه فردی را برای استفاده از حقوق اجتماعی محروم کرده، به قانون عمل می‌کنیم ولی تخیل این که آقایی در عکس بوده، حالا این که مال کی است؟ و به چه منظور بوده؟ و رفته تماشا کند یا چه جور شعاری بدهد را نمی‌پذیریم که کسی بخواهد بر مبنای توهمات، فردی را محکوم کرده یا به دولت بگوید این فرد از حقوق اجتماعی محروم است. محرومیت از حقوق اجتماعی حکم دادگاه می‌خواهد. ما هم طبق حکم دادگاه عمل می‌کنیم.»

تأکید رئیس‌جمهور محترم که دولت همه توصیه‌های رهبر معظم انقلاب را اجرایی و عملیاتی می‌کند، قابل تقدیر است و از ایشان غیر از این نیز انتظار نمی‌رفت و نمی‌رود اما ظاهرا جناب دکتر روحانی در اظهارات یاد شده، از چند نکته حقوقی غفلت ورزیده و برخی از واقعیات ملموس و محسوس را نادیده گرفته‌اند. از جمله آن که:

1- جرایم به دو نوع «جرم مشهود» و «جرم غیرمشهود» تقسیم می‌شوند. جرم غیرمشهود، جرمی است که انتساب آن به مجرم نیاز به اثبات دارد و تا قبل از تشکیل دادگاه و اعلام رأی و نظر قاضی، صرفا در حد یک اتهام است. در این حالت تشکیل دادگاه با دو هدف مشخص صورت می‌پذیرد. اول؛ اثبات جرم و دوم؛ تعیین مجازات آن. به عنوان مثال، شخصی که از سوی شخص دیگری متهم به سرقت شده است و این سرقت دور از چشم و میدان دید این و آن صورت پذیرفته باشد، قبل از آن که اتهام او در دادگاه به اثبات برسد، «مجرم» تلقی نمی‌شود و نمی‌توان او را به صرف اتهام اثبات نشده مستحق مجازات دانست.

اما، «جرم مشهود» به جرم و جرائمی گفته می‌شود که در مقابل چشم مأموران و یا شماری از مردم اتفاق افتاده است، مانند آن که شخصی در ملاء عام و در حالی که تعدادی از مردم شاهد بوده‌اند با قمه به رهگذری حمله کرده و او را مجروح و یا به قتل رسانده باشد. در این حالت وقوع «جرم» و «جنایت» محرز است و تشکیل دادگاه برای اثبات جرم نیست، بلکه برای تعیین مجازات و میزان کیفر مجرم است.

آقای دکتر روحانی یک حقوقدان است و به یقین از تفاوت میان «جرم مشهود» و «جرم غیرمشهود» باخبرند، بنابراین، تعجب‌آور است که برای جرایم و جنایات مشهود اصحاب فتنه، منتظر تشکیل دادگاه مانده‌اند! آیا ده‌ها و بلکه صدها نمونه مشهود و ملموس از جنایات شرم‌آور فتنه‌گران نظیر، ادعای تقلب در انتخابات، آشوب‌های خیابانی، آتش زدن مسجد، هتک حرمت عاشورای حسینی(ع) و سنگباران نمازگزاران ظهر‌ عاشورا، عربده کشیدن به دفاع از اسرائیل و آمریکا، قتل مردم کوچه و بازار، پاره کردن تصویر مبارک حضرت امام(ره) و لگدمال کردن آن با شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است»! پادوئی آشکار برای مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس و صدها نمونه دیگر از این دست قابل انکار است؟ به یقین جناب روحانی می‌دانند، تشکیل دادگاه این جماعت برای تعیین مجازات آنهاست و نه اثبات جرم؟!

2- آقای روحانی می‌فرمایند «تخیل این که آقایی در عکس بوده، حالا این که مال کی است؟ و به چه منظور بوده؟ و رفته تماشا کند یا چه جور شعاری بدهد را نمی‌پذیریم که کسی بخواهد بر مبنای توهمات، کسی را محکوم کند و به دولت بگوید این فرد از حقوق اجتماعی محروم است»!

درباره این بخش از اظهارات رئیس‌جمهور محترم - با عرض‌پوزش - باید گفت که ایشان صورت مسئله را تغییر داده‌اند! و این سوال را بی‌پاسخ گذارده‌اند که چه کسی گفته است به صرف «تخیل» و یا مشاهده «تصویر» می‌توان افرادی را به فتنه‌گری متهم کرد؟! سخن درباره افراد فریب خورده‌ای نیست که با برداشت غلط و یا توهم نسبت به وقوع تقلب و یا حتی با تحریک و ترغیب و دریافت مزد از عوامل اصلی فتنه به میدان آمده بودند. منظور از فتنه‌گرانی که نباید در دولت به کار گرفته شوند و آقای روحانی و کابینه ایشان ملزم به فاصله‌گذاری با آنان شده‌اند، افراد و اصحاب نشان‌دار فتنه آمریکایی اسرائیلی 88 هستند که بسیار بعید است برای جناب روحانی و یا مشاوران ایشان، ناشناخته مانده باشند. این طیف از فتنه‌گران شامل افراد نشان‌داری است که در جریان فتنه آمریکایی اسرائیلی 88 آشکارا حضور داشته و مواضع وطن‌فروشانه خود را به صراحت اعلام کرده‌اند و نه، آن عده از فریب‌خوردگان که در فتنه یاد‌شده به بازی گرفته شده بودند و به قول جناب روحانی تصویر آنها در فلان صحنه دیده می‌شود و معلوم نیست تماشاچی بوده‌اند و یا...؟!...

طیف مورد اشاره از فتنه‌گران نشان‌دار را به آسانی از مواضع اعلام شده و عملکرد مشهود و خیانت‌بار آنها می‌توان شناخت و بدیهی است که هیچ‌یک از آنان به اعتراف قبلی جناب روحانی - که به آن اشاره خواهیم کرد - شایستگی حضور در هیچ مسئولیتی را ندارند...»

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹۶
در انتظار بررسی: ۶۹
غیر قابل انتشار: ۱۵۳
کاربر حقوقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
41
1110
از نظر حقوقی توجیه آقای شریعتمداری کاملا اشتباه است.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
میخوایم بریم به دانشگاهمون بگیم استاد جزای اختصاصیمون رو شریعتمداری بذارن! تقسیم بندی جرمهایی رو گفت تا الان نشنیده بودیم!!!
جمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
اگر جرمی هم مشهود باشد نمی توانیم ما همینجوری اون رو محکوم کنیم بلکه جرم مشهود کار دادگستری و دستگاه قضا رو راحت تر میکنه و این دستگاه قضا هست که می تونه به استناد جرم مشهود راحت تر حکم بده .
ولی همینطور که رئیس جمهور محترم فرمودند گرفتن یک عکس یا بودن در مکانی جرم به حساب نمی آید
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
کسانی را که کیهان فتنه گر می خواند کسانی هستند که 5 سال پیش واقعیت امروز مملکت را پیش بینی کرده بودند و سعی داشتند سیستگزاران نظام را از خواب عمیقی که در آن بودند و به احمدی نژاد اعتماد داشتند بیدار کنند که متاسفانه این بیداری بعد از 4 سال و خسارات عظیم به ملک و ملت واقع شد و حالا هم نمیتوانند بگویند ما اشتباه کردیم و خطا را به گردن ناصحان می اندازند. اکنون خود وزیران احمدی نژاد یکی پس از دیگری در تلویزیون ظاهر میشوند و همگی بر دروغگویی وی اعتراف میکنند. سخنی که قبل از این گفتنش توهین و علامت فتنه بود.
جاويد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
اشتباه نه عزیز ، غلط است
اشتباه به خطای سهوی میگویند ولی اینکه انسان عمدا دست به خطا بزند میگویند : غلط !!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
همین که کیهان وارد فاز استدلال و ادله شده مبارک است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
میشه لطفا اشتباهاتش بگین من که اشکال حقوقی نمیبینم
شمسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
26
531
افلاطون میگوید زمانی عدالت هست که هر فردی سر جای خود قرار بگیرد اقای کیهان ایشان هم حقدان است و هم فلسفه را میداند هر کس در سیاست باید بداند جان لاک کیست و چگونه عمل کرده و هابز کیست این نظریه پردازی درست بوده و اقای دکتر روحانی انها را میدانند بسیار خوب قبلا هم ما رئیس جمهور داشتم چرا شما از اختلاس ها هیچ نمینویسی چرا اقای رحیمی از بانک 80 میلیارد برد را نمیگویی این شخص کاسب است یا کار مردم را انجام باید میداد کشور در حال ویرانی به اقای روحانی تحویل داده شد بگذارید با ارامش کار خودش را بکند انقلاب را 8 سال به بیراهه بردند خمینی کبیر اینگونه نمیخواست ولی فقیه ما اینگونه نمیخواهدلطفا مسلمان هستی و دروغ کافی است
سيدمهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
27
677
اين آقا كلا عصباني است اما از روزي كه دكتر روحاني در انتخابات پيروز شد، عصباني تر شده و اين كاملا طبيعي است چون ٨ سال به ايشان و دوستانشان خيلي خوش گذشته بود
اصلا مهم نيست، مهم كشور است كه بايد با اتحاد و آرامش اداره شود
خداوند خادمان ملت را موفق بدارد
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
25
485
جالب است که مدیر جریده کیهان جرات نمیکند از کسی نام ببرد
که این نشانه خوبی است علیرغم اینکه مدعی مشهود بودن جرم افرادی را دارد
بالاخره کم کم طریقه درست صحبت کردن را می اموزد؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
عمرا!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
25
469
آقای شریعتمداری خودت هم خوب می دونی از این چیزهایی که نوشتی هیچ نفهمیدی فقط خواستی یه چیزی بنویسی. بهتر است فردای قیامتت را در نظر داشته باشی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
15
329
فقط آرا حق الناس نیست بلکه تخریب با هزینه از جیب مردم و بدون رضایت ایشان هم پایمال کردن حق الناس است. هر عملی خلاف اراده ملی با هزینه بیت المال خیانت در امانت و پایمال کردن حقوق مردم است. هزینه از بیت المال برای کیهان و تخریب گران گناهی نابخشودنی است.
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
13
298
یعنی کیهان آخر اعتماد بنفسی خداییش! کرک و پرم ریخت از این نوع تفسیر از جرم مشهود و غیر مشهود.میشه یه نفر بگه نویسنده این مقاله کیهان کی بوده ببینیم حقوقدان هستن حقوق خوان هستن یا اصلا حقوق رانن و صرفا دنبال مواجب و حق و حقوق خودشون بودن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
10
268
خب عزیز من محرومیت از حقوق اجتماعی هم یه مجازاته دیگه!!! یعنی همون طور که قاضی حبس تعیین میکنه محرومیت از حقوق اجتماعی رم تعیین میکنه..... این حرف ایشون مثل این میمونه که اگر قاتلی تو خیابون یکیو بزنه بکشه چون جرم مشهوده، هرکسی میتونه بره اونو قصاص کنه...... این جوری که جامعه میشه جنگل!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
بابا شریعتمداری دیگه. یه حرفی گفته، محلش نذارید. مثل این حرف ها زیاد دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
12
215
از نظر برادر حسين هر كسي نظر مخالف وي را داشته باشد
جرم غير مشهود انجام داده و مستحق مجازات دلخواه اوست
در يك كلام انقلاب بتفسير وي يعني بي نظمي و بي قانوني
نه تحول ورشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
جرم مشهود عزیز
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
10
132
اولاً تقسیم جرم به مشهود و غیر مشهود صرفاً از جهت اقدام ضابط دادگستری نه چیز دیگه ثانیاً جرم مشهود اثر فوری دارد، ضابط موظف است فرد را دستگیر کند و بعد 6 سال برای کس دیگر حجت نیست ثالثا جرم مشهود نسبت به هر فرد ملاک است نه کل یه واقعه،رابعاًبعدهم جرم مشهود مال جرائم آنی است نه جرائم مستمر! خامساً اصل غیر قابل انکار حقوقی است که حکم به مجازات و اجرای ان تنها به حکم دادگاه صالح است...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
13
177
l من منتظر بودم تا کیهان تعیین تکلیف کند از همین امروز هر جرم مشهودی را که میبینم خودم شخصا مجازات میکنم ،فکر کنم این نظرات به افکار داعش نزدیک تر باشد تا شیعه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
13
151
شریعتمداری استاد سفسته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
سفسطه
ناصری نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
12
138
اقاجان کیهان و متعلغاتش همش چند!!!! خریداریم یا معاوضه!؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
معاوضه با چی؟پوست خیار؟!!
حقوق خوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
9
132
خوب بود هر کس در حوزه تخصصی خود صحبت می کرد. آقای شریعتمداری برای حفظ حیثیت موسسه کیهان هم که شده باید در شماره فردا از خوانندگان عذرخواهی کند و با مشورت با یک متخصص حقوقی بگوید برداشت من از جرم مشهود اشتباه بوده است. برادر عزیز به عنوان یک حقوق خوان و دانشجوی حقوق عرض می کنم معنای جرم مشهود این است که اگر ماموران کشف جرم شاهد جرمی بودند که در مرای و منظر آنها انجام می شود می توانند بدون حکم قضایی متهم را دستگیر کنند. خوب بعد این فرد باید تحویل مرجع قضایی و محاکمه شود. حقوق دفاعی و آیین دادرسی و بقیه مسایل در مورد جرم مشهود و غیر مشهود تفاوتی ندارد. ضمن این که جرم مشهود هم تعریف دارد که با تعابیر سیاسی و دیگاه های آقای شریعتمداری فرسنگ ها فاصله دارد. ای کاش با شریعتمداری هم کلاس بودیم چه حالی می داد سر کلاس!!!
پاسخ ها
حسینی دولت آبادی از قزوین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
عزیزم ! . اگه به اینها باشه که خودشون رو بالاتر از هر استاد دانشگاهی میدونند . البته فقط به حرف !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
9
149
آقای شریعتمداری شما که اینقدر حقوقدانی بگو چرا در 8 سال گذشته که کشور تاراج شد و جرم هم مشهود بود و همه هم می دیدند که کشور غارت شد و بیت المال به تاراج رفت یکبار دم بر نیاوردید معلوم است که آن موقع شما هم سری در آخور داشتید و در کنار بقیه دوستانتان مشغول استفاده از رانت های آنچنانی بودید و خواهرزاده تان را بورسیه می کردید و برای روزنامه تان با تیراژ 5000 نسخه بیش از همه جراید یارانه می گرفتید خوب معلوم است فرصت نمی کردید و صرف نمی کرد که انتقاد کنید ولی حالا که همه اینها گندش در اومده یکباره یاد جرم مشهود و غیر مشهود افتاده اید. خداوند چگونه به حساب شما در روز آخرت خواهد رسید. با زبان و قلم تان هر آنچه که توانستید کردید و خداوند بهترین حسابرس است.
naser
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
10
143
مثلا دزدی 3 میلیارد دلاری یا بورسیه دزدی یا مثلا وام های کلان دزدی یا مثلا نفت دزدی یا مثلا وام های ارزی دزدی و یا مثلا رای دزدی جزو جرایم مشهود است یا غیر مشهود؟؟؟

از استاد بزرگوار تمنا دارم قبل از پاسخ گویی نظر دزدان مربوطه را لحا ظ فرمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
3 میلیاردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
3000 میلیاردی
هوتن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
10
114
کیهان باید این چیزا رو بنویسه تا 4تاخواننده پیدا کنه وگرنه که باید درشو ببنده!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
9
128
آیا جرایم آقای احمدی نزاد مشهود بود یا غیر مشهود وامثال او وهمچنیم شما.......چقدر جرائم مشهود انجام دادید که مردم دارند میبینند....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
10
85
کیهانه دیگه هیچ کارش نمیشه کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
9
100
بنده خدا قاطی کزده! طفلکی کیهان!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
10
108
از عصر ایران خواهش میکنم لیست یارانه های روزنامه کیهان در مقایسه با دیگر روزنامه ها را در دولت قبل منتشر کنند تا یکی از علل ناراحتی های شریعتمداری قابل هضم باشه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
10
89
آقا ... برادر... تصور بفرمایید توی این مملکت چندتایی حقوقدان هم وجود دارد جسارتاً.... لاقل می دادید این مقله درافشان رو یک دانشجوی ترم 4 حقوق می خواند استاد شریعتمداری !
