arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۹ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳

عراقچی: درباره دستیابی به توافق جامع هسته ای خوش بین هستیم/ احتمال تمدید مذاکرات وجود ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تلاش طرف های حاضر در مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 تاکید کرد برنامه هسته ای ایران صلح آمیز بوده و صلح آمیز خواهد ماند.

به گزارش مهر، معاون وزیر خارجه ایران و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران و کشورهای گروه 1+5 در گفتگو با شبکه تلویزیونی فرانس 24 به تشریح ماهیت برنامه هسته ای ایران و آینده مذاکرات هسته ای پرداخت. وی با بیان اینکه ایران درباره دستیابی به توافق هسته ای خوش بین است تاکید کرد در مورد حسن نیت آمریکا تردید وجود دارد.

وی گفت: دو طرف برای رسیدن به این توافق جدی هستند. برخی خواسته ها مغایر با روح توافق ژنو است با این حال ما سعی می کنیم به آنها توجه کنیم. عراقچی در پاسخ به سوالی در مورد تحریم های جدید آمریکا علیه ایران اظهار داشت: برداشت های مختلفی در مورد توافق ژنو نسبت به آمریکایی ها داریم، آنها می گویند تحریم های جدید ادامه تحریم های پیشین علیه ایران بوده است، با این حال این اقدام خلاف توافقات قبلی طرفین است.

وی افزود: ما همچنان خوشبینانه در پشت میز مذاکرات حضور یافته و مصمم به توافق بوده و معتقدیم می توانیم به تمام مسائل پاسخ دهیم. ما ایده های جدیدی داریم که می تواند سبب دستیابی به توافق جامع هسته ای شود.

به گفته معاون وزیر خارجه ایران، برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است و صلح آمیز باقی خواهد ماند. وی در عین حال یادآور شد احتمال بسیار کمی وجود دارد مذاکرات بیش از این تمدید شود با این حال امیدواریم پیش از پایان مهلت، این مذاکرات به نتیجه برسد.

عراقچی همچنین تاکید کرد: ما تصویر روشنی از نتیجه مذاکرات در ذهنمان داریم و معتقدیم توافق دست یافتنی است، در تمام موارد شانس دستیابی به توافق وجود دارد.

نظرات بینندگان