arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۹۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۳

آنچه در لیگ برتر فوتبال گذشته است/ترتیب جدول به زودی تغییر خواهد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پرونده بازی های هفته ششم با به ثمر رسیدن 15 گل در مجموع هشت بازی به پایان رسیده بر این اساس هر چه بازی‌های لیگ برتر می گذرد شاهد بازی های روانتر‌ و بهتری از تیم‌ها خواهیم بود.

همچنین هر چه از بازی‌های لیگ برتر می گذرد سرو ته جدول از هم مشخص می شود و از اینجای لیگ سورپرایز‌ی در بازی ها وجود ندارد و بازی‌ها روتین است بر این اساس برخی از تیم‌ها نسبت به وضعشان‌در جدول راضی می‌شوند.
 
 تیم‌های ضعیف مشخص و شناخت تیم‌ها از یکدیگر بیشتر می‌شود همچنین تیم‌هایی که خوب یا بد یارگیری  کردند هم معلوم می شوند.
 
جدول لیگ برتر تا پایان هفته ششم نشان می دهد که چهار تیم انتهای جدول نفت مسجد سلیمان ، استقلال خوزستان ، پیکان و ذوب آهن موفق به پیروزی شدند و خط تیره در محل تعداد بردهایشان تشکیل شده است همچنین پیکان علاوه بر این ، گل زده نیز ندارد تا دو خط تیره در جدول رده بندی داشته باشد.
 
 غیر از این موارد، استقلال تاکنون مساوی نکرده، پدیده هم باخت ندارد، تیمهای سایپا و پرسپولیس هم تعداد گل زده و خورده شان‌ یکی است.
 
 به هر حال عملکرد برخی از تیم ها را تا پایان  هفته ششم بررسی کردیم که در ادامه از نظر خواهیم گذراند.
 
** استقلال بربال بازیکنان میانی پرواز می‌کند
 
تیم استقلال با چند برد متوالی اش نشان داده که  همچنان بر بال بازیکنان میانی خود پرواز می کند اما باقی نقاط استقلال مثل فصل گذشته بوده و تغییری نکرده است.
 
امید ابراهیمی، جاسم کرار و مهرداد کریمیان هافبک‌های میانی استقلال هستند که تا اینجا بسیار خوب عمل کردند و خیال قلعه نویی را در این پست راحت کردند.
 
همچنین استقلال بر خلاف رقیبش پرسپولیس بسیار خوب یارگیری کرده و توانسته با بازیکنان جدیدش از سد حریفانش بگذرد.
 
 در حال حاضر استقلال روان‌ترین بازی را در میان تیم‌های دیگر ارائه می دهد دلیلش‌این است که مسئولان استقلال تقریبا یک میانه آماده برای تیمشان خریداری کردند.
 
** نوری معاملات را برای پرسپولیس بر هم زد
 
 پرسپولیس بعد از مدتها در هفته ششم توانست طلسم ناکامی‌هایش را در خارج از خانه را بشکند و صبا را در خانه‌اش شکست دهد به نظر برخی از کارشناسان ، پرسپولیس کار سختی مقابل صبایی‌ که در ساختار‌ش مشکل دارد نداشت و توانست نتیجه بازی را به نفع خود تمام کند.
 
همچنین محمد نوری در میانه میدان معاملات را برای پرسپولیس بر هم زد و توانست با بازی خوبش نظم به میانه میدان پرسپولیس بدهد و مهاجمان تیمش را به خوبی تغذیه کند.
 
 گفتنی است: پرسپولیس یارگیری خوبی در فصل نقل و انتقالات نداشته است و باید دید در ادامه به وضعیتش‌ در جدول رده بندی پیدا می‌کند

** سپاهان اسیر تاکتیک‌های کارنچار است

تیم سپاهان همچنان دچار فراز و نشیب و اسیر تاکتیک‌های کرانچار است. همچنین سپاهان فصل گذشته هم دچار فراز و نشیب‌ بود و باید دید زردپوشان اصفهانی در ادامه بازی‌ها به ثبات تیمی می‌رسند یا نه!
 