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
9
93
بعید میدونم کسی توهمات کیهان را دنبال کند البته خواندن مطالب این روزی نامه بعضی اوقات موجب انبساط خاطر و شادی روان میشود ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
9
73
تیتر روزنامه های یکشنبه
روزنامه کیهان:
رئیس‌جمهور در نشست با خبرنگاران:
تحریم‌ها جنایت است اما به اصل مذاکره لطمه نمی‌زند!
خودتان قضاوت کنید رئیس جمهور محترم عینا این گونه گفتند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
تقریبا همین تیتر رو صدای امریکا هم زده. بی زحمت تحقیق کنید کدومشون از اونیکی خط میگیره
سید علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
9
100
با سلام خدمت سایت وزین انتخاب

اولا آقای شریعتمداری مصادیق جرم را تعریف کنند. خصوصا جرم اجتماعی؟
ثانیا یک نفر منو توجیح کنه "آیا اسم بردن از افراد در جریان مناظرات انتخاباتی سال 88 (توسط آقای احمدی نژاد)و متهم کردن آنها بدون حضورشان و بدون دفاعیه توسط آنها جرم مشهود نیست؟"
مگر غیر از این است که موارد ذکر شده در آن مناظره به تحریک لایه های مختلف اجتماعی انجامید؟
انتخاب جان لطفا منتشر کن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
دقیقا ، کار احمدی نژاد به مراتب بیشتر شبیه جرم مشهوده ، چون تو تلویزیون هم پخش شده!
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
9
78
جناب آقای شریعتمداری در هر صورت تعیین مجازات وظیفه دستگاه قضایی است ؛ یعنی بنظر شما دزصورت مشاهده جرم مشهود هر فردی می تواند فرد مجرم را مجازات کند؟مثلا بستگان مقتول؛ قاتل را بدون محاکمه بکشند؟
در تعریف جرم آمده است" هر فعل یا ترک فعل که قانون برای آن مجازات تعیین کرده است"
پس خوب است همه تابع قانون باشیم واز اظهار نظر شخصی پرهیز کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
10
94
کیهان رسانه ای شبیه به دیدگاه امریکا و اسراییل راجب ایران
دلسوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
8
50
از سرتقی وکم نیاوردن شریعتمداری داره کم کم خوشم میا د ( علیرغم اینکه مطالبش یک ریال هم نمی ارزد) چون همانطوری که یکی از دوستاتن قید کرده بود موجب انبساط خاطر چند لحظه ای آدم می شود
تردست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
8
54
بنام حق .
بهتربود که حسین اقا در خصوص تقسیم جرائم به مشهود وغیر مشهودوآثار قضائی وحقوقی هرکدام با اهل حقوق مشورت میکردویا لااقل نگاهی به کتاب آئین دادرسی کیفری می انداخت واینگونه طبق روال معمول فرهنگ خودسری را درحکم کردن درباره دیگران را که درمعارف اسلامی بشدت مذمت شده است ،اشاعه نمیداند.خلاصه عرض کنم که در جرائم مشهود که در ماده 18 ق-آ-د-ک مقررداشته فقط ضابطین حق اقدام اولیه بدون کسب تکلیف ازمقام قضائی دارند والا درجرائم مشهود نیزدر مرحله دادسرا قاضی مکلف به رسیدگی بیطرفانه وانجام تحقیقات جهت جمع آوری دلائل بوده ودرصورت عدم اثبات جرم مبادرت به صدورقرار منع پیگردمینمایدوالبته این قرارقابل اعتراض در دادگاه مربوطه است . یک توصیه ای هم برادرانه به ایشان میکنم مولا علی علیه السلام درصفات مردان خدا میفرمایند....لا یدلی بحجتة حتی یاتی قاضیاً..تادلیل خود را نزد قاضی نمیبردبه آن استدلال نمیکرد.واسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
9
57
میشه بسه آقای همه منتقد.... تاسف تاسف بحالت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
9
60
کیهان کلاً در گشیه های روزنامه ها باد می کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
8
67
بابا عجب حوصله ای دارید که حرفهای شریعتمداری را که احتمالا خودش در خلوتش قبول نداره را چاپ میکنید و خواننده های دوست داشتنی هم پاسخ میدهند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
من هم معتقدم که رسانه ای مثل شما باید کیهان را تحریم خبری کند و چیزی از این رسانه به هیچ وجه چاپ نکند. چاپ آن یعنی باور به موجودیت آن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
نه اتفاقا به نظرم خوبه که انتخاب این روزنامه رو به چالش میکشه . وحشتی که میهان و شریعتمداری از انتخاب دارن از هیچ چیز دیگه ای ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
7
62
دروغ ، ریا، چابلوسی ، دزدی ، بیکاری ، تورم ، اختلاس ،رانت و... فتنه هستند که در جامعه ما در حال نهادینه شدن بودن که بعد از انتخابات 92 جلوی آن گرفته شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
7
36
قول میدم فردا دوباره میاد و روی حرفش پافشاری میکنه
محمد 2015
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
8
36
...باز هم روز از نو و توهمات کیهان از نو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
7
53
شرم بر این قلم!
رحمیت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
7
54
آقای شریعتمداری به جان مادرت ول کن . ای بابا
چرا اینقدر دوست داری چوب لای چرخ این دولت کنی
موضع رئیس جمهور ما بسیار منطقی و شفاف بود
والسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
5
49
محض اطلاع وزارت علوم و دانشکده حقوق از این پس معنای جرم مشهود از نظر کیهانیون( اصلاح طلبی) و جرم غیر مشهود ( طرفداری از اصلاح طلبان است ) لذا برای ترم جدید دانشجویان متون حقوقی را برای تدریس اصلاح کنید ببخشد!! اصولگرا کنید
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
7
63
در عجبم چرا روزنامه کیهان هیچگاه به این همه اختلاس و دروغ و دزدی و برداشتهای غیر قانونی و تورم و بی اعتنایی به قانون وغارت................. در دولت احمدی نژاد اشاره ای نمی کند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
داداش تعجب نداره که . خوب بالاخره اینها با اونها کلی منافع مشترک دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
7
57
روزنامه کیهان ارزش خواندن ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
6
45
خدمتی که شریعتمداری و کیهان به دشمنان اسلام و انقلاب می کنن از هر خادم حلقه بگوشی بیشتره یکی باید شمشیر رو از دست این زنگی مست بگیره تا آرامش به فضای سیاسی کشور برگرده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
7
41
جرایم مشهود و غیر مشهود هر دو نیاز به اثبات در دادگاه دارند و متهم میتواند از خود در دادگاه دفاع کرده و ادله ارائه دهد
اظهارات آقای شریعتمداری تعجب برانگیز است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
6
47
حسین شریعتمداری عزیز وارد مقولات تخصصی حقوقی شدی که برخلاف مسایل سیاسی برای خودش موازین ثابتی دارد و متاسفم که حداقل برای خوانندگان کیهان اینقدر ارزش قایل نشدی که اول با یک دانشجوی سال دوم حقوق مشورت کنی وبعد بخوای در مورد جرم مشهود واینکه تشکیل دادگاه برای اثبات چنین جرایمی نیست نظر بدی.اگه نظراتت درسایر حوزه ها هم به اینصورت باشه خدا به دادآخرت توو دنیای خواننده هات برسه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
7
38
طبق اصل 113 قانون اساسی رئیس جمهور مجری قانون اساسی است و طبق اصل 36حکم به مجازات و اجرای آن باید تنها از طریق دادگاه صالح و به موجب قانون باشد.وطبق اصل 37 اصل ، برائت است و هیچ کس از نظر قانون مجرم شناخته نمی شود ، مگر این که جرم او در دادگاه صالح ثابت گردد.پس حسین شریعتمداری هر تحلیلی جز این توهمی بیش نیست.و رئیس جمهور حقوقدان کاملا می داند چه می گوید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
6
41
با جرم آشکار کیهان در ایراد تهت و افترا به مردم، چه باید کرد؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
7
42
والله ما حقوقخوان هستیم اما اینا که کیهان میگه تا حالا نشنیدیم
fardin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
6
32
راستش اگه شما فرمایشات شریعتمداری را انعکاس ندید،فرمایشاتش فقط به درد خودش میخوره چون کسی کیهان نمی خونه ،پس منبعد از ایشان چیزی نگید که ماهم اعصابمون اروم باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
ببخشید اشتباه منفی دادم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
8
45
الحمدلله هيچ عاقلي سالهاست كه رورنامه ايشون رو نميخونه !!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
6
53
حیف کاغذهایی که واسه کیهان هدر میره...
