arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۳

حزب الله لبنان:«داعش» مترسکی برای تکمیل طرح صهیونیستی آمریکا درمنطقه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شیخ « نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه « داعش و اسراییل دو روی یک سکه هستند»، تاکید کرد که آمریکا همچنان گروه تروریستی تکفیری « داعش» را مترسکی برای تکمیل طرح صهیونیستی خود در منطقه می داند.

شیخ نعیم قاسم روز دوشنبه در دیدار پزشکان داوطلب ترکیه ای که به غزه و مقاومت وملت فلسطین کمک می کنند، افزود: تصادفی نیست که حمایت کنندگان داخلی ، منطقه ای و بین المللی داعش ، حامیان طرح صهیونیستی از بین بردن مقاومت و قانونی کردن سیاست اشغالگری اسراییل و دارای روابط طبیعی با آن هستند.

وی تصریح کرد: آمریکا هنگامی که داعش از حدود خود عبور و منابع آن را تهدید کرد و کشورهای منطقه هنگامی که داعش در مقابل دروازه های ورودی آنها قرار گرفت و یا وارد شهرهای آنها شد، از این گروه به عنوان دشمن یاد کردند.

معاون دبیرکل حزب الله اظهارداشت: اعلام دشمنی با داعش، مسئولیت آمریکا و کشورهای منطقه در حمایت مالی و تسلیحاتی از این وحشی های گریخته از قفس هایشان را لغو نمی کند .

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه « آمریکا قصد دارد داعش را مهار وکنترل کند نه نابود»، خاطرنشان کرد: داعش همچنان مکمل طرح صهیونیستی آمریکا در منطقه است و برخی کشورهای منطقه هم همچنان نقل وانتقال این گروه را آسان می کنند ، نفت های دزدیده شده توسط آن را می خرند و به آن در نابود کردن سوریه به عنوان بخشی از طرح آمریکا کمک می کنند.

وی گفت : این حقیقت واضح است که طرح آمریکایی اسراییلی تکفیری یکی است و درک صحیح حزب الله از خطر تکفیری ها در سوریه، مانع گسترش و امتداد طرح داعش در لبنان شد و از لبنان حمایت کرد.

معاون دبیرکل حزب الله افزود: امروز داعش خطری برای همه است و حامیان مالی و طوطی های سیاست گمراه کننده را هم استثناء نکرده است اما تصویر مقابل ما روشن است و می توانیم با گام های محکم و ثابت خطر تکفیری را رسوا و نابود کنیم.

وی اضافه کرد: فروپاشی طرف های توجیه کننده این گروه تروریستی تکفیری و جنایاتش قطعی است و دیگران را پیوسته متهم کردن هم سودی برای آنها نداشته است و ندارد.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه لبنانی ها منبع خطر تروریسم تکفیری را درک کردند و شناختند، اظهارداشت: ارتش لبنان از امتحان وآزمایش مقابله با برنامه تکفیری ها در شهرک عرسال سربلند بیرون آمد و توانست با وارد کردن ضرباتی قوی، مانع اجرای طرح آنها در ایجاد امارت در لبنان شود.

وی خطاب به « خسارت دیدگان شکست طرح تکفیری » گفت: دیگر بازی کردن در زمین دیگران و دلبستن به بازی های شکست خورده آمریکا مانند تغییر سرنوشت مقاومت سوریه و ترساندن مخالفان خود از مترسک تکفیری بس است.

معاون دبیرکل حزب الله افزود: یک راه حل وجود دارد و آن بازنگری در محاسبات است و باور کنید که لبنان بدون همکاری همه طوایف و گروه ها پیش نمی رود و هرگونه تلاشی برای منزوی کردن دیگران نخست خودتان را منزوی می کند.

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد:شما در جایگاه وموقعیتی نیستید که بتوانید به وحدت ملی، کرامت ومقاومت لبنان ضربه بزنید و البته هنوز فرصت باقی است تا با هم لبنان را در این شرایط که موازنه قدرت در منطقه برهم خورده و تصمیم های بین المللی کارساز نیستند، بسازیم.

وی در یخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد:اگر با همه معیارها بسنجیم ، غزه پیروز شده و اسراییل شکستی بزرگ و فراموش نشدنی خورده است.

معاون دبیرکل حزب الله اظهارداشت: مقاومت باردیگر ثابت کرد که قادر به خلق پیروزی و حمایت از سرزمین و ملت خود است.

شیخ نعیم قاسم گفت: مصادف شدن پیروزی های مقاومت لبنان و فلسطین در ماه ژوئیه تابستان سال های 2006 و 2014 در نبرد با دشمن صهیونیستی، باذن الهی یک موفقیت و پیروزی واقعی و ضربه ای سهمگین به طرح اسراییلی در مسیر آزادسازی همه سرزمین های اشغالی است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان