arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۲ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۳

کابینه جدید سوریه سوگند یاد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کابینه جدید سوریه به ریاست ˈوائل الحلقیˈ طی مراسمی با حضور ˈبشار اسدˈ رییس جمهوری این کشور، سوگند یاد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد پس از ادای سوگند کابینه، گفت: این کابینه باید چشم انداز جدیدی را برای مشکلات کشور ارایه کند.

وی اضافه کرد: دولت باید نقط منفی دوره گذشته را بررسی و آن ها را در این دوره جبران کند.

اسد اظهار داشت: موفقیت دولت در کسب اعتماد شهروندان از طریق شفافیت، مشارکت دادن شهروندان و نهادها در اداره کشور و احترام گذاشتن به اندیشه و کرامت آنان است.

وی تصریح کرد: نخستین چالش در مقابل دولت که برای شهروندان نیز بسیار مهم است موضوع امنیت و مبارزه با گروه های تروریستی است که هم اکنون وزارت دفاع و ارتش درحال انجام آن هستند و تاکنون موفقیت های چشمگیری نیز داشته اند.

رییس جمهوری سوریه افزود: در کنار این اقدام باید تلاش برای آشتی ملی نیز ادامه یابد زیرا موفقیت آمیز بودن این اقدام در مناطق مختلف کشور به اثبات رسیده است.

اسد بیان کرد: دولت باید تلاش های انجام شده برای یافتن راهکارهای تضمین رسیدن نیازهای اساسی و ضروری مردم به دست آن ها را ادامه دهد و از بخش های کشاورزی، صنعت و بخش خصوصی که نقش مهمی در مقاومت و پایداری سوریه داشته اند حمایت کند.

وی اضافه کرد: باید تلاش شود با اهتمام به بخش آموزشی، تربیتی و فرهنگی از انتقال پیامدهای بحران به نسل های آینده جلوگیری و برای توسعه متوازن شهر و روستا تلاش شود.

اسد گفت: مهمترین برنامه اقتصادی در مرحله آینده، بازسازی مناطقی است که از وجود تروریست ها پاکسازی شده و این نیازمند تلاش همه وزارتخانه ها براساس یک طرح مطالعاتی است.

رییس جمهوری سوریه اظهار داشت: دولت باید تمام اقدامات را برای تحقق عدالت، جلوگیری از احتکار، کنترل قیمت ها و مبارزه با سوء استفاده کنندگان از بحران بکارگیرد و در مبارزه با فساد و مجازات فاسدان جدیت به خرج دهد.

وائل حلقی نخست وزیر سوریه نیز در این مراسم گفت: برای تامین نیازهای شهروندان، تحقق همه منافع آن ها و تهیه همه ابزارهای مورد نیز برای مقاومت ملت سوریه از جمله حمایت از ارتش و نیروهای مسلح برای مبارزه با تروریست و بازگرداندن امنیت و ثبات به تمام مناطق سوریه تلاش خواهیم کرد.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه سوم ژوئن و 13 خرداد ماه سال جاری با حضور سه نامزد انتخاباتی برگزار و بشاراسد با کسب 10 میلیون و 319 هزار و 723 رای از آرای ماخوذه، یعنی 88.7 درصد آراء، به ریاست جمهوری سوریه انتخاب شد.
نظرات بینندگان