arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۳

بررسی علل گرانی میوه در تهران از نگاه همشهری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سایت همشهری آنلاین وابسته به روزنامه همشهری (شهرداری تهران) روز دوشنبه در مطلبی به بررسی وضعیت گرانی میوه پرداخت و نوشت: گرانی و نابسامانی بازار میوه در تهران باعث شده از چندی پیش دستگاه های نظارتی برای تنظیم بازار و واقعی کردن قیمت ها وارد میدان شوند.

این مطلب که در صفحه اقتصاد روزنامه همشهری به نگارش درآمده می افزاید: درحالی که به گفته متولیان بازار میوه هم اکنون دست دلالان از بازار میوه کوتاه شده اما هنوز قیمت ها در شهر به سطح واقعی نرسیده و همچنان قیمت های چندبرابری حرف اول بازار میوه است.

در تازه ترین اقدام پس از مانور ساماندهی در میدان مرکزی میوه و تره بار، طرح آزمایشی ساماندهی بازار خرده فروشی در سطح شهر نیز آغاز شده و در این مرحله 3بازار شهرستانی، تجریش و نازی آباد مشمول این طرح هستند که بنا به گفته مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران ساماندهی بازار شهرستانی در میدان امام حسین به پایان رسیده است. مشاهدات میدانی خبرنگار همشهری نیز حاکی از ساماندهی این بازار و کاهش نسبی قیمت انواع میوه است. در این راستا شهروندان نیز رضایت خود را از اجرای این طرح اعلام کرده اما تأکید دارند که تداوم این وضعیت از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به استقرار کیوسک مشترک بازرسی دستگاه های نظارتی در بازار میوه و تره بار خیابان شهرستانی تهران به خبرنگار ما اعلام کرد، قیمت و کیفیت کنونی میوه در این بازار به قیمت های عمده فروشی نزدیک و این بازار به یکی از ارزان ترین بازارهای میوه باکیفیت مناسب تبدیل شده است.

محمد محمدی با بیان اینکه استقرار مأموران وزارت بهداشت، قاضی کشیک و نظارت مستمر سازمان تعزیرات بر این بازار موجب شده تا فروشندگان میوه نیز نسبت به تأمین اقلام عمده مورد نیاز از حجره داران معتبر میدان مرکزی با مهر، سربرگ رسمی و تأییدیه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت روی آورند، افزود: همچنین فروشندگان این مرکز با خرید اقلام مورد نیاز در ساعات پایانی شب به نرخ پایین تر، اکنون محصولاتی با قیمت ارزان و کیفیت بهتر را به مشتریان عرضه می کنند. به گفته وی اجرای این طرح در بازارهای میوه و تره بار میدان تجریش و نازی آباد تهران از چندی پیش آغاز شده و فروشندگان با رعایت نرخ سود مصوب 35درصدی خرده فروشی سعی در جلب رضایت مشتریان دارند.
نظرات بینندگان