دور ساندویچ بپیچن ارزشش بیشتره والا...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
ساندویچ هم مسموم میشه!
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
6
43
آقای شریعتمدار واقعاً ژورنالیست بسیار قهاری است و سفسطه باز کاملی است چنان حق و باطل ، علم و جهل را در هم می پیچد که رادیو بی بی سی هم عاجز خواهد بود . از نظر قضا هم اثبات جرم و هم تعیین مجازات با آنان است حتی جرائم مشهود که هزاران نفر شاهد باشند اما تا جرمی از نظر قضایی اثبات نشود و علل و عوامل مخففه یا مشدده یا سایر عوامل و سلسله علل مشخص نباشد که تعیین مجازات منطبق با واقعیت نخواهد بود .
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
7
58
بالاخره صبر و اقتدار آقای روحانی جواب داد و کیهان هم مجبور شد دم از "قانون" بزنه،‌حالا چون قانون رو بلد نیست خزعبلات میگه طفلک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
3
20
خودتون خسته نشدید هی هر روز فتنه گر فتنه گر می کنید!! دیگه حالمونو بهم زدید!
ناشناس
|
France
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
2
16
حسین شریعتمداری و همفکرانش باید صریحا تکلیفشان را با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران روشن کنند . رفتار و عمل اینها نشان می دهد قانون اساسی کشور را نمی پذیرند اما شهامت و جسارت بیان آن را ندارند . پاسخ رییس جمهور به خبرنگار کیهان مبتنی بر اصول قانون اساسی بود. هیچ کسی بالاتر از قانون اساسی نیست و مشروعیت همه ی مسئولین از قانون اساسی است .
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
2
16
دروغ ، ریا ، چابلوسی ، دزدی ، اختلاس ، رانت ، تورم ، بیکاری ، نابودی محیط زیست ، افزایش بیماریهای نا علاج ، افزایش آمار طلاق ، کاهش آمار ازدواج ، بال رفتن سن ازدواج ، اعتیاد جوانان و ... فتنه و جرم مشهود هستند که درحال نهادینه شدن در جامعه بودند که بعد از انتخابات 92 جلوی آن گرفته شد.
ناشناس
|
France
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
2
14
ملاک عمل دولت قانون اساسی باید باشد یا نظر برادر حسین و امثالهم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Hehass
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
2
15
حاشا به این نقد و استدلال!! به ایشان اصل 36 قانون اساسی رو یادآور می شوم که مقرر می دارد : حکم به مجازات و اجرای آن باید تنها از طریق دادگاه صالح و به موجب قانون باشد.
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
3
11
خداییش من عاشق این همه اعتماد بنفس کاذب اقای شریعتمداریم.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
2
14
کیهان فقط حامی افرادی مانند علیرضا ذاکانی است فردی که با3تم مشروطی نگران رشد علمی ایران است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
3
10
انتخاب عزیز ! شما را به خدا قسم میدهم مطالب این آدم را منتشر نکنید. ملت خودشان به اندازه کافی در گرفتاری و فلاکتی که مسبب آن افرادی مانند همین آدم هستند غرق شده و دست و پا میزنند به خاطر رضای خدا با اعصاب مردم بازی نکنید.
Admin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
3
19
وقتی شریعتمداری عصبانیه یعنی دولت در مسیر صحیح قدم برداشته...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
3
14
جرم مشهود توهین هر روزه روزنامه کیهان به شعور و درک میلیونهای رای دهنده به اقای روحانی می باشد که جزو روال عادی این روزنامه است و کسی جرات برخورد با این توهمات را ندارد .
کامران سالاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
2
12
شریعتمداری است دیگر ..

کاریش نمیشه کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
2
10
بابا اینقدر به این روزنامه کیهان اهمیت ندین بابا ، جدی جدی داره باورش میشه وزنه ای هستند توی رسانه ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
2
9
متشکر از اینکه انعکاس دادین، لطفا میزگرد بذارین و تحلیل و بررسی کنین تا دیگه این فضای بی حساب و کتاب ادامه پیدا نکنه...
صادق عباسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
2
15
از نظر شریعتمداری تمام افرادی که به روحانی رای داده اند فتنه گرند
بسیجی دوران جنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
2
14
منم میخواستم نظر حقوقی بدم اما ماشاالاه با اینهمه حقوقدان قهار که نظرهای منطقی و علمی دادند بنده غلاف میکنم.بهتر بود که شریعتمداری هم غلاف میکرد تا بیسوادیش کمتر معلوم شه
saeed
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
2
14
شریعتمداری است دیگر..
گاهی دلش می خواهد توهمات ذهنی خودش را بنویسد!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
2
16
کیهان برو کمی از اختلاسها و بیکاریها و دزدیها و بی عدالتیها حرف بزن ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
2
15
کیهان جون ،ساز مخالف منافع مردم می زنی
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
2
19
عجب!!!!!!! نمی دونستیم یک استاد مسلم حقوق کیفری در کشورمون بوده و ما اطلاع نداشتیم!!!!!! صد افسوس که از فیوضات این دانشمند حقوق تا حالا بی نصیب ماندیم!!!!!!!!!!!!!! حتماً به اساتید حقوق توصیه میکنیم که از محضر ایشان کسب فیض کنند. آخه ...، این استدلالی ک کردی با کدام یک از مواد حقوق کیفری سازگاره!!!! این چه استدلالیه!!! جرایم چه مشهود و چه غیرمشهود باید در دادگاه صالح اثبات و پس از آن مجازات براشون تعیین بشه و مشهود یا غیر مشهود بودن جرایم را قانون آیین دادرسی کیفری ب شکلی واضح تعریف کرد!!!! تا کی میخوای در موضوعاتی که اصلاً توان، تخصص و صلاحیت اونرو نداری وارد شی!!!!!!
مجتبی لامردی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
3
21
آقای شریعتمداری تو دیگه برای همه شناخته شده ای
جان و خرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
2
17
وقتي امكانات، پستها، پول و رسانه را بي حساب و كتاب به افرادي ميدن كه لايقش نيستن همين ميشه ديگه
شريعتمداري بايد جوابگوي درختاني كه بابت روزنامه اش قطع ميشوند باشد به ايرانيهاي حال و آينده ايران. خدا رحم كنه بهش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
2
21
ما که جرم های مشهود فراوانی از اقای شریعتمداری دیدیم تهمت و افترا کار همیشگی ایشان است. به همین دلیل قضاوت ایشان فاقد وجاهت است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
3
28
روزنامه توهمی -تخیلی هنوز چاپ میشه در هزاره سوم
سهیل
|
Germany
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
4
26
آقای شریعتمداری کسی است که هنوز تقویمش را عوض نکرده است.......
آقای شریعتمداری !!! الان سال 93 است نه 88....
زنده باد اميد
|
-
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
48
5
ما با آدمي طرفيم كه كارشا بلده
حسين شريعتمداري بي ربط نمي گه
نظرات بینندگان