arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۰۴۰۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۱ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۳

رونمایی مدل اسپورت جدید مرسدس بنز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرسدس بنز در راستای هدف خود برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین سازنده خودروهای لوکس در جهان به معرفی خودروی اسپورت جدیدی با قیمتی حدود نصف مدل قبلی برای جذب طرفداران پورشه اقدام کرد.

  مرسدس جی تی که در آفالترباخ آلمان معرفی شد، با قیمتی که از حدود 100 هزار یورو (129 هزار دلار) آغاز می‌شود، جایگزین مدل اس ال اس 225 هزار یورویی می‌شود.

قیمت ارزان‌تر مدل جدید به معنی بی‌توجهی مرسدس به عملکرد نبوده است به طوریکه این خودرو با ظرفیت دو سرنشین، قدرت و شتاب سریع‌تری نسبت به پورشه 911 دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مرسدس بنز پس از اینکه اس ال اس برای جذب خریداران بسیار گران از آب درآمد، حجم بالاتر فروش را با قیمت پایین‌تر برای خودروی جدید خود در نظر گرفته است. دیتر تسچه، مدیرعامل دایملر مدل‌های کامپکت جدیدی مانند سی ال ای را عرضه کرده تا این دیدگاه را که مرسدس خودروی افراد سن بالا است را تغییر دهد.

استراتژی این شرکت جلو زدن از بی ام و و آئودی فولکس واگن برای تبدیل شده به بزرگ‌ترین برند لوکس جهان تا پایان دهه جاری است.

مدل جدید مرسدس بنز مجهز به موتور تازه طراحی شده وی 8 با قدرت 462 اسب بخار است که اجازه می‌دهد خودرو در مدت کمتر از چهار ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد در حالیکه مدل اسپورت 911 پورشه با موتور 350 اسب بخار در 4.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

جی تی با حداکثر سرعت 304 کیلومتر در ثانیه می‌تواند براند که از این نظر تنها 911 بالاتر از این خودرو قرار داد. فروش مدل اس جی تی در اکتبر و چند ماه قبل از عرضه مدل اصلی شروع می‌شود.

موسسه تحقیقات بازار آی اچ اس برآورد کرده است جی تی بیش از دو برابر اس ال اس فروش خواهد کرد با این همه حجم فروش آن کمتر از خودروهای اسپورت پیشرفته دیگری مانند 911 و اف تایپ جگوار خواهد بود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: مرسدس ، بنز ، لوکس ، مدل
نظرات بینندگان