arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۳

استاد خمامی‌زاده چه وصیتی کرد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 پیکر استاد خمامی‌زاده، خیر مدرسه‌ساز و یکی از مفاخر گیلان، صبح امروز، 10 شهریور با حضور مسئولان استانی و اصحاب فرهنگ و ادب گیلان از جلوی مجتمع خاتم‌الانبیاء(ص) رشت تشییع شد.

فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در مراسم تشییع پیکر استاد جعفر خمامی‌زاده، خیر مدرسه‌ساز و رئیس انجمن مفاخر فرهنگی گیلان، اظهار کرد: از دست دادن فرهیختگان فرهنگی سوگ بزرگی برای جامعه خصوصا اصحاب فرهنگ و ادب است.

وی افزود: دانش وقتی برای دانشمند درونی می‌شود، به منش او تبدیل می‌گردد و دانشمندان و فرهیختگان به واسطه این امر جزو مفاخر به حساب می‌آیند، لذا استاد خمامی‌زاده با منش فرهنگی نزد ما شناخته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان خاطراتی از این استاد فرزانه، به مناعت طبع وی اشاره کرد و متذکر شد: یکی از شاگردان استاد خمامی‌زاده می‌گفت، وقتی خانه استاد آتش گرفت، اطرافیان برای عیادت نزد ایشان می‌آمدند و وقتی وارد منزل استاد می‌شدند چیزی جز صبر و شکیبایی از ایشان مشاهده نمی‌کردند، وقتی خانه استاد سوخت، ایشان در فکر کتاب‌های ارزشمند خودش نبود که سوخته، بلکه نگران آسیب ندیدن خانه همسایه بود.

این مسئول با بیان اینکه استاد خمامی‌زاده در همه حال فکر تسکین خاطر دیگران بود، خاطرنشان کرد: انسان‌های بزرگ اگر بزرگ می‌شوند به واسطه گذشت‌های بزرگ است و هر چقدر این گذشت‌ها بزرگ‌تر باشد، انسان بزرگ‌تر جلوه می‌کند، بنا بر آیات قرآن، انفاق و گذشتن از دوست‌داشتنی‌ها، شرط رسیدن به نیکی‌هاست.

فاضلی تصریح کرد: انسان تا زمانی که زنده است با او صحبت می‌کنند، اما بعد از مرگ در مورد آثار و خاطرات او سخن گفته می‌شود. امروز زندگی مادی استاد خمامی‌زاده به پایان رسید، اما هیچ کس نیست که بعد از ایشان به مطالعه در کتابخانه‌های گیلان، بررسی صنعت نوغان در کشور، چگونگی شکل‌گیری روزنامه‌نگاری در گیلان بپردازد و از استاد یاد نکند.

وی گفت: کتاب «ماسوله، شهرک پیچیده در حریم پندار» آخرین اثر این استاد فرهیخته و فرزانه گیلانی است که به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به چاپ خواهد رسید. امیدواریم انسان‌های اندیشمند و فرهیخته نظیر استاد خمامی‌زاده الگوی جوانان قرار بگیرند.

پیکر استاد خمامی‌زاده، خیر مدرسه‌ساز و یکی از مفاخر گیلان، صبح امروز، 10 شهریور با حضور مسئولان استانی و اصحاب فرهنگ و ادب گیلان از جلوی مجتمع خاتم‌الانبیاء(ص) تا مسجد سلیمان‌داراب رشت تشییع شد و طبق وصیت استاد در جوار آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی به خاک سپرده شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان