arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۰۸۴
تعداد نظرات: ۶۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
حسن روحانی:

نمی‌توانیم دروازه‌های دنیا را به روی نسل جوانمان ببندیم/ از آن دورانی که رادیو را در قفسه می‌گذاشتند عبور کرده‌ایم/مگر می شود اینترنت را کنار گذاشت

این درست است که می‌گویند نسل جوان را باید از آب مسموم و یا هوای مسموم بر حذر داشت اما چه کنیم که هوا آنچنان آلوده است که تنها با ماسک قوی می‌توان در برابر این آلودگی ایستاد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



رئیس جمهور گفت: ما از آن دورانی که رادیو را در قفسه می‌گذاشتند عبور کرده‌ایم و نمی‌توانیم دروازه‌های دنیا را به روی نسل جوانمان ببندیم.

به گزارش «انتخاب»، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی اظهار داشت: بیانات و اعلامیه‌های امام(ره) قول سدید بود و امروز هم قول و کلام رهبری معظم انقلاب قولی سدید است. همچنین قول روحانیتی که در مسیر اسلام راستین قرار دارد نیز قول سدید است و قول سدید تنها قول صدق نیست بلکه بالاتر از آن است. سدید به معنای قصد و میانه‌روی است و قول صدق تاثیرگذار، استوار، محکم، میانه‌روانه‌ و توام با میانه‌روی قلمداد می‌شود.

وی در ادامه با بیان این که امروز نسل جوان ما نیاز به چنین قولی دارد، گفت: ما نمی‌توانیم دروازه‌های دنیا را به روی نسل جوانمان ببندیم. این درست است که می‌گویند نسل جوان را باید از آب مسموم و یا هوای مسموم بر حذر داشت اما چه کنیم که هوا آنچنان آلوده است که تنها با ماسک قوی می‌توان در برابر این آلودگی ایستاد.

روحانی با بیان این که نسل جوان ما نیاز به توان و قدرت ایستادگی در برابر فضاهای آلوده را دارد اظهار کرد: امروز فضای عالم از ارتباط جدید پر شده است. زمانی اگر مومنی در خانه‌اش رادیو داشت آن رادیو را در قفسه می‌گذاشت در آن را قفل می‌کرد تا همسر و فرزندش آن رادیو را در ساعاتی که نباید باز نکند و من فکر می‌کنم که ما از آن دوران عبور کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: امروز اولین شرط ورود به دانشگاههای خارج از کشور استفاده قوی و درست از اینترنت است. یعنی در غیر این صورت نمی‌توان دانشجو بود چه برسد به این که اندیشمند شد.

روحانی با طرح این پرسش که مگر می‌شود در دنیای امروز ما این ابزار را کنار بگذاریم، گفت: البته این ابزار نیاز به هوشیاری و بیداری و هدایت نسل جوان دارد و دراین راستا دولت در بحث فرهنگی وظایفی را بردوش خود احساس می‌کند اما بار اصلی فرهنگ بر دوش روحانیون و فرهیختگان و اصحاب فرهنگ است و حتما دولت در فهم مسائل دینی و فرهنگی به اندازه‌ی عالمان حوزه و دانشگاه آشنایی ندارد و حتما نسبت به موازین دینی و احکام اسلامی نیز باید از مراجع و بزرگان و اندیشمندان استفاده کند. ضمن این که مراکز علمی و تحقیقاتی به طور قطع در بسیاری از امور پیشتازند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امام در کنار نهضت و انقلاب فقه و بینش هم داشتند و به طور کلی برای ما ارمغان‌های بزرگی آوردند، گفت: یکی از این ارمغان‌ها، ارمغان زمان و مکان در اجتهاد پویای جواهری بوده است.

