arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳

حداد عادل: برنامه‌ای برای استیضاح وزیرارشاد نداریم/استیضاح وزیرعلوم برایمان سخت بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حفظ آرامش فرهنگی نباید جلوی مقابله با ماهواره‌ها را رها کرد و فیس‌بوک و توئیتر نباید رفع فیلترشوند.

غلامعلی حداد عادل شب گذشته در همایشی که با عنوان «شعار سال را فراموش نکنیم» برگزار شد، درباره فضای سیاسی کنونی کشور اظهار داشت: از وقتی آقای روحانی آمد ما به او گفته‌ایم شما برای حل مشکلات اقتصادی در کشور به آرامش نیاز دارید و ما هم به شما کمک می‌کنیم تا این آرامش به هم نخورد اعتدال شما را قبول داریم چراکه با افراط و تفریط نمی‌شود مسائل را حل کرد.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به ارزش‌های فرهنگی و مسائل سیاسی آرامش جامعه را از بین می‌برد، افزود: برای حفظ آرامش فرهنگی نباید جلوی ماهواره‌ها را رها کرد، نباید فیس‌بوک و توئیتر آزاد شوند؛ مسئولان کشور نباید افتخار کنند که در فیس‌بوک چه می‌کنند، اگر این‌ها را رها کنید، باعث تشنج فرهنگی می‌شود.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید کلید کارها را به دست کسانی سپرد که در فتنه 88 مقصر بودند، من صریحاً به آقای روحانی گفتم آدم مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد.

حداد عادل خاطرنشان کرد: برای ما استیضاح وزیرعلوم هم سخت بود، این‌طور نیست که ما عقده استیضاح داشته باشیم، واقعا نمایندگان نُه ماه به وزیر علوم می‌گفتند فعالان فتنه را در مناصب کلیدی منصوب نکنید، والله و بالله استیضاح به خاطر بورسیه‌ها نبود، اگر قرار باشد روزی پرونده بورسیه‌ها باز شود باید از بیست سال پیش این اتفاق بیفتد، آن موقع معلوم می‌شود که ما طلب‌کاریم یا بدهکار.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود درباره نام‌گذاری سال 93، بیان کرد: معمولا روز اول فروردین و چند روزی بعد از آن شعار سال بین مردم مطرح می‌شود و همه دربارۀ آن صحبت می‌کنند، اما تجربه نشان می‌دهد که این موضوع آرام‌آرام فراموش می‌شود.

وی یادآور شد: چند سال پی در پی است که رهبر معظم انقلاب شعار اقتصادی انتخاب می‌کنند که حکایت از اهمیت اقتصاد دارد، شعار امسال طولانی‌تر از شعارهای سال‌های قبل و دربردارنده چهار مفهوم اصلی بود: اقتصاد، فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی اضافه کرد: ما از ابتدای انقلاب مشکل اقتصادی داشتیم اما در این دو تا سه سال اخیر بعد از تحریم‌ها این مسئله بیش از گذشته شده است، قیمت ارز سال‌ها نوسان مختصری داشت، در عرض چهار سال از نهصد به هزار تومان رسید، اما در عرض یک سال و نیم 1000 تومان به بیش از 3500 تومان افزایش یافت.

حداد عادل یادآور شد: در انتخابات ریاست جمهوری گذشته در مناظره‌ها هم حرف اولشان اقتصاد بود، از یکی راجع به فرهنگ هم که می‌پرسیدند، یک اسکناس از جیبش درمی‌آورد و بحث اقتصادی می‌کرد. این تحریم‌ها وضع خاصی را به‌وجود آورده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت آقای روحانی راه حلی که برای رفع تحریم‌ها در پیش گرفته، عمدتاً راه مذاکره است. بحث مذاکره خیلی مطرح است و شاید بعضی‌ها فکر کنند مشکل اقتصادی ما در ژنو حل می‌شود، رهبر انقلاب با مذاکرات مخالف نیستند. چیزی که مهم است این بود که تسلیم زورگویی و سلطه نشویم، در خصوص این دولت هم ایشان منع نکردند منتهی از ابتدا گفتند: «من به آمریکایی‌ها خوش‌بین نیستم اما به تیم مذاکره کنند خوشبینم.»

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب ضمن انتقاد از اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورمان تصریح کرد: طرف مقابل تا کنون خوب عمل نکرده است،به نظر من آمریکا از شکست اسرائیل در غزه ناراحت بود و به این علت خواستند با اعمال این تحریم‌ها هدیه‌ای به رفقای اسرائیلی‌شان داده باشند.

وی تاکید کرد: نکته مهم این است که رهبر انقلاب تاکید دارند شما راه حل اقتصادی را به مذاکره محدود نکنید چرا که ممکن است از همین جا شکست بخوریم، ایشان اقتصاد مقاومتی را برای رفع آسیب‌پذیری اقتصاد ما و وابستگی به نفت معرفی کردند، امید دشمن این است که چنان وضع کشور را به هم بریزد تا مردم شورش کنند و در مقابل انقلاب بایستند.

حدادعادل اضافه کرد: اما حضور مردم در راهپیمایی‌ها نه تنها کمتر نشده بلکه بیشتر شده، در 22 بهمن گذشته، در بعضی مناطق تا 35 درصد نسبت به سال پیش حضور مردم بیشتر شده بود، مردم انقلاب نکردند که به‌خاطر شکم و نان دست از استقلال کشورشان بکشند، مردم می‌دانند استقلال چقدر مهم است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به توضیح علت هم‌نشینی 2 واژه فرهنگ و اقتصاد در شعار امسال پرداخت و بیان کرد: غیر از اهمیت ذاتی که فرهنگ داراست، یک نگرانی هم هست، بعضی‌ها فکر می‌کنند راه موفقیت در مذاکرات این است که در مسائل فرهنگی کوتاه بیاییم، این نگرانی قرائنی هم در صحبت‌هایی که در روزنامه‌ها می‌بینیم دارد، رهبر معظم انقلاب می‌خواستند یادآوری کنند که اقتصاد مهم است اما فکر نکنید با نادیده گرفتن مسائل فرهنگی می‌توانید مشکلات اقتصادی را حل کنید.

وی تاکید کرد: سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی دو روی یک سکه و از هم جدایی ناپذیر هستند، بدون اسلامی شدن سبک زندگی نمی‌توانیم به اقتصاد مقاومتی برسیم، من اگر 365 روز و شب بخواهم درباره مضامین غلطی که از فرهنگ غربی در کشور ما وجود دارد صحبت کنم، باز هم در ارایه مضمون دور شدن ما از سبک زندگی اسلامی کم نمی‌آورم، خوردن، خوابیدن، لباس پوشیدن، عروسی و عزا گرفتن، پوشاک و... ما تطبیق دقیقی با سبک زندگی اسلامی ندارد.

به گزارش ایسنا، مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در ادامه سخنان خود به تشریح مشخصات سبک زندگی اسلامی پرداخت و گفت: ریشه سبک زندگی فرهنگ است، اولین قدم برای سبک زندگی اسلامی این است که در سبک زندگی غربی شک کنیم؛ غرب که عده‌ای حاضرند جان خود را بدهند تا از این مملکت بیرون بروند، فکر می‌کنند آنجا بهشت موعود است، این غربی‌ها 70 میلیون نفر را از سراسر دنیا به فلسطین کوچ داده و مردمی را آواره، دولتی را جعل و در سازمان ملل از آن پشتیبانی کرده‌اند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی خاطرنشان کرد: آدمیت به ساختمان‌های بلند و هایپرمارکت نیست، اهمیت فرهنگ برای یک ملت مثل هواست برای زندگی، حداقل کاری که ما می‌توانیم بکنیم مدیریت مصرف است، ای کاش ما در بعضی موارد از غربی‌ها تقلید می‌کردیم، من صد سفر خارجی رفته‌ام، کمتر ملتی به اندازۀ ما اسراف می‌کنند.

حداد عادل در انتهای سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر کشور ما با همه تحریم‌هایی که علیه‎اش صادر می‌شود، امنیت بیشتری از سایر کشورها در منطقه دارد، این مردم پشت سر رهبر معظم انقلاب ایستاده‌اند، این ثبات و امنیت سرمایه ماست، در هیچ کشوری یک ماه بعد را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان