arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۳۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳

قتل پسر جوان توسط دختر شیشه ای

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دختر 18 ساله که بر اثر توهم مصرف شیشه پسر مورد علاقه خود را به قتل رسانده بود ، پس از 19 روز فرار دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شامگاه 17 مردادماه سال جاری ، از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره درگیری منجر به جرح به کلانتری 133 شهرزیبا ، در بلوار فردوس – خیابان بهار شمالی اعلام شد .
 
با حضور مأموران کلانتری در محل مشخص شد فردی به نام علیرضا 32 ساله بر اثر اصابت ضربه چاقو به ناحیه دست دچار جراحت شدید و پارگی عروق شده که بلافاصله هماهنگی های لازم انجام و از سوی اورژانس به بیمارستان منتقل می شود .
 
در همان تحقیقات مقدماتی مشخص می شود که درگیری مابین دختر جوانی به نام مهسا و علیرضا صورت گرفته و مهسا پس از مجروح نمودن علیرضا ، از محل متواری شده است .
 
در شرایطی که پرونده مقدماتی با موضوع نزاع و درگیری تشکیل و در کلانتری در حال رسیدگی بود ، از طریق بیمارستان به کلانتری اعلام شد که به علت شدت جراحت وارده ، علیرضا فوت کرده است با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور قاضی جمشیدی ، بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده برای ادامه رسیدگی و دستگیری متهم در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار می گیرد .
 
با آغاز رسیدگی به پرونده در اداره دهم ، کارآگاهان به محل درگیری واقع در یک مجتمع مسکونی مراجعه و اطلاع پیدا کردند که درگیری در خانه یکی از دوستان مهسا به نام سولماز 21 ساله صورت گرفته است .
 
در تحقیقات از سولماز مشخص شد که وی قصد جابه جایی خانه استیجاری خود را داشته و به همین علت با دوست خود "مهسا" تماس گرفته و از او برای کمک به بسته بندی اسباب و اثاثیه خانه دعوت کرده بود که در روز درگیری نیز مهسا به همراه مقتول و برای کمک در بسته بندی وسایل ، به منزل سولماز مراجعه کرده بود.
 
سولماز در اظهاراتش و در خصوص نحوه شروع درگیری به کارآگاهان گفت : پس از پایان کار بسته بندی اسباب و اثاثیه ، در حال گردو خوردن بودیم که مهسا از علیرضا درخواست کرد تا از خانه خارج شود . ناگهان درگیری لفظی مابین آنها شروع و مهسا با چاقویی که در دست داشت ، ضربه ای به دست علیرضا زد و به سرعت از خانه خارج شد.
 
در ادامه رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مهسا پس از درگیری از تهران خارج و به منزل یکی از دوستان خود در کرج رفته است. بلافاصله این محل شناسایی ، در تحقیقات از این محل مشخص می شود که دوست مهسا پس از اطلاع از موضوع درگیری ، مهسا را از خانه بیرون کرده است .
 
سرانجام با شناسایی مخفیگاه "مهسا" در منزل یکی از بستگانش واقع در غرب کشور ، کارآگاهان اداره دهم با اخذ نیابت قضایی اقدام به دستگیری مهسا 18 ساله در تاریخ پنجم شهریور و انتقال وی به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ کردند.
 
با آغاز تحقیقات از مهسان ، وی در اعترافات خود عنوان کرد که پس از مصرف شیشه اقدام به ارتکاب جنایت کرده است.

وی در اعترافاتش گفت : پس از پایان کار بسته بندی اسباب و اثاثیه خانه ، با سولماز اقدام به کشیدن شیشه کردیم و این در حالی بود که علیرضا پس از خرید غذا وارد خانه شده بود . در شرایطی که در توهم مصرف شیشه قرار داشتم به علیرضا گفتم که دیگر با او کاری ندارم و از وی خواستم تا از خانه خارج شود که همین موضوع باعث درگیری ما دو نفر شد . علیرضا پیش از این نیز مرا بارها مورد ضرب و شتم قرار داده بود و حتی یک بار نیز به علت آسیب شدیدی که از ناحیه بینی دیده بودم از وی شکایت کردم که در کلانتری به او رضایت دادم . با توجه به سابقه ضرب و شتم از سوی علیرضا ، زمانیکه وی به سمتم آمد تا با من درگیر شود با چاقو ضربه ای به دست او زده و از خانه خارج شدم .
 
در ادامه تحقیقات و بررسی سوابق متهم مشخص شد که وی علاوه بر سابقه مصرف موادمخدر ، دارای سابقه دستگیری به اتهام سرقت نیز بوده و بر اساس اعترافات خود متهم ، وی از سن 12 سالگی مصرف موادمخدر را آغاز کرده و آشنایی وی با سولماز نیز از طریق مصرف موادمخدر بوده است .
 
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .
نظرات بینندگان