arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳

ارسال اولین محموله کمک‌های بشر دوستانه هلال احمر به غزه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اولین محموله کمک های غیر نقدی هلال احمر ایران شامل 95 مورد اقلام دارویی و تجهیزات امروز به غزه ارسال شد.

 محمد شهاب الدین محمدی عراقی معاون امور بین الملل و حقوق بشر دوستانه جمعیت هلال احمر ایران در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال حملات رژیم صهیونیستی به غزه و جمع آوری کمک های مردم، امروز اولین محموله کمک های غیر نقدی بشر دوستانه هلال احمر ایران از طریق مرز هوایی به مصر اعزام می شود.

وی افزود: این محموله که شامل 700 دستگاه چادر،‌7 هزار تخته پتو، 4 هزار زیرانداز، 20 هزار کنسرو و 35 تن اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی است با یک دستگاه بویینگ 747 باری عازم مصر خواهد شد.

وی ادامه داد: این محموله همراه با دو پزشک و یک نفر از مرکز امور بین الملل به منظور ارزیابی زمینه‌های همکاری بهداشتی و درمانی در غزه اعزام خواهند شد.

به گفته محمدی عراقی ارسال این محموله با هماهنگی وزارت خارجه ایران  و وزارت خارجه مصر مجوز پرواز گرفته و با هماهنگی هلال احمر مصر و فلسطین انتقال محموله به رفح و پس از آن به غزه صورت خواهد گرفت.

وی همچنین از آمادگی کشور برای ارسال محموله های دیگر به غزه خبر داد و گفت: البته این اولین کمکی نیست که در جنگ اخیر غزه از طرف ایران صورت گرفته بلکه با هماهنگی های صورت گرفته با هلال احمر فلسطین و کمیته صیلب سرخ در سه مرحله شش میلیارد ریال کمک نقدی برای تهیه اقلام دارویی وتجهیزات ارسال شده بود.

وی در ادامه با اشاره به انهدام 47 دستگاه آمبولانس در جنگ اخیر غزه گفت: هماهنگی‌ها نسبت به تهیه و ارسال وسیله نقلیه امدادی و سایر تجهیزات پزشکی در حال انجام است که در مراحل بعدی صورت خواهد گرفت.

معاون امور بین الملل و حقوق بشر دوستانه جمعیت هلال احمر ایران اظهار کرد: همچنین تلاش کردیم تا تعدادی از مجروحین غزه را برای مداوا به کشور بیاوریم که طرف مصری واکنش مثبتی دراین خصوص نشان نداد اما همچنان آمادگی انتقال مجروحان غزه را به کشور داریم.


منبع: ایلنا
نظرات بینندگان