arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۰۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۶ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۳

تظاهر به بارداری، ترفند پاندای شکمو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک پاندای شش ساله در مرکز پرورش حیوانات «چنگ دو» متهم شده که با تظاهر به بارداری قصد داشته غذای اضافی بگیرد.

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «آی هین»، پاندای شش ساله که در مرکز تحقیقات و پرورش حیوانات «چنگ دو»ی چین زندگی می‌کند و قرار بود با پخش مستقیم فیلم وضع حملش از شبکه‌های تلویزیونی به یک ستاره در بین حیوانات بدل شود اخیرا از سوی مسئولان این مرکز متهم شده که برای دریافت غذای بیشتر خود را به حاملگی ساختگی‌زده است.

پدیده «توهم حاملگی» در میان پانداهای غول پیکر متداول است اما چیزی که «آی هین» را از سایر پانداها متمایز می‌کند این است که او احتمالا با این کار خود و وانمود کردن به اینکه حامله است خواسته توجه کارکنان مرکز را به خود جلب کند و آنها را با این شیوه گول بزند تا غذای بیشتری به او بدهند.

به نقل از نیچر ورلد ریپورت، «ووکونگ جو» از کارکنان «چنگ دو» می‌گوید: با مشاهده علائم حاملگی در پانداها، پاندای مادر به اتاق‌های انفرادی مجهز به تهویه هوا منتقل شده و تحت مراقبت‌های لحظه به لحظه قرار گرفته و غذا و میوه بیشتری به او داده می‌شود. بنابراین برخی پانداهای زرنگ با استفاده از این حقه تلاش می‌کنند تا مزایای بیشتری دریافت کنند.

«آی هین» در ماه ژوئیه رفتارهایی از خود نشان داد که کارکنان این مرکز تصور کردند او حامله است. او به کندی راه می‌رفت و حتی میزان هورمون پروژسترون خون او نیز به شدت افزایش یافت. اما با گذشت دو ماه و پس از انتقال این پاندا به مکان بهتر و نگهداری‌های ویژه، کارکنان این مرکز مشاهده کردند علائم حاملگی در این پاندا کم کم از بین رفته و به شرایط طبیعی بازگشت. پانداها اغلب حدود 24 تا 36 ساعت را در سال قابلیت باروری دارند و هیچگونه شواهد دقیقی که بتوان با یقین گفت آنها حامله هستند یا نه وجود ندارد. بنابراین متخصصان و دامپزشکان تنها می‌توانند به علائمی نظیر نحوه حرکت پانداها یا تغییرات هورمونی در آنها اکتفا کنند. حاملگی ساختگی یکی از رفتارهای معمول در پانداهای غول پیکر محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
0
4
خوب سقط کرده بوده بدبخت! چرا بهش تهمت می زنید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
0
4
پاندا حتماً یک مشاور ایرانی داشته است
نظرات بینندگان