arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۳ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۳

محسنی اژه ای: معاون حقوقی حلقه وصل قوه قضاییه و قوای دیگر است

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه یک قاضی زمانی می‌تواند به حق قضاوت کند که ملتزم به قانون باشد، گفت: فوق‌العاده مهم است که معاونت حقوقی قوه قضاییه در تدوین قوانینی که مطابق با حق، فرهنگ و نظام اسلامی باشد و بتواند منافع فرد و جامعه را تامین کند، تلاش جدی داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون اول قوه قضاییه بر اهمیت نقش و جایگاه معاونت حقوقی قوه قضاییه تاکید کرد.

به گزارش انتخاب؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه معاونان قدیم و جدید قوه قضاییه ضمن آرزوی سلامتی برای رهبر انقلاب، اظهار کرد: این جلسه برای تقدیر و ارج نهادن به زحمات دو مدیر خدوم،‌ دلسوز و موفقی که از مسئولیت و سمتی به مسئولیتی دیگر منتقل می‌شوند، برگزار شده است.

وی ادامه داد: مسئولیت معاونت حقوقی قوه قضاییه را جناب آقای حجت‌الاسلام رازینی سالیان سال عهده‌دار بودند و امروز به دیوان عالی کشور منتقل می‌شوند تا نظام از همه تجربیات این بزرگوار بهره‌مند شود.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه جناب دکتر خداییان از امروز مسئولیت سمت معاونت حقوقی را عهده‌دار می‌شوند، گفت: سال‌های زیادی است که در خدمت جناب آقای رازینی هستیم. ایشان شخصیتی فاضل، مخلص،‌ بااستعداد، بدون ادعا و تکلف، بی‌اعتنا به مظاهر دنیوی و با یک سابقه طولانی مجاهدت در طول این سی و چند سال انقلاب است.

وی گفت: حجت‌الاسلام رازینی در کارنامه خود در جهت تقویت مبانی انقلاب و مبارزه با ضد انقلاب صفحات بسیار درخشانی دارند. رازینی چه در دادسرای ویژه روحانیت و چه در دادگاه‌های انقلاب و دادگستری پرونده روشنی برای مبارزه با انحرافات دارند. جناب آقای رازینی کمتر از 30 سال داشت که مسئولیت سازمان قضایی نیروهای مسلح را عهده‌دار شد و تحولی جدی در آنجا ایجاد کرد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: جناب آقای رازینی سالیان سال با حکم امام (ره) و بعد از آن رهبر انقلاب، ریاست دادگاه ویژه روحانیت طی سالیان متمادی عهده‌دار بود. ریاست دادگستری استان تهران و دیوان عدالت اداری نیز از دیگر مسئولیت‌های ایشان بود.

محسنی‌اژه‌ای گفت: حجت‌الاسلام رازینی در طول چند سال گذشته در معاونت حقوقی قوه قضاییه زحمات زیادی کشیده‌اند و من به سهم خودم از طرف آیت‌الله آملی لاریجانی از همه زحمات ایشان تشکر می‌کنم.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: بدیهی است که باید نکات مثبت و تجربیات قبل مورد استفاده قرار گیرد و البته نباید به گذشته بسنده کنیم؛ زیرا باید تلاش کنیم که وضع‌مان بهتر شود.

وی ضمن معرفی ذبیح‌الله خداییان به عنوان معاون حقوقی قوه قضاییه، گفت: جنای آقای خداییان نیروی مخلص، وفادار، دارای بینیش حقوقی و قضایی و از جمله کسانی هستند که از پله اول شروع کردند و به این مرحله رسیدند. ایشان هم سابقه تدریس در دانشگاه و هم تجربه مدیریت در دستگاه قضایی و امر قضا را دارند و امیدواریم که ان‌شاءالله از تجربیات گذشتگان خوب استفاده کنند و آنچه که به نفع نظام است را پیش ببرند.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اهمیت معاونت حقوقی قوه قضاییه گفت: هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند به رشد و سعادت برسند مگر اینکه ملتزم به قانون باشد. ما نمی‌توانیم جامعه‌ای سالم، پویا، همراه با امنیت و سعادتمند داشته باشیم مگر اینکه قانونی مترقی داشته و به آن ملتزم باشیم.

محسنی‌اژه‌ای گفت: نظام هستی بر مدار قانون و حق بنا شده است و انسان که اشرف مخلوقات است برای رسیدن به کمال حدودی دارد که اگر در این حدود تعیین شده از سوی پروردگار حرکت کرد به سعادت می‌رسد و اگر از این چارچوب تجاوز کرد به مطلوب نمی‌رسد.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه نمی‌توان به عدالت رسید مگر اینکه به قانون ملتزم باشیم، گفت: قانونی می‌تواند انسان را به سعادت برساند که قانونگذارش انسان را خوب بشناسد و این قانونی است که مبتنی بر وحی باشد.

وی اظهار کرد:‌ ایرادی ندارد که ما از تجربیات دنیا استفاده کنیم و قوانین دیگر را هم ببینیم اما چیزی که باعث رسیدن به سعادت است قانونی است که توسط خداوند متعال وضع شده است.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه یک قاضی زمانی می‌تواند به حق قضاوت کند که ملتزم به قانون باشد، گفت: فوق‌العاده مهم است که معاونت حقوقی قوه قضاییه در تدوین قوانینی که مطابق با حق، فرهنگ و نظام اسلامی باشد و بتواند منافع فرد و جامعه را تامین کند، تلاش جدی داشته باشد.

محسنی‌اژه‌ای افزود: معاونت حقوقی تکلیف بسیار مهمی بر عهده دارد و آن این است که تلاش کند که هم قوانین خوب و مطابق با اسلام تدوین شود و هم حلقه وصلی بین قوه قضاییه و دو قوه دیگر باشد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: یکی از معاونت‌هایی که بیشترین ارتباط را دارد و می‌تواند زمینه هماهنگی قوه قضاییه با دو قوه دیگر را فراهم کند معاونت حقوقی قوه قضاییه است.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان