arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۰۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۹ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۳

پوتين: بازرگانان اروپايي از تحريم اقتصادي روسيه نااميد شده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس جمهور روسيه امروز يکشنبه تاکيد کرد: تجار و بازرگانان اروپايي از تصميمات سياستمداران خود در خصوص اعمال تحريم عليه روسيه نااميد شده اند و بازگشت آنها به بازار روسيه سخت خواهد بود.

به گزارش ريانوستي، ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه تصريح کرد: بازرگانان اروپايي از تصميم سياستمداران کشورهاي خود نسبت به وضع تحريم هاي اقتصادي عليه روسيه نااميد شده اند و اين مساله براي آنها دشوار خواهد بود که بخواهند به بازار روسيه بازگردند.

بر اساس اين گزارش وي افزود: خطر براي تامين کنندگان سنتي ما اين است که زماني که يک شرکت يا شرکت ديگري روي يک بازار خاص تثبيت مي شود، ما در اينجا در خصوص بازار روسيه صحبت مي کنيم، اين مساله بسيار سخت و شايد غير ممکن باشد که بتوان آنها را تکان داد. و من فکر مي کنم شرکت هاي اروپايي نه محافل سياسي و به خصوص تجار و بازرگانان اروپايي اين مساله را درک کرده اند.

پوتين در مصاحبه با شبکه يک تلويزيون روسيه افزود: توليد کنندگان روسي نمي توانند به طور کامل همه کالاهاي مصرفي خود را که از غرب وارد مي کرده اند جايگزين کنند. به همين دليل است که ما با ساير توليد کنندگان خارجي از آمريکاي لاتين مثل برزيل ، شيلي و آرژانتين و همچنين شرکاي شرقي خود و توليد کنندگان چيني نيز همکاري مي کنيم.

پوتين تاکيد کرد: اين مساله براي ما عجيب است که مي شنويم همکاران اروپايي ما از شرکت ها و توليد کنندگان اروپايي خواسته اند تا محصولات خود را به روسيه عرضه نکنند چرا که اين مساله سخت است تصور کنيم تجار و بازرگانان از اين فرصت براي ورود به بازار ما استفاده نکنند.

اتحاديه اروپا و آمريکا تاکنون چندين دور تحريم هاي اقتصادي را عليه روسيه اعمال کرده اند. روسيه نيز به تلافي اين تحريم ها واردات مواد غذايي و محصولات کشاورزي را از کشورهاي غربي ممنوع کرده است.

پوتين در ادامه اين مصاحبه افزود: ادامه اتفاقات در لوهانسک و دونتسک نتيجه تحولات دراماتيک اوضاع سياسي داخلي اوکراين است. در ديدار با پترو پروشنکو رئيس جمهور اوکراين در خصوص اوضاع حساس در دونتسک و لوهانسک صحبت کرديم. طبيعتا روسيه به دنبال متوقف کردن هر چه سريعتر خونريزي در جنوب شرق اوکراين است. من فکر مي کنم چيزي که در شرايط کنوني در منطقه اتفاق مي افتد واکنش طبيعي مردمي است که در آنجا زندگي مي کنند و براي دستيابي به حقوق خود ايستاده است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
0
0
حرفهاي تکراري محمود پاکدست.
نظرات بینندگان