arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۳ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۳

افزایش کمبود ویتامین D ایرانیان طی یک دهه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: میزان کمبود ویتامین D ایرانیان طی یک دهه گذشته بر خلاف انتظار افزایش نگران کننده داشته است به همین علت در طرح تحول سلامت در کنار قرص ‌آهن، اسید فولیک و کلسیم، ویتامین D نیز به صورت رایگان در شبکه بهداشتی روستایی و مناطق محروم توزیع می‌شود.

به گزارش فارس، رسول دیناروند دیشب در برنامه زنده باد زندگی سیما افزود: توزیع برخی مکمل ها به صورت رایگان یکی از اقداماتی است که در طرح تحول سلامت به زودی در شبکه بهداشتی کشور در روستاها و مناطق محروم آغاز می‌شود.

وی گفت: قرار است برخی مکمل‌ها شامل ویتامین D، آهن، اسید فولیک و کلسیم دی به صورت رایگان در شبکه بهداشتی کشور در اختیار افراد نیازمند به خصوص زنان باردار،کودکان و اقشار آسیب پذیر قرار گیرد.

دیناروند ادامه داد: بررسی های کشوری نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D در کشور ما بسیار شایع است و متأسفانه طی یک دهه گذشته با وجود اینکه کشور ما کشوری آفتابی است کمبود ویتامین D افزایش یافته است و ما در بررسی جدیدی که خیلی سریع انجام می شود به دنبال این هستیم که علت افزایش کمبود ویتامین D ایرانیان در این مدت چیست.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: علاوه بر این به دنبال غنی سازی مواد غذایی با ویتامین D هم هستیم و در حال بررسی هستیم که غنی سازی شیر یا ‌آرد با ویتامین D کدامیک بیشتر موثر است و غنی سازی یکی از این اقلام در ماههای آ‌ینده آغاز می شود.
نظرات بینندگان