arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۵ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳

غرضی: عربستان از 100 سال پیش به دنبال طرح مساله خلیفه‌گری در جهان اسلام است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک فعال سیاسی با بیان اینکه عربستان 100 سال پیش در برنامه‌ریزی‌های خود طرح خلیفه‌گری پادشاه عربستان بر جهان اسلام را پیش‌بینی کرده بود، گفت: عربستان به هر شکل ممکن به دنبال اجرای طرح خود است و چنانچه قدرت سیاسی تکامل یافته‌ای پیدا کند حتما کار خود را انجام می‌دهد.

سیدمحمد غرضی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به طرح وهابیون عربستان برای نبش مضجع مطهر پیامبر اسلام (ص)، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، عربستان بحث خلیفه‌گری را مطرح کرد و بر اساس همین طرح وهابیت با کمک گروه‌های تروریستی طرح خلیفه‌گری را در کشورهای دیگر مطرح می‌کردند.

وی با بیان اینکه بن‌لادن، طالبان و داعش از جمله حامیان طرح خلیفه‌گری هستند، اظهار کرد: عربستان به دنبال این است تا با طرح مساله خلیفه‌گری در جهان اسلام پادشاه عربستان را به عنوان خلیفه کل مسلمین جهان تعیین کند تا وی بتواند در سطح جهان فرماندهی کند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه عربستان و وهابیون اخیرا با شکست‌های متعددی روبرو شده‌اند، گفت: عربستان از 100 سال پیش به دنبال طرح مساله خلیفه‌گری در جهان اسلام است. زمانی که انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید عربستان در تلاش بود تا با استفاده از حمایت‌های غرب بر کل منطقه حاکم شود و بحث خلیفه‌گری را رواج دهد اما اخیرا که این طرح زیر سوال رفته است و به نوعی شکست خورده محسوب می‌شود وهابیون عربستان در تلاشند تا با طرح مسائلی از جمله نبش مرقد مطهر پیامبر (ص) گرفتاری‌ها و شکست‌های قبلی خود را پوشش دهند.

غرضی با تاکید بر اینکه زیارت اهل قبور یکی از سنت‌های حسنه دین مبین اسلام به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام نیز همواره به اهل قبور اهمیت می‌دادند و در قرآن نیز بارها بر اهمیت زیارت اهل قبور تاکید و اشاره شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تصمیمات سیاسی پشت طرح وهابیون برای نبش قبر پیامبر (ص) وجود دارد، گفت: این افراد به واسطه شکست‌های پیاپی که متحمل شده‌اند و همچنین به دلیل قدرت سیاسی ایران در منطقه به دنبال طرح مسائل جدیدی هستند تا مسلمانان را به جان یکدیگر بیندازند اما همان‌طور که مردم در مقابل طرح بن‌لادن و طالبان و داعش ایستادند با این طرح نیز موافقت نمی‌کنند و بار دیگر طرح وهابیون با شکست مواجه می‌شوند.

این فعال سیاسی همچنین با تاکید بر اینکه عربستان نمی‌تواند اعتقادات خود را جانشین اعتقادات مسلمانان جهان کند، اظهار کرد: عربستان به دنبال بهره‌برداری‌های سیاسی از طرح موضوع نبش مرقد مطهر پیامبر (ص) است و مطمئنا زمانی که بهره‌برداری‌های خود را انجام دهد اعمال خود را نیز انجام می‌دهد.

غرضی با اشاره به اقدام وهابیون برای تخریب قبور مطهر امامان شیعه در گذشته، اضافه کرد: وهابیون در گذشته نیز زمانی که قبور امامان شیعه را تخریب کردند قصد تخریب قبر پیامبر اسلام را نیز داشتند اما با عکس‌العمل شدید جهان اسلام مواجه شدند و تصمیم به عقب‌نشینی گرفتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح خلیفه‌گری از 100 سال پیش در عربستان مطرح بوده است و آنها به هر شکل به دنبال اجرای این طرح هستند و چنانچه عربستان قدرت سیاسی تکامل یافته‌ای پیدا کند حتما اقدامات خود را انجام می‌دهد.


منبع: ایسنا
نظرات بینندگان