** نارنجی‌پوشان یک فوتبال ایستا ارائه می‌دهد

تیم سایپا همچنان تا امروز نتوانسته فوتبال متوسطی ارائه دهد این تیم در مقابل فولاد نشان داد در صورتی که بخواهد درگیرانه بازی کند مرتکب خطاهای فاحش می‌شود و این پاشنه آشیل سایپا است. 

سایپا یک فوتبال ایستا را یاد گرفته است و اگر تنها بخواهد کمی به بازی سرعت بدهد به طور قطع در بازی‌های بعدی مدافعانش دچار خطای پنالتی می‌شوند و ممکن است چاشنی شانس سایپا از هم بپاشد.
 
** پدیده جام چهاردهم را بشناسید

تیم پدیده مشهد تا هفته ششم همچنان نشان داد پدیده این جام است و در ادامه بازی‌ها اگر از سنگلاخ‌های مسیر دور رفت بتواند به خوبی عبور کند شاید در پایان فصل پدیده جام چهاردهم شود.

تیم پدیده از دو نظر بسیار جالب و متفاوت فوتبال را به جریان می‌گذارد. اول، نظم تیمی این تیم بسیار خوب است و در تمام مراحل بازی این انضباط را به صورت ساختاری حفظ می‌کند. دومین خصوصیت پدیده اجرای حمله همه جانبه است که این دو مورد کاملا نشان دهنده این مطلب است که مربی این تیم نکات فنی و ظریف و دقیق را از این دو مرحله به تیم خود انتقال داده است اما بایستی در فشار واقعی پدیده را دید، البته ناگفته نماند جدول و ترتیب بازی‌ها بسیار برای پدیده دلپسند و بدون درد سر است و به همین منظور این تیم به زودی در جایگاه واقعی‌اش در جدول قرار می‌گیرد.
 
** نفت مسجد سلیمان به دنبال ماندن در لیگ

این بسیار مطلوب است که در سال اول حضور در لیگ برتر، تیم ها به سختی می‌توانند جایگاه خود را در جدول پیدا کنند. نفت مسجد سلیمان هم از این قاعده مستثنی نیست و از طرفی درست در مرحله‌ای از بازی‌ها با تراکتورسازی مواجه شد که تراکتور به سمت روانی و انسجام تیمی در حال حرکت است و جایگاه خوبی در جدول رده بندی دارد. همچنین جدول هم به یاری تراکتور آمد و خوش‌شانسی آورد که با نفت مسجد سلیمان تیم تازه‌وارد لیگ بازی داشت و توانست در جدول رده بندی در جایگاه مناسبی قرار بگیرد.
 
به هر حال همه این بررسی‌ها یک چیز را به ما نشان می‌دهد که برای قهرمانی و مدعی قهرمانی شدن زود است که قضاوت کنیم، اما اگر استقلال از جدول جدا شود یکی از مدعیان قهرمانی است و از طرفی هیچ معلوم نیست که جدول چه موقع پوست‌اندازی کند، در حالی که پرسپولیس در هفته ششم در جایگاه واقعی خود نیست و به طور قطع سپاهان نیز در جایگاه خود قرار ندارد و اینها همه به ما این موضوع را یادآوری می‌کند که ترتیب جدول عاریتی است و به زودی تغییر خواهد کرد. 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
عوام
|
United States of America
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
0
0
این گزارش خوب یا بد را از قضای بد خواندم و چجند بار جستجو کردم تا در این گزارش ردی از دو تیم آذربایجانی بیابم متاسفانه نشد . نویسنده چگونه هیچ مطلبی یا تحلیلی راجع به این دو تیم محبوب آذربایجانی ننوشته . متاسفانه این گونه مطالب یاعث ایجاد ناراحتی زیاد از نویسندگان چنینی در آذربایجان می شود . چرا نباید بدبین شد ؟ مگر این دوتیم در لیگ حضور ندارند ؟ مگر این دوتیم در حد و اندازه ی فلان تیم ها نیستند که در گزارش به آن ها نیز اشاره بشود . به هرحال این گونه شیطنت های ژورنالیستی باعث برانگیختگی عصبیت های قومی می شود .
نظرات بینندگان