arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۴ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳

پورمحمدی: مردم از دولت راضی هستند/ نقد باید فراگیر شود تا جامعه به اصلاح برسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر دادگستری گفت: جامعه‌ای که مورد نقد قرار نگیرد به عیوب خود آگاه نمی‌شود؛ از این رو نقد لازمه پیشرفت بوده و اصولا نقدپذیری، وجه امتیاز جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در ادامه جلسه تفسیر قرآن در جمع مسئولان و کارکنان وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی با تشریح عملکرد یکساله دولت، نقد را لازمه پیشرفت در جامعه دانست و بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ نقد پذیری در جامعه تاکید کرد.

وزیر دادگستری با اشاره به اقدامات صورت گرفته و گزارشات ارایه شده به مردم در هفته دولت و بازخورد اجتماعی آن گفت: خوشبختانه وضع عمومی جامعه حاکی از رضایتمندی آحاد مردم از اقدامات دولت در یکسال اخیر است و این رضایتمندی و حس اعتماد عمومی به دولت، سرمایه عظیم اجتماعی است که روز به روز در حال افزایش است.

وی درباره جنگ روانی دشمن اظهار کرد: جنگ روانی از جمله مشکلاتی است که دشمن برای ما ایجاد کرده که آسیب آن کمتر از سایر مشکلات نیست و مستقیما سرمایه اجتماعی را مورد هدف قرار می‌دهد که پیامد آن از بین رفتن اعتماد عمومی خواهد بود و اگر این اعتماد از بین برود یا کاهش یابد، جامعه از تحرک و هم افزایی و همدلی باز می‌ماند.

پورمحمدی ضمن اشاره به نظر مقام معظم رهبری در خصوص دستاوردهای دولت تصریح کرد: خوشبختانه مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها و تحرکات دولتمردان در هفته دولت که ارایه دهنده دستاوردهای دولت طی یکسال گذشته است، سرمایه اجتماعی را افزایش داده که پیامد آن ایجاد آرامش روانی و آرامش اجتماعی است و رهبر معظم انقلاب نیز از این موضوع به عنوان یکی از دستاوردهای دولت یاد کرده‌اند.

وزیر دادگستری در مورد فرهنگ نقد و نقدپذیری در جامعه گفت: «یکی از محوری ترین نکات مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در دیدار با مسولان دولت، بحث نقدپذیری بود».

وی ادامه داد: جامعه‌ای که مورد نقد قرار نگیرد به عیوب خود آگاه نمی شود؛ از این رو نقد لازمه پیشرفت بوده و اصولا نقدپذیری، وجه امتیاز جامعه است. فرهنگ نقد باید در جامعه نهادینه شود و دولت نیز باید این امر را از خودش شروع کند تا این فرهنگ به کل جامعه تسری یابد.

پورمحمدی همچنین اظهار کرد: نقد باید فراگیر شود تا جامعه به اصلاح برسد، فرهنگ نقد فرهنگ خوبی است که باید از سوی همه مورد استقبال قرار گیرد، ما نیز اجازه دهیم نقد تبدیل به یک فرهنگ رایج اجتماعی شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: نقد ، فرهنگی ، جنگ روانی ، روانی
نظرات بینندگان