arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۹۷۰
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۲ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۳

واکنش احمدی مقدم به تحریم بانک قوامین توسط آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس کشور به تحریم بانک قوامین از سوی ایالت متحده آمریکا واکنش نشان داد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه دومین نشست فصلی مدیران و روسای پلیس راهور ناجا در پاسخ به پرسشی درباره تحریم بانک قوامین از سوی ایالات متحده گفت: در این خصوص من مسئولان حقوقی را مسئول پیگیری کرده‌ام تا علت را دربیاورند چرا که قوامین نه مبادله ارزی و نه قراردادی با خارج از کشور داشته است.

وی اضافه کرد: به نظرم تحریم قوامین می‌تواند بهانه‌ای باشد برای فشار بر توان نظامی کشور و ما اعتراض و شکایت خودمان را به مراجع بین المللی نیز اعلام خواهیم کرد.

رئیس پلیس کشور در عین حال افزود: البته انتظاری جز این نیز از آمریکایی‌ها نداریم که در شرایط مذاکره باز هم تحریم‌های جدیدی را اعمال کرده‌اند.

احمدی مقدم در پاسخ به پرسش دیگر درباره تمهیدات پلیس در مهرماه اظهار کرد: علاوه بر تمهیدات ترافیکی که در این ماه در نظر گرفته شده متناسب با هر استان و شرایط آن فرماندهان انتظامی تمهیداتی را اعمال خواهند کرد.

وی درباره روند اسقاط خودروهای فرسوده نیز خاطر نشان کرد: قانونی برای اسقاط خودرو به ازای خودروهای وارداتی وجود دارد و بر اساس آن در ازای هر خودروی خارجی سه خودروی فرسوده باید از رده خارج شود که تصمیم گیر در این حوزه دولت است اما خوشبختانه افزایش 98 درصدی خودروهای خارجی باعث شده روند خروج خودروهای فرسوده نیز سرعت بیشتری به خود بگیرد.

اظهار تاسف احمدی مقدم از ارائه آمارهای حادثه‌ای

احمدی مقدم همچنین درباره اختلاف بین گروه‌های تروریستی اظهار کرد: پلیس در این خصوص نمی‌تواند اظهار نظر کند و پیگیر این پرونده‌ها وزارت اطلاعات است.

رئیس پلیس کشور با انتقاد از آمارهایی که گفته می‌شود ایران پر حادثه‌ترین و اولین کشور در حوزه حوادث است گفت: من از انتشار این آمارها متاسفم چرا که این آمارها نمی‌تواند قابل استناد باشد و شرایط و شواهد نیز نشان داده که طی 10 سال اخیر ایران جزو کشورهای برتر در کاهش آمار تصادفات بوده است.

جلسات مشترک پلیس و وزارت راه در خصوص ایجاد کلانتری در شهرها و شهرک‌های جدید

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنانش درباره ایمنی شهرها و شهرک‌های جدید و تجهیز آنها به کلانتری و ... گفت: در این خصوص معاونت مهندسی ما با وزارت راه و شهرسازی جلساتی داشته و مقرر شده این وزارتخانه در شهرهای جدید و شهرک‌ها، ساختمان‌ها و اماکن مشخصی را به کلانتری‌ها، پلیس‌های راهور و سایر خدمات پلیسی که ممکن است نیاز به آن در شهر وجود داشته باشد اختصاص دهد و در این خصوص در حال همکاری هستیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان