arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۲۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۱ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳

اقدام عجیب و قابل تأمل مفتی عربستان درباره داعش!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مفتی عربستان و عضو سابق هیات علمای این کشور، در اقدامی جدید و قابل تامل، اعضای گروهک تروریستی ˈداعشˈ را کافرتر از یهود، نصاری و بت پرستان توصیف و این گروهک را به محاربه با خدا و پیامبر اکرم (ص) متهم کرد.

مفتیان وهابی که از حامیان اصلی معنوی گروهک تروریستی داعش به شمار می روند و تا چندی پیش همه اقدامات جنایت بار این گروهک تروریستی را در کشورهای سوریه و عراق تایید می کردند، به یکباره خود را در خطر دیده و در ظاهر دست از حمایت از این گروهک تروریستی برداشتند.

ˈسعد بن ناصر الشثریˈ مفتی عربستان درباره گروهک تروریستی داعش می گوید: گروه داعش با خدا و رسول گرامی اسلام (ص) می جنگد، به مساجد حمله می کند، علما را به قتل می رساند، بندگان خدا را شکنجه می کند و به همین علت گرایش و پیوستن به این گروه گناه کبیره و به عبارتی خروج از دین اسلام است.

وی در گفت وگویی که از شبکه ماهواره ای ˈالمجدˈ پخش شد با تاکید بر این که هر فردی به این گروه پیوسته است باید فورا آن را ترک کند، افزود: از آنجایی که داعشی ها، ˈجداشدگانˈ را به قتل می رسانند، پس کسانی که می خواهند این گروه را ترک کنند، ابتدا سرکرده خود و شماری از همراهان او را به هلاکت برسانند تا شاید مورد مغفرت الهی قرار گیرند.

الشثری با بیان این که کشته شدگان داعش شهید نیستند و به گمان ما اهل جهنمند، بیان داشت: بیعت با آنها نیز باطل و بی ارزش و هرگونه همکاری با داعشی ها خیانت به خدا و رسول اکرم(ص) و مؤمنان است؛ جنگ با آنها از اوجب واجبات می باشد و از خدا می خواهیم هر کس که در مبارزه با داعشی ها کشته می شود را در شمار شهدا قرار دهد.

این مفتی عربستانی در ادامه مردم عراق و سوریه را به وحدت در مقابل تروریست ها دعوت کرد و از همه مسلمانان خواست تا این حقایق را به هر نحو ممکن به گوش کسانی که از آن غافلند، برسانند.

الشثری در پایان با اذعان به این که ˈخوارجˈ نامیدن این گروهک اشتباه است، گفت: اعضای این گروه، ملحد بوده و زندیق و محارب با خدا و رسول اکرم(ص) هستند و اعتقادی به پروردگار ندارند، اسلام را به عنوان دین و حضرت محمد(ص) را به عنوان پیامبر خدا نمی شناسند...آنها کافرتر از یهود و نصاری و حتی کافرتر از بت پرستان هستند.

در حالی که افرادی در حکومت عربستان حامی اصلی تامین منابع مالی گروهک تروریستی داعش می باشند، پادشاه عربستان در اقدامی نادر هشدار داد که تروریسم، تا یک ماه دیگر، به اروپا و تا دو ماه دیگر به آمریکا خواهد رسید.

عبدالله بن عبدالعزیز، جمعه شب پس از مراسم تحویل گرفتن استوارنامه شماری از سفیران، خطاب به آن ها گفت: از شما می خواهم این پیام را به سرانتان برسانید که باید با ˈشرˈ تروریسم با قدرت و تعقل و شتاب برخورد کنید.

وی سپس هشدار داد که اگر در برخورد با تروریسم کوتاهی شود، آنها تا یک ماه دیگر به اروپا و تا دو ماه دیگر به آمریکا خواهند رسید.

هشدار پادشاه عربستان در حالی صادر شده که با گذشت بیش از 40 ماه از بحران سوریه و بیش از سه ماه از بحران عراق، برخی سران عربستان سعودی حامی اصلی گروهک های تروریستی در این دو کشور بوده است؛ اعلام موضع جدید مقامات سیاسی - دینی عربستان در خصوص گروه های تروریستی منطقه به ویژه داعش تردیدهایی را در محافل رسانه ای منطقه ایجاد کرده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
غلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
2
31
مفتی جان این شما بودید که دختران کشورهایتان را وادار میکردید که خودشان را دراختیار این داعشی های بی دین بگذارند حالا چی شده احساس خطر کرده ای.تازه به این نتیجه میرسیدآیا تاکنون خواب تشریف داشتید؟؟؟حتما .
نظرات بینندگان