arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۵ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۳

دیالیزی های شیروان را در یابید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان 12 دستگاه دیالیز دارد که نیمی از آنها فرسوده و از رده خارج است.

به گزارش ایرنا مسوول درمان بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان می گوید: هم اکنون 60 بیمار دیالیزی از خدمات بخش دیالیز تنها مرکز درمانی این شهرستان استفاده می کنند.

دکتر سیدرضا سیدحسینی با بیان اینکه بیماران کلیوی باید سه نوبت در هفته دیالیز شوند، اظهار کرد: بعضی از دستگاه های دیالیز بیش از استاندارد موجود کار کرده که باید از رده خارج شود اما چون جایگزینی برای آن نیست همچنان مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ارزش هر دستگاه دیالیز را 500 میلیون ریال عنوان و بیان کرد: امسال از سوی خیرین شهرستان نیز کمکی به این بخش نشده و عمده هزینه های جاری بیماران بخش دیالیز از سوی پزشکان و پرستاران بیمارستان تامین شده است.

وی با بیان اینکه هر دستگاه دیالیز می تواند به سه بیمار خدمات بدهد، گفت: به علت کمبود فضا، بخش دیالیز باید به مکان دیگری منتقل شود اما با وجود مکاتبات متعدد، مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان، کمبود بودجه را دلیل عدم موافقت خود اعلام می کنند.

سیدحسینی افزود: دیالیز هر بیمار 6 ساعت وقت می برد و با توجه به اینکه بسیاری از بیماران اهل روستاهای دوردست هستند، گاه خدمات دهی به آنان و وقت هایی که به آنان داده می شود آنان را برای استفاده از این امکانات اندک دچار مشکل می کند.

شهرستان 157 هزار نفری شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی یک بیمارستان 40 ساله دارد که قادر به پاسخگویی نیاز شهروندان نیست.

انتظار می رود با شتاب دادن به تکمیل بیمارستان 220 تختخوابی در حال ساخت شیروان، مشکلات درمانی اهالی این شهرستان به حداقل برسد.

این در حالی است که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دو هفته قبل در بازدید از بیمارستان شیروان روند اجرایی این طرح را بسیار کند خوانده و میزان پیشرفت آنرا کمتر از 30 درصد مورد ادعای مجری طرح خوانده بود.
نظرات بینندگان