arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۰۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۴ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۳

خبرنگاری که فرمانده را پس از شهادت او شناخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«مسعود نوری» خبرنگار پیشکسوت خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، در دوران دفاع مقدس همچون یاران صدوق خود، نقش فعالی در عرصه اطلاع رسانی ایفا کرد که تبیین خاطرات وی، حلاوت خاصی برای اصحاب رسانه و جوانان امروز و نسل کنونی دارد.

این خبرنگار پس از دوران دفاع مقدس نیز فقط خاکریز خود را عوض کرد و همچنان در پشت خط مقدم با ابزار جنگ نرم به مقابله با دشمن پرداخت.

اینک یک خاطره از این خبرنگار را می خوانیم:

از نخستین روزهای اسفند سال 62 به همراه جمعی از خبرنگاران آن زمان ایرنا از جمله «احمد خادم المله» و «محمد جعفرزاده» عازم منطقه عملیاتی جنوب شدیم تا عملیاتی را که در شرف انجام بود، پوشش خبری دهیم.

پس از ورود به منطقه، محل اقامت من قرارگاه کربلا تعیین شد و پوشش خبری منطقه طلائیه را متقبل شدم.

مرحله نخست عملیات خیبر در نیمه شب سوم اسفند شروع شد، اما آتش سنگین توپخانه عراق پیشرفت عملیات را بسیار کند کرد و اهداف پیش بینی شده نظامی در حد بسیار محدودی حاصل شد که مفهوم آن شکست بود.

ساعاتی پس از ناکامی در عملیات، به یکی از خطوط مقدماتی رفتم تا گزارشی از وضعیت منطقه تهیه کنم.

از یکی از نیروهای سپاه خواستم سنگر فرماندهی را به من نشان دهد و وی با موتور کراسی که در اختیار داشت، من را به محل آن سنگر برد که در خطوط مقدماتی بود.

در آن سنگر چهار جوان سپاهی که هیچکدام نشانی از برتری و فرماندهی نداشتند پاسخگوی سووالات من شدند، اما به تدریج همه من را به سمت جوانی محجوب و نورانی سوق دادند و او نیز به رغم ناکامی شب گذشته، سووالات من را پاسخ داد.

در پایان، وقتی خواستم خود را بطور دقیق معرفی کند، از این کار اجتناب کرد و گفت: بدون ذکر نام بنویسید یک فرمانده عملیات.

روزها و ماه ها از آن گفت وگو گذشت و من نفهمیده بودم آن فرمانده خوش خلق و محجوب سپاه کیست تا اینکه سه سال بعد در اسفند سال 65 عکس بزرگ همان فرمانده رشید بر صفحه نخست روزنامه ها نقش بست و خبر از شهادت وی دادند.

آن شهید والامقام کسی نبود جز شهید حاج «حسین خرازی» فرمانده لشگر امام حسین(ع).

روحش شاد

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
خشایار شا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
0
32
خدایش رحمت کند
نظرات بینندگان