روحانی خاطر نشان کرد:‌ امروز بار سنگینی به خاطر شرایط و فضای دنیای ارتباطی بر دوش ماست چرا که دشمن می‌خواهد قبل از آن که در سرزمین و منابع ما مسلط باشد بر افکار ما بخصوص افکار نسل جوان ما تسلط پیدا کند و در این راستا روحانیت همواره در صف مقدم جهاد و ایستادگی بودند و امروز هم توقع جامعه و نسل ما از روحانیت مساجد تنها خواندن نماز نیست. مسجد جای تفقه، تعلم و تعلیم است. همان تعلیم و تعلمی که پیامبر (ص) آن را از سالیان دراز عبادت و نماز بالاتر و برتر می‌داند. ضمن این که عمارت مساجد تنها عمارت آجرها و کاشی‌ها نیست بلکه عمارت جاذبه‌ی فرهنگ و تعلیم گری مسجد مد نظر است.

روحانی در ادامه با بیان این که در مسجد باید به روی همه باز باشد و هیچ وقت در مسجد از کسی نمی‌پرسیم که تو از کدام جناح و یا این که فقیر و یا غنی هستی، افزود: جاذبه‌ را در مسجد شما به وجود بیاورید و در این جاذبه فرقی بین این و آن وجود ندارد که اگر پیامبر (ص) می‌دیدند فرد نابینایی که ممکن است فریادش نابه‌هنجار هم باشد و کسی را بیازارد اما وارد مسجد شده است و کسی نسبت به او عبوس بوده، تحمل نمی‌کردند.

رئیس جمهور در ادامه خاطر نشان کرد:‌ امروز بار اصالت خاصی بر دوش همه‌ی ماست. اسلام در بسیاری از مکان‌ها از هر روز دیگر غریب‌تر است چرا که به نام اسلام و جهاد مردم را تخریب می‌کنند و کودکان را می‌کشند و زنان را به اسارت می‌گیرند. یک مشت وحشی نادان که سران‌شان قطعا مزدور هستند، با اسلام و نام اسلام چه می‌کنند و اسلام هراسی را که هدف اسکتبار است این جاهلان و یا وابستگان تقویت می‌کنند. با این کار هم مسجد و هم کلیسا را خراب می‌کنند و اگر ایستادگی و مقاومت نباشد جاهلان و متجاوزان به هیچ چیز رحم نمی‌کنند.

روحانی گفت: امروز ما در کشوری هستیم که ام‌القراست و مرکزی که پرچم اسلام خواهی و عدالت خواهی در آن در اهتزاز است، در چنین کشوری همه باید دست به دست هم دهیم.

روحانی خطاب به روحانیون گفت:‌ امروز ما شرایط سختی داریم که در این شرایط سخت روحانیت باید بار مسئولیت را به دوش بگیرند. ما نیاز به تولید و توسعه داریم و سال ما امسال به نام فرهنگ و اقتصاد نام گذاری شده و این در حالی است که اقتصاد بدون فرهنگ سامان نمی‌یابد و فرهنگ بدون تلاش و بیان شما و همچنین رونق مساجد، رونقی نخواهد گرفت. شما باید نسل جوان ما را تشویق کنید و وجدان کاری را به وجود بیاورید و این نسل را به کار و تلاش دعوت کنید.

روحانی با بیان این که ما نیاز به وحدت و اتحاد داریم و اتحاد را شما باید به وجود آورید و همچنین شکاف‌ها را در میان نسل جوان کم کنید خطاب به حاضرین اظهار کرد: این دولت، دولت شما و دولت مردم و افتخارش خدمت به مردم است. تا امروز کار بسیار بزرگی با تلاش کارگزاران نظام، حمایت شما مردم و روحانیت همچنین هدایت رهبری انجام گرفته و ما در سیاست داخلی، خارجی و اقتصاد و فرهنگ قدم‌های بلندی را برداشته‌ایم گرچه تا مقصد راه درازی در پیش است و باید تلاش بی وقفه‌ای انجام دهیم.

روحانی با مورد توجه قرار دادن معضلات کنونی کشور از جمله رکود اقتصادی و عدم رونق اقتصادی، گفت: ما هم اکنون کم کم می‌توانیم ادعا کنیم که از رکود درحال عبور هستیم . محاسبات سه ماهه اول امسال هم به ما می‌گوید کشور ما در حال عبور از رکود است و این بزرگترین موفقیت برای این دولتی است که دولت شماست. اگر تا پایان امسال بتوانیم تورم را به زیر 20 درصد برسانیم که ان‌شاءالله این چنین خواهد بود و از رکود عبور کنیم و به اولین قدم‌های رونق برسیم یعنی این که در ظرف یک سال و نیم این مملکت این مردم و خادمان آن کاری را انجام داده اند که در تاریخ کشورهای دنیا در دوران تحریم بی‌نظیر است و این موضوع تنها در سایه تلاش و وحدت واتحاد و حضور مردم در صحنه است.

وی خطاب به ائمه جماعات استان تهران، اظهار کرد: شما باید مردم را به کار و تلاش و کوشش تشویق کنید تا ان‌شاءالله به آن حماسه اقتصادی که رهبری فرموده‌اند، دست پیدا کنیم اگرچه ما در حال طی کردن قدم‌های اولیه هستیم تا این که به مقصد برسیم.

وی تاثیرگذاری مساجد در سیاست سازی و در سیاست گذاری را مثمر ثمر خواند و گفت: ما باید از افکار و اندیشه‌ها و طراحی علما و ائمه جماعات، سخنرانان ، خطبا و اساتید استفاده کنیم و برای این موضوع سازوکاری را پیش بینی کنیم. امام جماعتی که در شبانه روز با دهها و گاهی با صدها نفر مواجه می‌شود و درد و دل‌های آنها را می‌شنود به راحتی می تواند همه مشکلات را بیان کند و به تبیین راه‌حل‌های مورد نظر هم بپردازد.

رئیس جمهور در ادامه صحبت‌های خود با تاکید دوباره بر این که ما چیزی به نام دولت و مردم نداریم چرا که همه در کنار هم هستیم، افزود: هر کسی مسئولیتی دارد که باید آن را انجام دهد تا بدین شکل همه به سمت هدف نهایی برویم و ان‌شاء‌الله این دولت ‌وعده‌هایی را به مردم داده است را عملی خواهد کرد.

روحانی در ادامه سخنان خود بامورد توجه قرار دادن برخی مسائل مربوط به حوزه‌ی سیاست خارجی اظهار کرد: روزی نماینده‌ی مردم ایران در سازمان ملل متحد طرحی را برای مبارزه با خشونت و افراطی‌گری ارائه داد و خداوند هم شرایط آن را فراهم کرد تا ظرف چند ماه این طرح با اجماع در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید و حتی مخالفان با آن در موقع رای گیری جرات تقاضای رای نکردند که این خود موفقیت ملت ایران قلمداد می‌شود و نشان می‌دهد علی رغم گفته‌ی صهیونیست‌ها ، اسلام و ایران به دنبال خشونت نیست. مسیر ما مسیر اعتدال است و ما امت وسط و نمونه‌ایم. ما نه افراط راست و نه افراط چپیم.

روحانی با بیان اینکه ما در سیاست خارجی از برخی از مشکلات عبور کرده‌ایم، اظهارکرد: البته مشکلات دیگری پیش رو داریم که امیدواریم با همه‌ی توان از این مشکلات عبور کنیم.

رئیس جمهور همچنین روز جهانی مسجد را روز تجلیل از مکان عبادت مومنان و مخلصان عنوان و اظهار کرد: امروز روز تجلیل از مکانی است که همواره مرکز هدایت مردم و شروع حرکت‌های مردمی و نهضت‌ها و انقلاب‌ها به نفع مردم و جامعه بوده است.

وی همچنین گفت: مردم و روحانیت همواره دو عنوان و مفهومی بوده‌اند که در کنار هم دیده می‌شدند و دیده می‌شوند و کدام مسجد بدون روحانی و عالم می تواند کارکرد خود را داشته باشد و کدام عالم و روحانی است که بدون مسجد جایگاه مناسبی برای بیان سخن حق داشته باشد.

وی با بیان این که روحانیت وظیفه و رسالت سنگینی بردوش داشته و امروز رسالتش سخت‌تر و سنگین‌تر است گفت: اگر انقلاب اسلامی در برابر همه دسیسه‌ها و توطئه‌ها به ثمر رسید باامیدی بود که روحانیت در دل مردم به وجود آورد و آن امید را تا پیروزی انقلاب زنده نگاه داشت.

وی خاطر نشان کرد:اگر اتصال روحانیت از یک سمت به قرآن و شریعت و دین مبین اسلام و از سمت دیگر به مردم نبود انقلاب پیروز نمی‌شد ضمن این که در جنگ تحمیلی نیز ما به پیروزی نمی‌رسیدیم و نمی‌توانستیم امروز در برابر توسعه و استکبار جهانی بایستیم و مقاومت کنیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: اگر روحانیت و مرجعیت نبود، امروز شاهد امنیت نسبی در سرزمین عراق نبودیم.

همچنین اگر روحانیت ، امام و رهبری معظم و فریاد روحانیت شیعه و سنی نبود امروز غزه همانند سرو، سربلند و شاداب در برابر اشغالگران قرار نمی‌گرفت.

اگر روحانیت، امام و رهبری معظم نبود امروز غزه همانند سرو، سربلند و شاداب در برابر اشغالگران قرار نمی‌گرفت

رئیس جمهور در سخنان پایانی خود در این نشست با اشاره به اهمیت مسجد‌الاقصی اظهار کرد: قدس و مسجدالاقصی محبوب همه ما و مقصد نهایی همه‌ی مسلمانان برای اقامه‌ی نماز است و جهان اسلام و مسلمانان و در رأس آن روحانیت نخواهند گذاشت قبله اول مسلمانان در اشغال غاصبان، متجاوزان باقی بماند. دولت جمهوری اسلامی ایران نیز مثل گذشته همه توان و امکان خود را برای نجات مسجد‌الاقصی و آزادی قبله اول مسلمانان و در جهت کمک به ملت مظلوم فلسطین انجام خواهد داد و هر کمکی باشد از آن دریغ نخواهد کرد و مطمئنا پیروزی نهایی از آن مسلمانان خواهد بود.

