arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۰۰۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۱ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۳

لندن: اختیارات بیشتر برای اسکاتلند درصورت مستقل نشدن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رویترز گزارش داد : تنها چند روز مانده به آغاز همه پرسی استقلال اسکاتلند،‌ وزیر دارایی انگلیس اعلام کرد اختیارات بیشتری به ادینبرو (مرکز اسکاتلند) تفویض خواهد شد اگر اسکاتلندی ها به استقلال رای منفی دهند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، پس از اعلام نتایج نظرسنجی ها و مشخص شدن گرایش مردم اسکاتلند به استقلال، دولت انگلیس وعده داد اگر مردم رای منفی به استقلال بدهند اختیارات بیشتری به ادینبرو تفویض خواهد کرد. جورج آزبورن، وزیر دارایی انگلیس، امروز، یکشنه، اعلام کرد درروزهای آتی طرح هایی ارائه خواهد شد که به اسکاتلندی ها در مالیات، هزینه ها و بودجه رفاهی خودمختاری خواهد داد.

سخنان آزبورن در حالی مطرح شد که نتایج نظرسنجی روزنامه ساندی تایمز نشان می دهد طرفداران استقلال نخستین بار اکثریت به دست آوردند.

آزبورن در گفتگو با بی بی سی گفت:«در روزهای آینده طرحی اجرا خواهد شد که به اسکاتلند اختیارات بیشتری تفویض می کند؛ اختیار بیشتر در حوزه مالیات، هزینه ها و رفاه عمومی. اجرای این طرح به مجرد اعلام رای منفی به استقلال آغاز خواهد شد.»

 آزبورن تاکید کرد بدین ترتیب اسکاتلندی ها هم از خطرات استقلال پرهیز می کنند و هم در تعیین سرنوشت خود اختیار بیشتری خواهند داشت.
نظرات بینندگان