arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۱۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۴ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۳

تاریخ قطعی سلام سینما در گرو یک توافق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر طرح سلام سینما در مورد اجرای این برنامه در سال جاری همزمان با روز ملی سینما گفت: پاسخ قطعی درباره اجرای این طرح در گرو تعامل شورای صنفی نمایش و سازمان سینمایی است.

حبیب ایل بیگی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا افزود: اجرای نهایی طرح سلام سینما 21 شهریورماه همزمان با روز ملی سینما در نهایت بر عهده سینماداران و اعضای شورای صنفی نمایش است.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته جلسه ای با اعضای شورای صنفی نمایش درباره اجرای طرح سلام سینما برگزار شده است.

وی ادامه داد: در این جلسه رییس سازمان سینمایی برای برگزاری این طرح به صورت رایگان به اعضای شورای صنفی نمایش ارائه شد که این اعضا با برگزاری طرح به صورت رایگان موافق نیستند چرا که معتقدند اجرای این طرح در روزهای پنج شنبه یا جمعه - سینماها با اقبال مناسب مردم رو به رو هستند- به شکل رایگان به نفع سینمای کشور نیست و بهتر است به شکل ارائه بلیت نیم بها اجرا شود.

ایل بیگی با تاکید بر این مساله که ویژگی اصلی این طرح در برگزاری رایگان آن با هدف های تعیین شده از جمله آشتی هر چه بیشتر مردم با سالن های سینما است خاطرنشان کرد: روز ملی سینما امسال مصادف با روز جمعه است و برگزاری آن در روزهایی قبل یا بعد از آن نمی تواند لطفی داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به اجرای نخست این طرح در 10 بهمن ماه سال گذشته و غافلگیری سینمادارن از ازدحام مردم یادآور شد: در این جلسه همچنین عنوان شد در صورت اجرای این طرح تمهیداتی برای جلوگیری از اتفاقتی که در دوره گذشته اجرای این طرح در برخی سینماها رخ داد در نظر گرفته شود.

مدیر اجرای طرح سینما سلام درباره پرداخت تعهدات مالی سازمان سینمایی به سینماداران و صاحبان فیلم ها در دوره نخست اجرای این طرح گفت: طبق گفت وگوهای صورت گرفته مقرر شد تا میانگین فروش یک روز سینماها در زمان پیش از برگزاری جشنواره فیلم فجر به عنوان تعهد پرداخت شود که با وجود آنکه این مبلغ چندان مورد قبول سینماداران نبود اما در نهایت تمایم تعهدات پرداخت شد.

وی مبلغ مقرر شده را 100 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: نیمی از این مبلغ به سینماداران و نیمی دیگر آن به پخش کنندگان آثار سینمایی از طریق دو فقره چک تعلق گرفت که تمامی آنها نیز مبالغ مورد نظر را وصل و دریافت کرده اند.

مدیر انجمن سینمای جوانان ایران همچنین در پاسخ به پرسش ایرنا درباره پرداخت خسارت به سینماهایی که در اجرای نخست این طرح دچار آسیب شده بودند خاطرنشان کرد: این مساله منوط به ارائه مدارک از سوی سینماها بوده است که در این راستا دو سینما در تهران مدارک خود را رسال کرده اند و ادارات کل ارشاد شهرستان ها نیز اعلام کرده اند برخی از سینماهای آنها نیز در اجرای این طرح آسیب دیده است.

وی در پایان درباره اجرایی شدن این طرح در سال جاری به شکل قطعی گفت: برای این منظور در انتظار آرای شورای صنفی نمایش هستیم تا با مشخص شدن مواضع آنها و جلب حمایت صاحبان فیلم ها و سینماداران نظر قطعی درباره اجرای این طرح را اعلام کنیم.
نظرات بینندگان