arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۲۵۰
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۱ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳

واعظی از توجه و عنایت مراجع نسبت به فضای مجازی تقدیر کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر ارتباطات در ابتدای جلسه پیگیری روند اجرایی شبکه ملی اطلاعات گفت: با این که حدود 2 سال است که رایتل با مجوز خدمات نسل سوم فعالیت می کند تا کنون هیچ مشکل خاصی بروز نکرده است.مطمئنا با ارائه خدمات توسط اپراتور اول و دوم هم؛ فرآیند نظارت وکنترل فضای مجازی طبق قوانینی ومقررات نظیر انچه در رایتل بوده است؛ اجرا می شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری دکتر واعظی بابیان این مطلب افزود:بنا نیست خدمت جدیدی فراتر از آنچه طی دو سال قبل، مجوز آن صادر شده، انجام شود. به هرحال ما به تمامی ارزشهای والای نظام پایبند هستیم و متعهد به حفظ ارزشهای موجود در جامعه نیز می باشیم.

وی دامه داد: اطمینان می دهم در ارائه هر خدمت ارتباطی وفناوری جدید کلیه ضوابط و سیاست ها و قوانین و مقررات مورد توجه قرار گیرد و تمام تلاش خود را در جهت صیانت از دستاوردهای اخلاقی، دینی و فرهنگی در فضای مجازی به کار می گیریم.

وزیر ارتباطات اظهارکرد: دولت همواره با آغوش باز از نقد و انتقاد سازنده حمایت کرده و می کند و ما نیز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دغدغه های موجود را حس می کنیم و به هیچ وجه به دنبال ایجاد جو ناسالم و نامطلوب درجامعه و به ویژه فضای مجازی نیستیم و خود را متعهد به سالم سازی این فضا جهت بهره گیری بهینه از امکانات آن می دانیم.

دکتر واعظی افزود: از آنجایی که هر فناوری و دانشی که بشر به آن دست می یابد؛ ممکن است در کنار فرصت ها مخاطراتی به همراه داشته باشد؛ بی شک توجه مراجع عالی قدر،به بحث پایش فضای اینترنت و لزوم پیوست فرهنگی در استفاده از فناوریهای جدید،، ستودنی است .چرا که اگر برخورداری از اینترنت و فناوریهای نوین ارتباطی، مدیریت نشود؛ ممکن است به برخی از ناهنجاریهای اخلاقی و اجتماعی دامن بزند.

وی با اشاره به سخنان حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با دکتر لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما نیز به مددتوصیه ها و رهنمودهای مراجع عالی قدر،هیچ گونه شتابی در اجرای نسل سوم و جهارم بدون توجه به مسائل فرهنگی نداریم و برسالم سازی فضای مجازی با استفاده از شبکه ملی اطلاعات تاکید می کنیم. چراکه راه اندازی این شبکه می تواند کمک شایانی در استفاده از محتواهای بومی ایرانی- اسلامی داشته باشد .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: کارشناسان و متخصصان و مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز طی ماه ها کار کارشناسی و مطالعاتی ونیز استفاده از ظرفیت های مشورتی متخصصان فنی و فرهنگی کشور و با علم به ارائه خدمات و محتواهای پاک در فضای اینترنت و به حداقل رساندن آسیبهای اجتماعی و فرهنگی آن مبادرت به اعطای نسل سوم تلفن همراه نموده اند.

واعظی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از همان ابتدا بر روی سالم سازی و فرهنگ سازی فضای مجازی تاکید داشته و تمام تلاش و اهتمام خویش را نیز در این زمینه به کار بسته است و در ادامه مسیر نیز از تمامی مشورتها و نظرهای عالمانه کارشناسان دلسوز فرهنگی کشور در اعتلای فضای موجود استفاده خواهد کرد.

وزیر ارتباطات گفت: ارائه خدمات و بهره مندی از محتواهای مناسب در اینترنت تنها دغدغه ی مسئولان و صاحب نظران ما نیست و بسیاری از فعالان، متخصصان و دانشمندان کشورهای دیگر نیز بر ضرورت فرهنگ سازی و ارائه خدمات مناسب تاکید دارند و قطعا نظام جمهوری اسلامی ایران، که ماهیتی فرهنگی دارد و بر ارزشهای اسلامی و انسانی و معنوی تاکید بسیار دارد، با حساسیت بیشتری برخورد خواهد کرد

دکتر واعظی اظهار کرد: ایران می تواند با ایجاد مسئولیت اجتماعی در جهت صیانت از حریم خانواده ها و کاربران به عنوان الگویی در حوزه فرهنگ سازی و ارائه خدمات و محتوای مناسب مطرح شود و شکی نیست که متولیان و کارگزاران آن نیز متعهد و دلسوز و انقلابی بوده و به آرمانهای بزرگ انقلاب وفادار می باشند.

وی تصریح کرد: امیداوریم به زودی در مراجع ذی ربط مجازی شاهد تصویب پیوست فرهنگی باشیم تا ملت عزیز در ارتباط با استفاده از نسل سوم تلفن همراه دچار مشکل نشوند.
نظرات بینندگان