arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۰۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۳

ناکامی شکارچیان "باز" در ارومیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از شناسایی و دستگیری یک گروه زنده گیری پرندگان شکاری در ارومیه خبر داد.

حسن عباس نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با هوشیاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی یک گروه صیاد و قاچاقچی پرندگان شکاری که از استان بوشهر به این استان وارد شده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: هدف اولیه این گروه حضور در سواحل دریاچه ارومیه بود که قصد داشتند با اغفال ماموران حفاظت محیط زیست نسبت به شناسایی زیستگاههای مورد نظر و انجام اقدامات بعدی وارد عمل شوند.

عباس نژاد گفت: با هوشیاری یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی متخلفان شناسایی و دستگیر و پرونده آنان برای رسیدگی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی گفت: کار عمده این گروه، زنده گیری پرندگانی نظیر باز و عقاب بود ولی به خاطر اینکه آذربایجان غربی یکی از مسیرهای مهاجرت پرندگان شکاری ˈبالابان بحریˈ است، قصد شکار این نوع پرنده در آذربایجان غربی را داشتند.

وی ادامه داد: بالابان از جمله پرندگانی است که از اوایل فصل پاییز به طور پراکنده وارد استان می شود و در عرصه های پست و هموار استان زندگی می کند.

عباس نژاد با بیان اینکه نسل این گونه پرنده، به شدت مورد تهدید قرار گرفته و رو به کاهش است، اضافه کرد: بالابان، به عنوان وسیله تفریح و شکار در میان شیوخ کشورهای حاشیه خلیج فارس طرفداران بسیاری دارد.

اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در راستای حفاظت از گونه های مختلف پرندگان در استان با هر گونه تخلفات در این حوزه برخورد جدی می کند.

مردم استان نیز می توانند در صورت مشاهده هر گونه اقدامی در زمینه شکار و یا زنده گیری پرندگان آن را به یگان حفاظت و یا خود سازمان حفاظت محیط زیست شهرستان ها اطلاع دهند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
1
0
کمی هم بجای بالابان بفکر دریاچه باشید.
نظرات بینندگان