arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۰۳۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۳ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۳

عضو تیم هسته ای ایران:کلیه تحریم ها باید لغو شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پاتریسیا آدام رئیس کمیسیون دفاعی مجلس ملی فرانسه که در رأس هیأتی به ایران سفر کرده بود با تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد .

در این ملاقات معاون اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه کشورمان درخصوص مذاکرات جاری ایران با کشورهای 1+5 اظهار داشت : در صورت وجود اراده سیاسی در کشورهای 1+5 جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد تا مذاکرات به نتیجه برسد و توافق جامع میان طرفین امضاء گردد.

وی افزود : انتظار جمهوری اسلامی ایران از کشورهای غربی در این مذاکرات ا ین است که براساس توافقات به عمل آمده و پس از امضای توافق جامع کلیه تحریم ها علیه ایران «لغو» گردد.

در این دیدار همچنین راه های گسترش همکاری های دوجانبه میان ایران و فرانسه به ویژه روابط پارلمانی میان دو کشور مورد بررسی قرار گرفت .

خانم آدام نیز ضمن تشریح اهداف سفر خود به جمهوری اسلامی ایران و با توجه به ظرفیت های موجود میان دو کشور ، خواستار توسعه روابط دوجانبه در همه زمینه ها به ویژه روابط پارلمانی به منظور تبادل نظر بیشتر میان طرفین شد .

شایان ذکر است در راستای افزایش همکاری پارلمانی طی یک سال گذشته چندین هیأت پارلمانی فرانسه به کشورمان سفر نموده است .

رئیس کمیسیون دفاعی مجلس ملی فرانسه ، همچنین در ادامه سفر خود با امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه دیدار و ضمن بررسی تحولات منطقه نسبت به راه های مقابله با تروریسم به خصوص گروه داعش در عراق و سوریه به تبادل نظر پرداختند .

هیأت مذکور در ادامه برنامه های سفر به کشورمان با بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز دیدار و گفتگو کرد .
نظرات بینندگان