arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۰۲۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۳ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
سیدحسن خمینی:

می‌گویند «امام برای غلبه بر هوای نفس خود، بر روی هندوانه نمک می‌پاشیدند و می‌خوردند»، امامی که من می‌شناختم اینطور نبود/باید ایشان را همانطور که بود، بشناسانیم

آیت الله سیدحسن خمینی در این دیدار ضمن مطرح کردن توصیه‌هایی به فعالان رسانه‌ای حاضر در مراسم، بر لزوم شناساندن ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) به نسل سوم و چهارم تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


جمعی از مدیران و دست‌اندرکاران شبکه مجازی «آستان» شب گذشته (دوشنبه) با آیت الله سیدحسن خمینی دیدار کردند.

به گزارش «انتخاب»، در این دیدار که در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد، حجج اسلام سیدیاسر و سیدعلی خمینی نیز حضور داشتند.

آیت الله سیدحسن خمینی در این دیدار ضمن مطرح کردن توصیه‌هایی به فعالان رسانه‌ای حاضر در مراسم، بر لزوم شناساندن ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) به نسل سوم و چهارم تاکید کرد.

یادگار امام اظهار کرد: حتماً شنیده‌اید که می‌گویند امام(ره) برای غلبه بر هوای نفس خود، بر روی هندوانه نمک می‌پاشیدند و می‌خوردند. این کار عقلانی نیست. امامی که من می‌شناختم اینطور نبود و چنین کاری نمی‌کرد. باید امام را همانطور که بود به نسل امروز و آینده بشناسانیم.

وی در ادامه خطاب به گردانندگان سایت آستان، گفت: باید مراقب باشید که درگیر روزمرگی نشوید و نشاطی را که لازمه یک رسانه پویاست، حفظ کنید. آگاه‌سازی جامعه در کنار گردآوری نسل‌های جدیدتر جامعه حول نام و نشان امام، از اهدافی است که باید در این سایت دنبال شود.

آیت الله سیدحسن خمینی اضافه کرد: درباره موضوعات مهم روز، از کارشناسان، همراهان و دوستداران امام سوال کنید که اگر امام امروز در قید حیات بودند، نظرشان درباره فلان موضوع چه بود. ایرادی ندارد اگر در این راستا نظرات متنوع، متفاوت و گاه مخالفی با یک موضوع بیان شود. مردم باید از نظرات مختلف آگاه شوند.

پیش از سخنان نوه امام(ره)، مسئولان شبکه مجازی آستان - وابسته به معاونت فرهنگی حرم امام خمینی(ره) - گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه کردند.

حمیدرضا سرمد سعیدی - مدیرمسئول شبکه مجازی آستان - با ارائه گزارشی از روند طی شده طی ماه‌های اخیر، گفت: این مجموعه به دو بخش سایت حرم و شبکه مجازی تقسیم می‌شود که در بخش اول اخبار مربوط به حرم امام خمینی(ره)، روایت‌هایی از شخصیت و ویژگی‌های امام(ره) و نیز بیت شریف ایشان ارائه خواهد شد و در بخش دوم، فضایی نظیر یک شبکه مجازی اما با محوریت پرونده‌های موضوع‌محور برای بحث و تبادل افکار کارشناسان و مخاطبان فراهم می‌شود.

وی همچنین با اشاره به رونمایی از نسخه آزمایشی شبکه مجازی آستان در 13 بهمن سال گذشته که با حضور سیدحسن خمینی و حسن روحانی رئیس‌جمهور انجام شد، از آغاز بکار نسخه اصلی این سایت طی مراسمی رسمی در روزهای آتی خبر داد.

در ادامه، مدیر بخش فنی، سردبیر شبکه مجازی آستان،مسئول کمیته راهبردی، مسئول کمیته علمی و مسئول کمیته دانشجویی گزارشی از فعالیت‌های حوزه‌های مربوطه ارائه کردند.

در پایان این مراسم، نماز جماعت مغرب و عشا به امامت آیت الله سیدحسن خمینی اقامه شد.
نظرات بینندگان