رئیس جمهور همچنین با ذکر نام آیت‌الله مهدوی کنی در این مراسم برایشان آرزوی شفا کرد و گفت:ان‌شاءالله این شخصیت به سلامت به جمع روحانیت و جامعه باز گردد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۸
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۴۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
15
460
روحانی مچکریم
پاسخ ها
اصغر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
آقای روحانی . ما نمیگوییم دروازه های ترقی رو بر روی مردم ببندید ولی دروازه های غرب را که همان دروازه های فساد و ویرانی است را به مردم ببندید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
درود بر فرزند پاک ایران زمین
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
در جواب اصغر : اجب !!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
اصغر آقا باور کن مشکل از عینک شماست میتونی عوضش کنی بجاش دروازه علم ، تکنولوژی و پیشرفت را ببینی .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
اصغر جون مثل اینکه شما ادم تک بعدی هستی
یک ابزار مهم نیست ، استفاده کننده مهمه
حسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
اصغر جان با این تفکر شما پس باید کلا با خرجیها مراوده نکنیم و در برخی ساعات در بعضی خیابانهای تهران تردد نکرد ، ما باید خودمان را درست کنیم و بعد میتوانیم با مفاسد مقابله بلکه اصلاح کنیم اگر فلترینگهای مختلف جواب میداد امروز این وضعیت رو در مورد حجاب شاهد نبودیم . این مشکل مسوولین تا امروز بوده که بجای تربیت انسانها کوتاهترین راه یعنی پاک کردن صورت مسئله رو انجام دادن
محمود
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
اصغر آقا شما وهمفکرانتان نمیگید دروازه های ترقی رو ببندید ولی مطمئنم که حاضر نیستید هیچ دری هم به روی مردم ایران باز بشه. برای هر دری یه بهانه ای درست میکنید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
چرا نمیشه مانند خودرو میشه که اجازه نمی دهیم ملت خودرو خوب بخرد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
اقای روحانی دروازه غرب را لطفا برای اصغر اقا و خانواده ایشان ببندید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
من می گویم ما می توانیم . ما تلاش می کنیم هر قدر هم لازم بود بودجه خرج می کنیم اگر نشد می گوییم نوانستیم . کاری ندارد که
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
7
343
ادامه بده که یه ملت پشتته جوونای ایران خوبی ها و بدی هارو خوب به خاطر میسپرن.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
مخلصتیم دکتر . فدایی داری به مولا
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
قبلا فکر می کردم جوونا بیشتر از مشکلات اقتصادی و کار و ازدواج و مسکن می نالند اما ظاهرا قضیه با سرعت اینترنت هم حله!
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
3
161
بخدا چقد حس خوبی داره که رئیس جمهور یک مملکت به فکر جوونای اون مملکت باشه و براشون ارزش قائل بشه، حسی که تابحال دوستان کمتر گذاشتند ما تجربه کنیم و الان که دوباره داریم این توجه رو میبینیم واقعا جا داره که بگیم روحانی دوست داریم...
پاسخ ها
دوستدار خاتمی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
آقای رییس جمهور حرف بسه دیگه موقع عمله
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
اقای دوستار خاتمی ، در مورد اینترنت تلفن همراه دولت دکتر روحانی عمل را انجام داده و مجوز اینترنت پر سرعت را به ایرانسل و همراه اول را صادر کردند یعنی حرف های دکتر بعد از این مجوز داده شده زده شده بخاطر مخالف بعضی افراد ، در مابقی مطالب هم که ایشان یا به قول های خود که در کوتاه مدت قابل انجام بوده عمل کردند و برای قول های بلند مدت خودشان نیز برنامه ارائه کردند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
2
130
خدا وکیلی مردی
saeed
|
UNITED KINGDOM
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
3
128
از اینکه دکتر روحانی اینقدر حامی نسل جوان هستند افتخار می کنم.
زنده باد آقای رئیس جمهور
سورنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
4
151
آقای رییس! پای اصولگرایان، پایداری ها و دیگر تندروها را از روی کابل اینترنت کشور بردار.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
5
121
دلواپسان میگویند چون هوا مسموم است(از دید آنها!) پس نفس کشیدن ممنوع!
پاسخ ها
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
نخیر باید هوا راتصفیه کرد یا اگر لازم شد ماسک زد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
مشکل اینه بیشتر عنوان کردن حلوکیری از مسمومیت جوان سرپوشی است برای ناتوانیشان در اقناع جوانان و همچنینن جلو گیری از شنیدن افکار و اخبار متفاوت
راد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
2
53
شنیدن احکام اسلامی از زبان روحانیان روش ضمیر بسیار خوشایند است. بسیاری از صحبت های ایشان آیات قرآن یا روایات اهل بیت ع است. برای نمونه:
جریان این که خداوند به فردی نهیب می زند که چرا بر یک نابینایی روترش کرده است:
سورۀ عبس:
عبس و تولی 1 أن جاءه الأعمی 2 و مایدریک لعله یزکی 3
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
2
75
علمای حوزه هم باید به روز و آنلاین باشند چون جوانان امروز علم و دانش و آگاهی به روز می خواهند !
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
4
74
واقعا" به داشتن همچنین رئیس جمهوری خوش فکر به خود افتخار میکنم. که درست انتخاب کرم
مچکرم دکتر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
4
65
بروز بودن اسلام در دکتر تبلور پیدا کرده است. احسن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
2
48
اگه به ملت ایران فرصت بدن، در انتخاب شایستگان جهت سپردن مسئولیت، از نبوغ و بلوغ فکری بالایی برخوردارند. آقای دکتر مچکریم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
2
43
نمی‌توانیم دروازه‌های دنیا را به روی نسل جوانمان ببندیم/ از آن دورانی که رادیو را در قفسه می‌گذاشتند عبور کرده‌ایم/مگر می شود اینترنت را کنار گذاشت .

بله امروز هم میتوان رادیو را قفسه گذاشت و هم میتوان اینترنت را كنار گذاشت و هم میتوان روی امواج پارازیت انداخت و . . . . .
ولی چرا باید این كارها انجام شود ؟ چرا باید منفعلانه و از روی ترس و ضعف عمل كنیم ؟ چرا برای فرار باید همه چیز پشت سرمان را خراب كنیم ؟ چرا باید مبابع مادی ، معنوی و انسانی خودمان را به بهانه محافظت از فرهنگ و سنن و دین ، با دست خودمان ازبین ببریم ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
0
55
اصل ۹

در جمهوری اسلامی ایران، آزادی و استقلال و وحدت و تمامیت اراضی کشور از یکدیگر تفکیک ناپذیرند و حفظ آنها وظیفه دولت و آحاد ملت است. هیچ فرد یا گروه یا مقامی حق ندارد به نام استفاده از آزادی، به استقلال سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و تمامیت ارضی ایران کمترین خدشه‏ای وارد کند و هیچ مقامی حق ندارد به نام حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور آزادیهای مشروع را، هر چند با وضع قوانین و مقررات، سلب کند.
منصور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
0
42
ایشالا عملی بشه
احسان زند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
3
45
روحانی حرف دل جوونارو میزنه مرحبا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
87
7
کسی مخالف اینترنت نیست؛ مشکل گلوگاههای فساد و ابتذال است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
مشکل خود مردم هستند که فرهن ندارند در استفاده از اینترنت مگه میشه گلوگاه هارو بست فیلتر خوبه ولی کسی که دنبال فساد باشه فیلتر هم جلوشو نمی گیره
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
گلوگاه فساد اختلاس 3000 میلیادی پارتی باز ی رانت خواری بیکاری و اعتیاد است متاسفانه برای گلو گاه فساد آدرس غلط می دهند تا به منافع نا عادلانه شان ادامه دهند
یوسف
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
مباحث رو قاطی نکنین اختلاس و ارتشا و بیکاری چه ربطی به اینترنت داره اگر اهل منطقید کافیه امار جستجوگر ها ی اینترنتی رو ملاحظه کنید که از ایران بیشتر چی سرچ میشه
منصور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
2
35
ایشالا عملی بشه
ساکت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
37
10
رییس جمهورمحترم :بایستی اخلاق رادر تمام مراکزاداری ومدیریتی ترویج ونهادینه شودایرانیان متاسفانه شعارزده عمل می کنند به سرعت تهییج وبزودی خاموش وگوشه گیر می شوندنسل جوان امروز می بایستی خودرا باور کنداز مدرسه بایستی جهاد خودباوری رانهادینه کنیدبه جوانان شخصیت بدهیدمانندسالهای اول انقلاب که داس برداشتیم ومزارع رادرو میکردیم یا در طول جنگ بی مزد وبی منت خدمت کردیم
پاسخ ها
فریاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
ساکت جان الان هم حاضری بی مزد و منت و گمنام خدمت کنی؟!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
درسته ولی دولت نمی تونه فرهنگ مردم رو تو 4 سال تغییر بده فغلا بزار وضع مردم خوب شه انشالله قدم های بعدی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
1
36
پس كو
حداقل عمل كن به حرفها آقاي رئيس جمهور
اين اينترنت با اين سرعتش اصلا به درد اين همه مصاحبه و سخنراني نميخوره
غلامرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
2
31
باتشکر از دکتر روحانی عزیز باید عرض کنم اینکه با جمع کردن بشقاب ودیش ماهواره نمیتوان دل های ملت جوان ومسن را خدائی کرد بلکه باید بذر خوب در دلهای آنها کاشت واین مهم هم با دستان عقلا ودانشگاهیان وفرهیختگان میسر میباشد بازهم روحانی متشکرم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
2
33
تفات ها را باید نگرش ها دید.دولت نهم و دهم راببینید و دولت یازدهم را.
چه بر سر ملت آمد در این 8 سال واسفا!

خدا حافظ و نگهدار دولت و کابینه دکتر روحانی باشد.
پاسخ ها
یوسف
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
دولت فعلی یکساله اومده امیدوارم خط مشی خود رو حفظ کنه نه مثل نهم ودهم البته اون دولت هم کلی پالایشگاه و پتروشیمی زد مشکلش در سیاست خارجیش بود که تیز و گزنده بود و عدم توجه به توصیه های رهبر در خصوص حمایت از تولید داخل و اصلاح الگو مصرف و مبارزه با فساد دولتی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
4
37
دکتر دانا از وزارت علوم بدون حکايـ روحانی رفت امرور هم دکتر توفيقی رفت. مردم از شعار بی عمل بیزارند آقای دکتر...
دانشجوی دختر مالک اشتر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
0
34
درود بر روحانی و ظریف(عزیزان دل ملت), درود نسل جوان و تحصیلکرده بر شما ,ممنونم روحانی جان که به فکر پیشرفت میهن با شکوهت هستی ,زنده باد ایران و روحانی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
0
29
دروووووووووووووووووووووووووووووود برروحانیییییییییییییییییییییی
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
3
16
دوستان عزیز حتی اگر آقای روحانی بخواهد در راستای تغییرات مثبت حرکت کند مطمئنا گروههای قدرتمندی هستند که بدلیل تعارضات این تغییرات با اهداف و منافع شان ، نمی گذارند براحتی این مسیر به سرانجام خوشی برسد . این گروهها ریشه ی قدرتمندتر و عمیقتری نسبت به دولت فعلی دارند بدبین نیستم اما گمان نمی کنم شاهد اتفاقات خوشایندی باشیم.
پاسخ ها
امیدوار
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
در نا امیدی بسی امید است.
جوان شبانکاره ای
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
0
20
درود بر رئیس جمهور منتخب .
پدر بزرگ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
0
19
اقای روحانی از ما و بچه های ما که گذشت به فکر نوه های ما باش.ممنون.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
2
18
متأسفانه ما ملت احساسی و سطحیم با یه کشمش گرمی مون میشه و با یه نخودچی سردی میکنیم !! پشتیبان واقعی کسی ست که تا آخر وایسه و باهمه خوب و بد شرایط مقاومت کنه !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
42
1
مگه دوره های قبل اینترنت کنار گذاشته شده بود؟!!!
پاسخ ها
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
نه فقط سرعتش خیلی بالا بود! یکی هم پیدا شده میخواد نذاره حق مردم خورده شه جلوشو میگیرن. داشتن اینترنت پرسرعت با هزینه ی کم حق هرکسیه.
مصطفي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
1
16
احسنتتتتتتتتتتتت
اداک
|
UNITED STATES
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
2
13
مشکل اقتدار گرایان اینست که انچه را اب و هوای مسموم میدانند که خود فکر میکنند اب و هوای مسموم است . در حالی که نظر مردم و بسیارری از متخصصان با انها یکی نیست ولی انها تنها خود را متخصص فرهنگی میدانند و دیگران را فریب خورده جاهل و مردم را کودکانی که نیاز به تربیت دارند. انچه از نظر عده ای فساد است از نظر عده ای دیگر غریزه لازم اجتماعی میباشد و در این میان جامعه است که باید به مرور مسیر خود را انتخاب کند نه اینکه عده ای خود متخصص بین بخواهند جامعه را تربیت کنند. قطعا اینجور نگاهها به نتیجه نمیرسد زیرا همانطور که اقتدارگزایان در ذهن خود فکر میکنند از همه بهترند و بهتر فکر میکنند ؛ همه مردم عالم در درون خود چنین فکری میکنند و این نکته مهم و ظریفی است که همه اقتدارگرایان عالم به ان توجه نمیکنند.
پاسخ ها
یوسف
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
سم را سم شناس میشناسد نه عموم مردم دارو را طبیب میشناسد نه عموم ملت بحث اقتدار گرایی نیست بحث تخصص وتشخیص ست
ناشناس
|
FRANCE
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
2
15
آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت .
اگر کسانی فکر می کنند می توانند جامعه را به عقب برگردانند سخت در اشتباهند امروز در کشوری همچون دانمارک اینترنت حقوق بشر محسوب می شود ولی در اینجا بعضی افکار مسموم خود را به حساب مسموم بودن اینترنت می گذارند .
Admin
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
2
14
نورِ چشمی شیخ دیپلمات...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
2
15
یک زمانی به در دیوار شهر مینوشتند "ویدئو مخرب تر هست یا بمب اتم؟" با تکنولوژی نمیشه مبارزه کرد بهرحال ممنون از آقای روحانی که آشنا به امور زیرساخت های کشور هستند و فهمیدن این کارها (فیلتر کردن و جلوگیری از تلفن های نسل جدید و...) جزء هزینه برای کشور که داره بلکه باعث عقب ماندگی کشور هم خواهد شد
پاسخ ها
یوسف
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
ببخشید فیلتر سایتهای سکسی عقب ماندگی میاره؟؟؟
mehdi
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
یوسف جان کجایی داداش کم مونده گوگل رو فیلتر کنن...........
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
1
0
زمانیکه ویدیو در حال گسترش بود چه مقاله های وسخن ها درنکوهش ونتایج بد ان منتشر وگفته نشد به هر روی در برابر رشد سریع تکنولوزی الکترونیکی وماهواره ای اینترنت و... ایجاد مجدویت دشمنی ونفرت واشتیا ق واشتها دست یابی به انها رابیشتر می کند اینکه ممکن است پیامدهای بدی در زمینه سست شدن تعهدات زناشوی وبنیان های خانوادگی ومانعی برای رشد تحصیلی هم داشته باشند تردیدی نیست اما مانع شدن از استفاده دست اوردهای انقلاب وانفجار اطلاعاتی بی گمان کشور را ازرشد وتوسعه باز می دارد ااما انجا که عقل حاکمیت کاملی بر فرد نداشته باشد وباورهای دینی واخلاقی سست وناپایدار باشد هیچ سدی مانع از دست یابی انها به انچه که می خواهند ببینند وبشنوند نخواهد شد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
1
1
درود بر ریس جمهور حسن روحانی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
1
1
روحانی برو جلو پشتتیم حسااااااااااااااااااااااابی♥
ار هیچیم نترس
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
1
1
عاشقتم پرزیدنت محبوب
مالک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
0
0
بایستی آنقدر ار نظر فرهنگی رشد کنیم که افراد بصورت خودجوش خوب و بد ، زشت و زیبا و خیلی دیگر از تضادها را تفاوت بگذارند نه اینکه تک بعدی و حذف کردن را به خورد ملتی با قدمت 6هزار اساله بدهیم این حرف حساب رئیس جمهور محبوب و فرهیخته است و مفهوم اینترنت بومی یعنی داخل یک حوض آب دست و پا زدن و غافل از اینکه دریاو اقیانوسی هم وجود دارد
بدون شرح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
0
15
با فرمايش ايشون كاملا موافقم
فقط تنها خواهشي كه دارم اينه كه به حرفاتون هم عمل كني
زيبا حرف زدن هنر هست ولي ما عمل مي خوايم
مچكرم
نظرات بینندگان