arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۳ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۳

طنز: انتشار تصاویر خصوصی هنرمندان ایرانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

iCloud یک سرویس‌ بایگانی اینترنتی است مربوط به شرکت اپل که همه آنهایی که گوشی آیفون دارند می‌توانند از آن استفاده کنند. به‌تاز‌گی iCloud بسیاری از چهره‌های سرشناس و بازیگران هالیوود هک شده است و عکس‌های خیلی خصوصی آنها به بیرون درز کرده است. این عکس‌ها آن قدر خصوصی بوده‌اند که حتی حیا دارم بگویم چقدر خصوصی بوده‌اند، همین قدر بدانید خیلی خصوصی بوده‌اند. البته طبیعی هم هست، هنرمندان غرب وحشی همه همین طور هستند و برهنگی را از مظاهر تمدن خود می‌دانند. هکر هم می‌دانسته است که فقط با هک کردن گوشی سلبیریتی‌های غربی می‌تواند چنین عکس‌هایی پیدا کند وگرنه مثلا در گوشی دیگر هنرمندان جهان از این چیزها پیدا نمی‌شود.

مثلا فکر می‌کنید اگر روزی موبایل هنرمندان و چهره‌های سرشناس ایرانی هک بشود چه عکس‌هایی از آنها منتشر می‌شود؟ به نظرم چیز دندان‌گیری دست هکر را نمی‌گیرد. شاید تصویر هنرمند در ساحل پاتایا با شلوارک رو بشود، یا عکس هنرمند در حال قلیان کشیدن یا مثلا چند ثانیه رقص در یک تولد یا عکس‌هایی با بابک زنجانی در حال نرد بازی کردن یا گفت‌وگو با او که آن هم چیزی را ثابت نمی‌کند. خیلی بد به قضیه نگاه کنیم ممکن است عکس هنرمند با چند نفر خارجی بدحجاب یا ایرانی خارج‌نشین شل‌حجاب و یا کلا آدم‌های بی‌حجاب به دست هکر بیفتد که آن هم تقصیر هنرمند نیست. همین. ما ایرانی‌ها زیاد اهل ثبت خاطره نیستیم. بیشتر ترجیح می‌دهیم خاطرت‌مان را ذهن نگه داریم تا توی گوشی. البته گاهی اتفاق افتاده است که عکسی از کسی منتشر نشده اما فیلم کاملش درآمده است. این طوری هم می‌شود گاهی.

به هر حال اینجا این طوری نیست که اگر بلوتوث آدم درآمد پلیس دنبال هکر بگردد،‌ اینجا اول یقه طرف را می‌گیرند. هم مردم، هم مسوولین.

باقی بقای‌تان!

منبع: ایسنا
برچسب ها: اپل ، گوشی ، هک ، حجاب
نظرات بینندگان