arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۰۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۱ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۳

رییس دادگستری استان تهران:به زودی تیم‌های مدیریتی به واحدهای قضایی مراجعه می کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: سلامت همه ارکان جامعه در گرو استقلال، اقتدار و سلامت قوه قضاییه است و دستگاه قضایی چنانچه بخواهد در این عرصه موفق شود باید درون قوه از عیوب و اشکالات مبرا باشد.

غلامحسین اسماعیلی در نشست شورای مدیران دادگستری استان تهران، ضمن تبریک ایام ولادت باسعادت حضرت امام رضا(ع) با اشاره به فرازی از خطبه 216 نهج‌البلاغه اظهار کرد: قرار گرفتن در مناصب دولتی، حقوق و تکالیفی به دنبال دارد و از آنجایی که ما در یک نظام اسلامی خدمت می‌کنیم باید توجه داشته باشیم که بخش عمده‌ای از حقوق و تکالیفی که بر عهده‌ ماست، شرعی بوده و از ناحیه خداوند متعال وضع شده است و ما صرفا با تکالیف قراردادی مواجه نیستیم.

وی ادامه داد: لذا باید در احساس تکلیف مضاعف در رعایت حقوق و مقررات کوشا باشیم و بدانیم که در صورت رعایت متقابل حقوق و تکالیف کارگزاران و مردم نسبت به یکدیگر حق عزت یافته و اسلام تبلور پیدا می‌کند و عدالت و سنت‌های پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) به اجرا درآمده و جامعه اصلاح می‌شود و ثمره عینی آن استمرار و بقاء حکومت اسلامی خواهد بود و ثمره بعدی اینکه ناامیدی دشمنان را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود افزود: بحمدالله دوره جدید مدیریت قوه قضاییه با انتصاب مجدد حضرت آیت‌الله آملی لاریجانی آغاز شده و باید گفت که دوره اول ریاست ایشان بر قوه قضاییه همچنان که از متن ابلاغیه مقام معظم رهبری برمی‌آید در ابعاد مختلف موفقیت آمیز بوده؛ چرا که معظم له در حساس‌ترین شرایط کشور مسئولیت سنگین و خطیر دستگاه عدلیه را پذیرفتند و پس از گذشت 5 سال امروز آرامترین و امن‌ترین شرایط را شاهد هستیم و البته طی این مسیر دشوار در سایه تلاش‌ها و زحمات ارزشمند همکاران قضایی و اداری در رده‌های مختلف بوده که جای بسی شکرگزاری به درگاه خداوند دارد.

وی گفت: همکاران ما در دادگستری استان تهران زحمات زیادی کشیده‌اند و کارهای فراوانی صورت گرفته است که بعضا با مجموع اقدامات سایر استانها برابری می‌نماید. ناگفته نماند که پرونده‌های این دادگستری از حیث کیفیت فوق‌العاده پیچیده و ملی هستند و دارای اهمیت خاصی می‌باشند که اقدامات و تلاش‌های همکاران محترم در استان تهران جای تقدیر وتشکر دارد.

رییس کل دادگستری استان تهران در ادامه با تاکید مجدد بر اهمیت سلامت دستگاه قضایی و ارتقاء کارآمدی آن اظهار کرد: بحمدالله ایران اسلامی امروز در جامعه بین‌الملل مهم و تاثیر گذار است و انقلاب اسلامی برای بسیاری از مردم در جهان نمونه و الگو به شمار می‌رود. در عرصه‌ امور داخلی کشور نیز بایستی در خصوص سلامت جامعه و برخورد با بی‌عدالتی‌ها و همچنین اجرای عدالت تلاش‌های بیشتری صورت گیرد تا از این حیث هم بهترین الگو باشیم.

وی گفت: سلامت همه ارکان جامعه در گرو استقلال، اقتدار و سلامت قوه قضاییه است و دستگاه قضایی چنانچه بخواهد در این عرصه موفق شود باید درون قوه از عیوب و اشکالات مبرا باشد و شاخصه مهم در این رابطه التزام عملی دادگستری و قضات به قانون و اجرای آن است؛ در این راستا بار دیگر به موضوع مهم رعایت نظم و انضباط اداری تاکید می‌کنم و روی این قضیه کاملا جدی هستم.

اسماعیلی اظهار کرد: از نشانه‌های موفقیت مدیر در یک مجموعه وجود نظم و انضباط در عرصه‌های مختلف آن مجموعه است، البته این موضووع می‌تواند از حیث محتوایی و یا شکلی مورد نقد همکاران قرار گیرد، لکن به طور قطع با اصل رعایت نظم هیچکس مخالف نیست؛ بنابراین لازم است کلیه مدیران در مجموعه‌های زیر نظر خود به این امر تاکید نموده و به طور دوره‌ای گزارشی از میزان تحقق مراتب مذکور را اعلام کنند.

وی افزود: به زودی تیم‌های مدیریتی به واحدهای قضایی مراجعه و نسبت به ورود و خروج همکاران نظارت و بازرسی خواهند نمود. همانطور که قبلا اشاره شد نظارت بدوا در جهت صیانت از خود همکاران بوده و البته در مرحله‌ای نیز برخوردبا متخلفین احتمالی است، البته به غیر از نظم و انضباط و ارتقاء سلامت، اهداف دیگری از قبیل ساماندهی اجرای احکام رسیدگی به پرونده‌های مسن، کاهش اطاله در رسیدگی و ... نیز در زمره برنامه‌های دادگستری قرار دارد که در هر یک از این موارد اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران در پایان سخنان خود به ضرورت پاسخگویی محتوایی مدیران واحدهای قضایی و ستادی به مکاتبات استان و اطلاع رسانی به موقع راجع به پرونده‌های مهم و همچنین جدی گرفتن جلسات به ویژه شورای مدیران تاکید نمود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان