arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۰۵۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۳

ابتکار: وضعیت محیط زیست ناگوار است/مازندران پرچالشترین استان کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معصومه ابتکار پیش از ظهر پنجشنبه در نشست با محیط بانان و کارشناسان محیط زیست مازندران در سالن کنفرانس این اداره کل اظهار داشت : قبل از شروع به کار دولت تدبیر و امید برنامه محیط زیست تدوین و تهیه شده بود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور افزود : یکی از اولویتهای مهم برنامه محیط زیست دولت تدبیر و امید  حکمرانی محیط زیست در کشوراست.

وی با اشاره به این که وضعیت محیط زیست کشور بحرانی و ناگوار است افزود : یک بازنگری در محیط زیست کشور نشان داده که دولتهای قبل در کجا نتوانسته اند اقدامات و قوانین را به اجرا در آورند.

ابتکار با بیان این که در دولت جدید مسئولیا به این نتیجه رسیده اند که شرایط باید تغییر کند افزود : رئیس جمهور در این زمینه تدبیر و خرد را به دولت باز گرداند که  از محورای اصلی برنامه ها در این زمینه اصلاح و توانمند سازی ساختاری است که باید محیط زیست را اجرایی و عملیاتی کند.

وی با بیان این که در حفظ و حراست از محیط زیست ، سازمان محیط زیست تنها دستگاه مسول نیست افزود : این سازمان مسولیت را به دست گرفته اما باید توانمندیها متناسب با مسولیت باشد.

وی با اشاره به این که سازمان محیط زیست در سالهای اخیر از جهت توانمندی، تعداد پرسنل وضعیت معیشتی افول کرده است، تصریح کرد: این مهم در کنار توجه جدی دولت در دستور کار قرار گرفته است و رئیس جمهور پرچم دار وضعیت بهبود محیط زیست کشور است.

رئیس محیط زیست کشور تاکید کرد: یکی از خواسته های دولت در همه استانها برگزاری مدون جلسات در زمینه محیط زیست بوده است که در مدت یکسال اخیر عملیاتی نیز شده است.

معاون رئیس جمهورخاطر نشان کرد: برنامه های محیط زیست باید هدفمند بوده و در این زمینه نیز شورای راهبردی تشکیل گردد تا کارشناسان در همه سطوح برای محیط زیست برنامه خاص داشته باشند.

ابتکار گفت : قطعا یکی از جهت گیریهای ما تلاش برای ارتقاء سطح معیشتی پرسنل و محیط بانان محیط زیست است تا 35 درصد افزایش دستمزدی که در دولت قبل مطرح شد اجرایی شود.

ابتکاربا بیان این که امروز ماموریتهای محیط زیست ماموریتهای تخصصی و کارشناسی است  خاطر نشان کرد: سازمانی می تواند متعالی باشد که کارکنان آن از آموزشهای لازم و تخصصی برخوردار باشند و در جلسات بتوانند از محیط زیست منطقه خود دفاع کنند.

وی در ادامه افزود: کارکنان و محیط بانان باید توانمندیها و تخصص خود را مبتنی بر پژوهش و دانش روز بالا ببرندو پژوهش را جدی گرفته همچنین  با اساتید دانشگاهها و سازمانهای مردم نهاد در تعامل بوده و یک همکاری و نشاط متفاوتی را بادولت ایجاد کنند.

رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان این که مازندران یکی از پر چالشترین استانهای کشور است، تصریح کرد: همه مشکلات از پس ماند، انباشت و شیرابه زباله، آلودگی دریا و آلودگی جنگل برای این استان بحران ایجاد کرده است و ما در مرز بحران هستیم.

وی گفت: باید با یک حرکت جمعی که دولت تدبیر و امید ایجاد کرده است و با تعاول همه مدیران این فضا برای از بین بردن بحران محیط زیست فراهم گردد.

وی در ادامه افزود: همه مدیران ظرفیت انتقاد پذیری داشته باشند و یک حرکت درون زا از درون سازمان خود برای حفظ محیط زیست و خروج از بحران آغاز کنند.

معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان این که سلامت نفس برای ما بسیار مهم است افزود: ما به عنوان کارکنان دولت مامور شدیم تا وظیفه خود را انجام دهیم و در این راه نباید کم فروشی کنیم و کار را آلوده تحویل دهیم  چرا که این اصل حرکت است و سازمان انحراف از اصول را تحمل نمی کند.

وی در پایان گفت : این دوره دوره ائتلاف سازمانی در همه شاخصه ها ا و پایبندی به اصول حرفه ای کار و اخلاق است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسن
|
United States of America
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
0
3
اینقدر سیاست و حکومت بر همه چیز مقدم شده که داریم فراموش میکنیم مملکتی که محیط زیست رو به زوال و آلوده آب آلوده و طبیعت رو به تخریب دارد در آینده جایی برای زندگی نخواهد داشت که بتوان برای آن مردم دولت و حکومتی تشکیل داد.
نظرات بینندگان