arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۵ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۳

پیشنهاد نوری المالکی برای آغاز جنگ جهانی از عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر سابق عراق با بیان اینکه روزهای آتی ثابت می‌کنند که عراق گورستان گروه داعش خواهد شد، خطاب به کشورهای جهان گفت: اگر خواهان جنگ جهانی علیه تروریسم هستید پس باید از عراق آغاز کنید.

  به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، نوری مالکی، نخست وزیر سابق عراق که اکنون به شکل موقت اداره کشور را بر عهده دارد در سخنانی ضمن قدردانی از پارلمان به خاطر اختصاص جلسه امروز (چهارشنبه) به بحث و گفت‌وگو در خصوص قربانیان پایگاه اسپایکر و بررسی آن، خواهان پیگیری جدی این مساله شد.

وی تاکید کرد: قطعنامه شورای امنیت و آمادگی بسیاری از کشورها برای حمایت از عراق و پاکسازی آن از گروه "دولت اسلامی" (داعش) با تلاش ملت عراق و به خاطر اراده عراقی‌ها بوده است.

وی خطاب به رهبران کشورهای جهان گفت: اگر خواهان جنگ جهانی علیه تروریسم هستید باید این اقدام را از عراق آغاز کنید.

مالکی تصریح کرد: روزهای آتی ثابت خواهند کرد که عراق گورستان داعش خواهد بود و این گروه پس از آزادسازی برخی مناطق در صلاح الدین در حال حاضر عقب نشینی از موصل را آغاز کرده است.

وی افزود: منطقه آمرلی رمز قهرمانی و پایداری مردم عراقی بود که شایسته هرگونه قدردانی هستند و باید تمامی عراقی‌ها نیز اینگونه باشند. آمرلی باید دوباره بازسازی شود.

وی با بیان اینکه در جنایت اسپایکر تنها غیرنظامیان قربانی شدند گفت: دولت توانسته برخی عاملان این جنایت را شناسایی کند.

مالکی همچنین اعلام کرد که کابینه عراق تصمیم گرفته تا ساکنان منطقه آمرلی در استان صلاح الدین را مشمول برخورداری از امتیازات آوارگان کند.

وی ضمن اعلام رسیدن دارو، مواد غذایی و سوخت به ساکنان آمرلی، گفت: کابینه همچنین اعلام کرده که اموالی به بازسازی آمرلی اختصاص داده می شود.

همچنین حیدر العبادی، نخست وزیر مکلف عراق تاکید کرد: جنایت اسپایکر بدون مجازات باقی نخواهد ماند و عاملان این جنایت مجازات خواهند شد.

وی افزود: ما تمام تلاش خود را برای تحت پیگرد قرار دادن جنایتکاران انجام می‌دهیم. این رخداد نشان داد کسانی که مرتکب چنین جنایتی شده‌اند از روی وحشی‌گری دست به چنین اقدام بزدلانه‌ای زدند.

عبادی همچنین از کمیته‌هایی که در حال بررسی این جنایت هستند خواست تا هرچه سریعتر به فعالیت خود پایان دهند و همگان باید بدانند که ریختن خون عراقی‌ها بدون مجازات باقی نمی‌ماند. ما تمام تلاش خود را برای حفظ امنیت و کرامت عراقی‌ها به کار می‌گیریم.


منبع: ایسنا
نظرات بینندگان