arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۲۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳

"رضایت به اهدای عضو" به کارت‌های ملی می‌آید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت از مذاکرات در حال انجام جهت درج "رضایت افراد به اهدای عضو" در «کارت‌های ملی» خبر داد.

پیش از این واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جهت ترویج فرهنگ اهدای عضو پس از مرگ مغزی، طرحی را مبنی بر "درج رضایت افراد به اهدای عضو در گواهینامه‌های رانندگی" ارایه و این موضوع چند سالی در وزارت بهداشت، پلیس راهور ناجا و کمیسیون‌های تخصصی مربوطه به بررسی و امکان سنجی گذاشته شد، اما گویا مذاکرات انجام شده به نتیجه‌ای نرسید.

دکتر کتایون نجفی‌زاده که از طراحان این طرح در بیمارستان مسیح دانشوری بود، اکنون که در سمت رییس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت قرار گرفته  می‌گوید که این طرح را قوی‌تر پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه می‌دهد: در این مسیر حتی پا را فراتر گذاشته و پیگیرهایی در حال انجام است که این رضایتمندی بر روی کارت ملی افراد درج شود.

نجفی‌زاده می‌گوید: اکنون در حال مذاکره با افراد مختلف هستیم تا مسیر صحیح این موضوع را پیدا کنیم تا به این ترتیب این امکان وجود داشته باشد که افراد بتوانند به نوعی علاقه‌مندی خود به اهدای عضو را اعلام کنند.

وی در عین حال درباره اقدامات در دست انجام جهت برخورد با تبلیغات فروش اعضا در فضای مجازی، می‌گوید: پس از جلسه شورای عالی پیوند اعضا در 23 مردادماه، فعالیت کارگروه‌ها ادامه یافت و یکی از مهم‌ترین کارگروه‌ها اصلاح روند پیوند ایرانی به ایرانی را بررسی می‌کند. به این ترتیب سعی می‌شود امکان تخلف در این عرصه کم و حتی از آن جلوگیری شده و بخش‌هایی از کار که مشکل دارد، اصلاح شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
0
9
عالی است
نظرات بینندگان