arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۹ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۳

جهانگیری: ایران از سرمایه گذاری شرکت‌های قطری استقبال می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ایران کشوری امن، بزرگ و محل مناسبی برای سرمایه گذاری است، گفت: جمهوری اسلامی ایران از سرمایه گذاری شرکتها و بخش خصوصی قطر استقبال می کند.

اسحاق جهانگیری عصر روز گذشته(شنبه) در دیدار "حصاء الجابر" وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قطر، با اشاره به مشترکات دو کشور تصریح کرد: ایران و قطر تاثیرگذاری فراوانی در جهان اسلام دارند و می توانند در پیشبرد اهداف مشترک، همکاری سازنده ای داشته باشند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مشکلات پیش روی جهان اسلام و گروه هایی که به نام اسلام دست به خشونت زده و چهره نادرستی از اسلام به نمایش می گذارند تاکید کرد: کشورهای اسلامی می توانند با گسترش همکاریهای فیمابین، این مشکلات را از پیش روی مسلمانان جهان بردارند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه ایران و قطر در یکسال گذشته روابط رو به رشدی داشته اند خاطرنشان کرد: تهران هیچ محدودیتی برای توسعه مناسبات و گسترش همکاری ها با قطر ندارد.

جهانگیری فناوری اطلاعات را یکی از زمینه های مهم همکاری میان دو کشور خواند و افزود: دولت ایران از توافقات صورت گرفته میان وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات دو کشور به طور کامل حمایت می کند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به پیشرفتها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در بخشهای مختلف تصریح کرد: ایران برای تداوم این پیشرفتها آماده تبادل دانش و تجربیات با دوستان قطری خود می باشد.

دکتر جهانگیری میزبانی جام جهانی را فرصتی مناسبی برای معرفی پیشرفتهای قطر به جهانیان دانست و افزود: ایران آمادگی دارد در تمامی بخشها از جمله توسعه زیرساختها و صدور خدمات فنی مهندسی به قطر کمک کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قطر نیز در این ملاقات روابط دو کشور را مستحکم خواند و با اشاره به پیوندهای دینی میان دو کشور گفت: ایران و قطر از زمینه های فراوانی برای توسعه همکاریهای مشترک برخوردار هستند.

"حصاء الجابر" با اشاره به پیشرفتها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف افزود: افتخار می کنم که یک کشور مسلمان به این حد از رشد و توسعه دست یافته و لازم است پیشرفتهای ایران از انعکاس بیشتری در رسانه های جهان برخوردار باشد.

وی اسلام را دینی با گذشت و رحمانی توصیف کرد و افزود: اسلام دینی صلح آمیز است و باید به درستی به جهانیان معرفی شود
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان